deco komt niet online naar stroom uittrekken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-08 20:03
Ik heb een deco m9 plus en deco m5 allebei bekabeld in AP mode lopen naast een kpn box 12. Van de box staat de wifi uit.

Alles liep foutloos totdat ik de stroomkabel van de m9 uit trok om hem te verplaatsen. De m5 is ook uit geweest om dezelfde reden. Het lampje blijft nu rood, wifi netwerk gaat wel aan maar zonder internet.

Ik las op de meeste fora dat je er niet aan ontkomt om alles helemaal opnieuw te installeren en/of elke keer weer alles achter elkaar op te starten. iets met smart dhcp. Is er geen makkelijkere oplossing? Ik ben aan het verbouwen dus de stroom gaat er regelmatig af. Het zou fijn als de deco zich gewoon herpakt hierna zoals elk modem wat ik ken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:23
Rood licht betekend over het algemeen dat hij geen goede internetverbinding tot stand kan brengen.
Dus ik zou voor het gemak eens het volgende proberen.

Zet alle DECO's uit (dus van het stroom af). Herstart je KPN Box en wacht totdat deze online is, sluit daarna de M9 aan en kijk of deze online wilt komen.
Zo nee, kijk dan eens in de app of hij meer informatie geeft over de fout.

Zo ja, sluit dan de M5 ook aan en kijk of die online komt.

Ik weet niet of het kan in de KPN Box, maar pas hier eens het DNS adres aan naar 1.1.1.1 en herstart dan je DECO unit weer.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84
Ga het vanavond eens proberen thnks. Dns op 1.1.1.1 moet voorkomen dat het elke keer gebeurt als de stroom eraf gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Wylana schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:03:
...
Ik weet niet of het kan in de KPN Box, maar pas hier eens het DNS adres aan naar 1.1.1.1 en herstart dan je DECO unit weer.
Kwenie hoor, werkt een DECO beter met 1.1.1.1 dan met 182.16.42.37? Beetje vaag allemaal

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:48

nelizmastr

Goed wies kapot

Brahiewahiewa schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 00:39:
[...]

Kwenie hoor, werkt een DECO beter met 1.1.1.1 dan met 182.16.42.37? Beetje vaag allemaal
Lager getal geeft minder draadloze weerstand :+

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Brahiewahiewa schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 00:39:
[...]

Dit is niet vaag, dit is uitsluiten of DNS het issue is dat de internetverbinding op de deco niet (juist) tot stand komt.

Zaken uitsluiten is weten ;)

En heb toch ff het adres opgezocht van 182.16.42.37....

Via whois.com, ben ik erachter dat het een adres is in HongKong.

https://www.whois.com/whois/182.16.42.37

Dus het zou zo maar eens kunnen dat DNS inderdaad het issue is dan.

[ Voor 24% gewijzigd door Wylana op 03-08-2022 10:01 . Reden: whois opgezocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 19:34

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Wylana schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:59:
[...]

Dit is niet vaag, dit is uitsluiten of DNS het issue is dat de internetverbinding op de deco niet (juist) tot stand komt.

Zaken uitsluiten is weten ;)

En heb toch ff het adres opgezocht van 182.16.42.37....

Via whois.com, ben ik erachter dat het een adres is in HongKong.

https://www.whois.com/whois/182.16.42.37

Dus het zou zo maar eens kunnen dat DNS inderdaad het issue is dan.
Een internet verbindings probleem hoeft niet per definitie een DNS probleem te zijn, als de verbinding het goed doet, doet DNS het ook.
Dus als je aan het troubleshooten bent moet je niet nog een kunstmatig probleem in je probleem creëren, door iets te veranderen in je configuratie.

Je bent op het LAN aan het troubleshooten en niet op het WAN; bovendien zullen de resolvers van KPN iets sneller reageren dan die 1.1.1.1 servers, omdat ze dichterbij in het netwerkpad liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84
Niemand die weet of ik iets in de instellingen van de deco kan veranderen? Dit zou het makkelijkst zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Kabouterplop01 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:07:
[...]

Een internet verbindings probleem hoeft niet per definitie een DNS probleem te zijn, als de verbinding het goed doet, doet DNS het ook.
Dus als je aan het troubleshooten bent moet je niet nog een kunstmatig probleem in je probleem creëren, door iets te veranderen in je configuratie.
Klopt en het idee van troubleshooten is dat je dingen/zaken uitsluit. Dus als het na het aanpassen van de DNS instellingen in je DECO nog steeds niet werk, dan kan je dat uitsluiten en verder kijken.
Kabouterplop01 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:07:
Je bent op het LAN aan het troubleshooten en niet op het WAN; bovendien zullen de resolvers van KPN iets sneller reageren dan die 1.1.1.1 servers, omdat ze dichterbij in het netwerkpad liggen.
Dit is niet helemaal waar.

Volgens documentatie betekend het rode lampje dat er een issue is en over het algemeen zou dit betekenen dat er geen internetverbinding dan is.

Waardoor dit komt is dan juist de vraag.
schalk84 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:11:
Niemand die weet of ik iets in de instellingen van de deco kan veranderen? Dit zou het makkelijkst zijn
Heb je mijn stappen in mijn vorige post (2e reactie) gelezen en geprobeerd? Zo ja, wat zijn je bevindingen hier van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 19:34

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Waardoor dit komt is dan juist de vraag.
Dus moet je even met de router stoeien.
Daar wordt de internetverbinding getermineerd.

Maar volgens diezelfde documentatie staat er toch echt bij een rood ledje "Deco has an issue"
anyway zinloze semantiek. de TS komt er wel uit.
Pagina: 1