Dakgoot capillair legen

Pagina: 1
Acties:

• elleP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:44
Ik heb een zinken dakgoot die door diverse aanpassingen (bedoeld en onbedoeld) niet helemaal leeg meer kan lopen.

Ik heb sinds kort een dakkapel vlak boven deze goot, dus in plaats van volledig onbereikbaar is deze nu prima bereikbaar.

Het zink is nog in prima staat, maar met name in verband met muggen zou ik toch het liefst een droge goot hebben.

Nu heb ik net een paar meter spanband van het natte gedeelte naar (en in) de afvoer gelegd, in de hoop de goot door de capillaire werking van de spanband leeg te trekken.

Ik heb deze hack nog niet vaker gezien, dus ik vraag me af wat er mis is met mijn plan ;)

elleP

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01 15:49

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Mosvorming en wind zijn er twee. Wel een creatieve oplossing, het scoort alleen iets lager op 'install and forget' dan wanneer de goot toch zou leeglopen. :)

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

• marc.r
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:02
Ik heb dit ooit met een handdoek gedaan, maar die was compleet vergaan na 2 jaar ;)

• elleP
Mos had ik nog niet eens aan gedacht, ik heb er tegen het wegwaaien nu een paar stukken dakpan op gelegd, als het werkt ga ik op zoek naar een betere oplossing.

En als dit me eens in de 2 jaar een spanband kost kan ik het nog heel wat jaren volhouden voordat het in de buurt komt van de hele goot vervangen :)

elleP

• elleP
So far so good, dit was maandag, vandaag is de goot vrijwel helemaal droog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EeM0s6juVAbP9rIj7w_rMlZ3Gec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jJFtrXu1P5WRcy0TD4sZnbVT.jpg?f=fotoalbum_large

elleP

• Wolly
  • Niet online
Creatieve dakpannen daar rechtsonder O-)

• elleP
De goot van de buurman (waar ik voor het nemen van deze foto in sta) is eerder wel opgehoogd, en de goot is nèt te laag om die hele rij pannen weg te laten :D

elleP

Pagina: 1