Kortsluiting na plaatsen nieuwe SSD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JasonSmits
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 04-06 20:07
Goedeavond!

Ik klus al vele jaren zelf aan mijn PC ik maak hem regelmatig stofvrij en vervang de CPU en GPU pasta.

Nu zat ik nog met een HDD van 1 TB in mijn maag. Ik had al een SSD van 256GB voor windows aangeschaft en geïnstalleerd. Nu ik wat meer games heb, besloot ik om mijn PC uit te breiden met een tweede SSD van 1TB.

Tijdens het openmaken van mijn PC behuizing zag ik nog een DVD speler erin zitten die ik al jaren niet meer gebruik dus deze heb ik er meteen uitgehaald. Ik heb mn PC meteen weer stofvrij gemaakt dmv een stofzuiger voor ee grote pluimen en een kwastje voor de ventilatoren etc. Daarna heb ik de koelpasta van de CPU vervangen, en deze opnieuw geinstalleerd.

Daarna heb ik mijn twee SSDs en 1 HDD opnieuw aangesloten dmv sata kabels en voeding. En ik heb de front panel weer aangesloten zoals in de handleiding staat.

Echter maakt de pc nu constant kortsluiting als ik hem aanzet? Wat zal ik fout gedaan hebben?

Mijn specs:

Asus P8h77 M LE
600W voeding
Asus strix 1050Ti
Intel i5 2.8Ghz 4core 1200 socket
HDD 1TB
SSD 1TB
SSD 256GB
2 X 8GB CORSAIR WERKGEHEUGEN

Ik dacht dat ik de front panel verkeerd had aangesloten dus deze heb ik losgekoppeld en opnieuw geinstalleerd maar bij het aanklikken van de PC klapt de groep er alsnog uit..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JBKQFz4Xp7oseJeqmDpRuGJLzp4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zz1SjAgJxcnmeakz0CrhYBw9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YE6HiHfNVz7iI3KfW9HgU3OXbPU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VI02vnd3L4zAH5ssOI04wWV1.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via JasonSmits op 02-08-2022 21:53)

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
JasonSmits schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:06:
[...]
Als ik het moederbord en al het andere loskoppel van de voeding en de stekker in erin doe klapt ook de groep eruit.
Zou de voeding dit kunnen veroorzaken?
Als je niks aan de voeding hebt hangen en de stop klapt als je hem aanzet, wat denk je dan zelf? :P

Ongeacht hoe je iets aanlsuit op een voeding, deze mag er nooit voor zorgen dat er een zekering uit vliegt. Hooguit de de voeding zelf die in de beveiliging springt.
TIjd voor een nieuwe.

Alle reacties

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:02
JasonSmits schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 19:56:

Echter maakt de pc nu constant kortsluiting als ik hem aanzet? Wat zal ik fout gedaan hebben?
Je zegt kortsluiting, maar wat doet de PC precies?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• JasonSmits
De groep klapt er per direct uit als ik de knop op de voeding omzet, de PC doet dus niets

• JasonSmits
Tens schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 19:59:
[...]

Je zegt kortsluiting, maar wat doet de PC precies?
De groep klapt er per direct uit als ik de knop op de voeding omzet, de PC doet dus niets.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:02
JasonSmits schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:00:
De groep klapt er per direct uit als ik de knop op de voeding omzet, de PC doet dus niets
OK, doet hij het ook als je alles aan de secundaire kant van de voeding loshaalt?
(eventueel de voeding even jumpstarten)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• JasonSmits
Tens schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:02:
[...]

OK, doet hij het ook als je alles aan de secundaire kant van de voeding loshaalt?
(eventueel de voeding even jumpstarten)
Als ik het moederbord en al het andere loskoppel van de voeding en de stekker in erin doe klapt ook de groep eruit.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:57
Je gebruikt een modulaire voeding, heb je iets veranderd daaraan?
Kabels verkeerd of verkeerde kabels ingeplugd??

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:25

Osxy

Holy crap on a cracker

Toevallig een kabel gebruikt welke niet bij de voeding geleverd was? Die zijn namelijk niet zomaar compatible, vaker niet dan wel zelfs.

Je hebt mogelijk je voeding gesloopt en moet deze vervangen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• JasonSmits
The_Doman schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:13:
Je gebruikt een modulaire voeding, heb je iets veranderd daaraan?
Kabels verkeerd of verkeerde kabels ingeplugd??
Ik heb de DVD speler eruit gehaald en er een SSD tussen gezet. Dus:

Oud op voeding:
1 SSD
1HDD
1 DVD speler
1 moederbord
1 videokaarr

Nieuw op voedinf:
2 x SSD
1HDD
1 moeserbord
1 videokaart

• JasonSmits
Osxy schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:18:
Toevallig een kabel gebruikt welke niet bij de voeding geleverd was? Die zijn namelijk niet zomaar compatible, vaker niet dan wel zelfs.

