Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgovax
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-07-2024
Hallo,
Ik hoop dat ik in de goede sectie van het forum zit. Afgelopen december heb ik 20 zonnepanelen op mijn dak geplaatst en hoopte ik gebruik te kunnen maken van de "salderingsregeling". Mijn meter loopt echter niet achteruit en daarom heb ik een slimme meter aangevraagd bij Stedin. Iemand kwam voor de installatie en ging toen meteen weer weg door te zeggen dat wat van de straat komt metalen buizen zijn en geen draden en daarom is het een "complexe installatie" (als ik het goed begrepen heb).
Toen ik Stedin ernaar vroeg, kreeg ik te horen dat ik op een wachtlijst sta die loopt tot 2027.
Dus eigenlijk produceer ik in de tussentijd elektriciteit voor niets. Ik stelde voor om de installatie zelf te betalen of om andere alternatieven te hebben, maar ze weigerden. Heeft iemand van jullie misschien een oplossing?

Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapdodo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19:47
Vragen of ze na je meter een tweede 4 teller (slim of niet) willen plaatsen (als er ruimte is) en die willen koppelen aan je EAN.
Maar vermoedelijk kunnen ze niet veiligstellen wegens of asbest of de genoemde buizen,.
Dus je eerste meter is niet op de normale manier veilig te vervangen. Betekend waarschijnlijk nieuwe aansluiting met kabel vanaf de straat. Dat wordt dan als complex (meer werk dan normaal) gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Vraag stedin idd om een tweede meter:
https://www.stedin.net/aansluiting/extra-meetpunt
Sluit hier alleen je pv op aan (en niets anders).

Sluit op die meter een waanzinnig duur modelcontract af, met hoge terugleververgoeding.
Sluit op je bestaande meter een gewoon goedkoop contract af, of behoudt je huidige. :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapdodo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19:47
teacher schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 21:31:
Vraag stedin idd om een tweede meter:
https://www.stedin.net/aansluiting/extra-meetpunt
Sluit hier alleen je pv op aan (en niets anders).

Sluit op die meter een waanzinnig duur modelcontract af, met hoge terugleververgoeding.
Sluit op je bestaande meter een gewoon goedkoop contract af, of behoudt je huidige. :)
Dit kan niet want die moet voor de huidige meter en dan kunnen ze de huidige meter ook vervangen. TS zegt dat ze dat niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-05 15:22
belgovax schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:08:
daarom heb ik een slimme meter aangevraagd bij Stedin. Iemand kwam voor de installatie en ging toen meteen weer weg door te zeggen dat wat van de straat komt metalen buizen zijn en geen draden en daarom is het een "complexe installatie" (als ik het goed begrepen heb).
Toen ik Stedin ernaar vroeg, kreeg ik te horen dat ik op een wachtlijst sta die loopt tot 2027.
Inmiddels zijn we een half jaar verder. Hebben ze ondertussen al iets gedaan?

Ik zit in een enigszins vergelijkbare situatie. Ik heb geen zonnepanelen. Ook geen dak, maar wel bovenburen. Ik wil wel een slimme meter omdat ik wil overstappen naar dynamische tarieven.

Maar bij mij zegt Stedin dat ik een complexe aansluiting heb zonder dat ze eerst langs zijn geweest. Blijkbaar staat er iets moeilijks in hun administratie.

Heb jij toevallig een foto van hoe jouw aansluiting eruit ziet? Want ik ben benieuwd of dat hetzelfde is als bij mij.

Hier een foto van mijn meterkast ter vergelijking:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u9X0Mi13Ssgsfidb6YxYj4KQqcM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7CLch6rloj9WGqi7J9fun7oP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Peetz0r op 28-12-2022 14:56 ]