Stripe en SEPA Direct Debit gefaalde incasso's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:25
Mijn vraag
Heeft iemand ervaring met falende SEPA incasso's van klanten waarbij het bedrag op dezelfde dag wordt afgeschreven en bijgeschreven? Als reden in de transactie staat er "Wet of regelgeving". Echter kunnen Stripe of de bank van de klanten mij niet vertellen wat die wet of regelgeving is. Ongeveer 90% van de klanten gaat goed. Echter bij een klein deel niet.

In de falende incasso staat ook dat een klant een "dispute" is gestart en er wordt dan 7.50 fee ingehouden maar de klant heeft helemaal geen stornering uitgevoerd nadat ik navraag heb gedaan.

Ik ben eigenlijk opzoek naar developers die hetzelfde hebben ervaren en mij meer inzicht/info kunnen geven in wat er nou aan de hand is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik Stripe voor het maandelijks binnenhalen van inkomsten. Dit doe ik door eenmalig een iDeal of Bancontact betaling te laten doen met een PaymentIntent (off_session=true) en vervolgens daarmee een mandate te creeren.

Dit mandaat (SEPA) gebruik ik dan als default payment method gekoppeld aan de customer om een monthly subscription te starten.

ZIe: https://stripe.com/docs/payments/ideal/set-up-payment
In de setup gebruiken ze een setupintent. Dat is voor de 0.01 cent betaling. Ik maak gebruik van een PaymenIntent waarbij ik ze meteen de eerste maand laat betalen. Stripe geeft aan dat dit oke is.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb Stripe benaderd en die zeggen dat zij geen refund hebben uitgevoerd. De bank van de klanten geven ook aan dit niet gedaan te hebben (ik heb de klanten benaderd en die hebben het nagevraagd). PPRO Payment Service zit ertussen als overige partij maar die zijn met geen mogelijkheid te benaderen.

Momenteel is Stripe een onderzoek gestart (inmiddels 2 weken geleden) maar heb nog niks van ze gehoord. Ik stuur ze alle customer ids van klanten waarbij deze situatie voorkomt.

[ Voor 7% gewijzigd door Khallouki op 01-08-2022 22:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:29

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

In jaren SEPA direct debit via stripe en honderden "disputes" (Insufficient funds, incorrect account details, etc..) heb ik nog nooit deze reden voorbij zien komen.

Stripe is domweg slecht in non credit card payments, zo hebben ze wel eens met verkeerde sepa IDs geincasseerd of met een opeens andere naam.
Als het enigzins kan, gebruik geen SEPA direct debit via Stripe voor je recurring payments. Laat klanten vooruit betalen, of met paypal of met credit cards, maar SEPA DD via Stripe is onbetrouwbaar en duur.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:25
Kanarie schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 22:17:
In jaren SEPA direct debit via stripe en honderden "disputes" (Insufficient funds, incorrect account details, etc..) heb ik nog nooit deze reden voorbij zien komen.

Stripe is domweg slecht in non credit card payments, zo hebben ze wel eens met verkeerde sepa IDs geincasseerd of met een opeens andere naam.
Als het enigzins kan, gebruik geen SEPA direct debit via Stripe voor je recurring payments. Laat klanten vooruit betalen, of met paypal of met credit cards, maar SEPA DD via Stripe is onbetrouwbaar en duur.
Ik moet wel zeggen in Stripe zelf staat er dat er geen reden voor dispute is aangegeven. Het gaat om de omschrijving op de bankafschrift van de klant waarin die reden staat.

Bedankt voor de tips.