Je hebt mogelijk je voeding gesloopt en moet deze vervangen.
Ik gebruik deze kabel+ voeding al een jaar of 8, het is pas sinds ik de DVD speler heb vervangen voor een extra SSD

Acties:
  • Beste antwoord

• vassago
  • Nu online
JasonSmits schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:06:
[...]
Als je niks aan de voeding hebt hangen en de stop klapt als je hem aanzet, wat denk je dan zelf? :P

Ongeacht hoe je iets aanlsuit op een voeding, deze mag er nooit voor zorgen dat er een zekering uit vliegt. Hooguit de de voeding zelf die in de beveiliging springt.
TIjd voor een nieuwe.

• JasonSmits
vassago schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:22:
[...]

TIjd voor een nieuwe.
Is het dan wijs om meteen een stekere te nemen? Van 600W naar 750W of iets?

Ik heb hem nu oo een ander stopcontact gezet en daar klapt hij nu niet meer uit maar de computee gaat ook niet aan, dus ik denk dat het over is voor de voeding

• vassago
  • Nu online
En als je alleen het nodig aansluit op je voeding? Dus mobo en evt. GPU.

Zwaarder is niet per definitie beter, als het maar een fatsoenlijk merk is.

• JasonSmits
vassago schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:31:
En als je alleen het nodig aansluit op je voeding? Dus mobo en evt. GPU.

Zwaarder is niet per definitie beter, als het maar een fatsoenlijk merk is.
Als ik alleen de mobo en gpu aansluit klapt hij er niet meer uit maar hij gaat ook niet aan.

Ik twijfel ook of ik de front panel goed geinstaleerd heb..

Volgens mij doe ik het altijd zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6aAmo76dDFxiL8GRtQf16_Ee1BY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OSrjSGpGE6vFV8TDzteVHYNE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kc-m4T-arQ8x7hfBAC14Lup4pUY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GcpRSTBJOaAwQYwj7dP2u1sa.jpg?f=fotoalbum_large

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:31

br00ky

Moderator Harde Waren
JasonSmits schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:26:
[...]

Is het dan wijs om meteen een stekere te nemen? Van 600W naar 750W of iets?
Voor een pc die nauwelijks 300W verstauwd is dat natuurlijk schromelijk overdreven :+ . Een goede 450W voeding is dikke prima.
pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W en pricewatch: Cooler Master V550 Gold-V2 zijn leuke opties.

• JasonSmits
br00ky schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 21:46:
[...]

Voor een pc die nauwelijks 300W verstauwd is dat natuurlijk schromelijk overdreven :+ . Een goede 450W voeding is dikke prima.
pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W en pricewatch: Cooler Master V550 Gold-V2 zijn leuke opties.
Super thanks,

Ik denk dat ik de frontpanel kabels in eerste instantie niet op de juiste plek heb geplaatst en dus de power kabel op de LED connector heb gezet..

Ik heb nu een nieuwe voeding besteld en de kabeltjes op de juist manier vast gezet. Ik hoop dat dit het nu oplost.. maar ik vrees het ergste :'(

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:40

EvH

Als ik inzoom, lijkt het alsof er een kabeltje los zit (ground) .Althans niet in lijn met de rest..

• JasonSmits
EvH schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 21:56:
[...]

Als ik inzoom, lijkt het alsof er een kabeltje los zit (ground) .Althans niet in lijn met de rest..
Klopt, ik was er nog mee bezig. maar volgens mij heb ik de connectors in eerste instantie omgedraaid waardoor deze kortsluitingen ontstonden. Ik was de pc op zn kop aan het monteren en heb toen per ongeluk de power button connectors op de led connectors gezet. En waarschijnlijk ook nog + op - etc.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-10 22:57
Als je zekering er uit klapt is gewoon je voeding kaduuk, en een beetje voeding gaat niet kaduuk door verkeerd aansluiten.
Zeker niet door verkeerd aansluiten van de FP connectors.

Repareren doe je zo.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:38
*knip* off topic

[ Voor 93% gewijzigd door br00ky op 03-08-2022 07:31 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• JasonSmits
Ik heb een nieuwe voeding geïnstalleerd, nu werkt de PC weer naar behoren. Echter blijkt de SSD defect, de sata aansluitingspinnen zitten niet netjes in kunststof maar gewoon uitstekende pinnetjes..

Ik ga deze morgen terugbrengen.

Bedankt voor alle reacties!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
*knip* off topic

[ Voor 94% gewijzigd door br00ky op 03-08-2022 07:31 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-10 18:21

DataGhost

iPL dev