Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt een pc om te gamen op 4k resolutie, nu nog op 60hz, maar er komt in de nabije toekomst een nieuwe monitor, 4k 144hz, denk aan shooters als Cod MW,Battlefield etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 2 en 2,500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Omdat de huidige pc bijna 10 jaar oud is (i5 3570K) wil ik de hele boel vernieuwen, alleen de videokaart is binnen die 10 jaar vervangen van een gtx 670 naar een gtx 1070. Monitor etc. gaat mee naar de nieuwe setup
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het gaat hier om de gehele pc, zie wensenlijst
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel,Asus,Corsair, dit omdat ik nu ook van deze merken gebruik maak in de huidige pc, en die heeft mij nooit in de steek gelaten, maar sta wel open voor andere merken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een toekomst bestendige gamepc, rgb mag gezien worden
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning
Wat verwacht je van ons?
Graag wil ik jullie visie op onderstaande setup, of alles compatible is en is dit voldoende om straks op 4k, 144 hz te gamen.
Extra casefan heb ik erin staan om achterin de pc te plaatsen, maar weet niet zeker of dat ook nodig is?
Nu weet ik dat we niet in een glazen bol kunnen kijken, maar denken jullie dat binnen nu en 2 maanden de prijzen van de grafische kaarten nog drastisch zullen zakken dat het de moeite waard is, want in dat geval vind ik het niet erg om nog even af te wachten.
Alvast bedankt !
Het wordt een pc om te gamen op 4k resolutie, nu nog op 60hz, maar er komt in de nabije toekomst een nieuwe monitor, 4k 144hz, denk aan shooters als Cod MW,Battlefield etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 2 en 2,500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Omdat de huidige pc bijna 10 jaar oud is (i5 3570K) wil ik de hele boel vernieuwen, alleen de videokaart is binnen die 10 jaar vervangen van een gtx 670 naar een gtx 1070. Monitor etc. gaat mee naar de nieuwe setup
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het gaat hier om de gehele pc, zie wensenlijst
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel,Asus,Corsair, dit omdat ik nu ook van deze merken gebruik maak in de huidige pc, en die heeft mij nooit in de steek gelaten, maar sta wel open voor andere merken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een toekomst bestendige gamepc, rgb mag gezien worden
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning
Wat verwacht je van ons?
Graag wil ik jullie visie op onderstaande setup, of alles compatible is en is dit voldoende om straks op 4k, 144 hz te gamen.
Extra casefan heb ik erin staan om achterin de pc te plaatsen, maar weet niet zeker of dat ook nodig is?
Nu weet ik dat we niet in een glazen bol kunnen kijken, maar denken jullie dat binnen nu en 2 maanden de prijzen van de grafische kaarten nog drastisch zullen zakken dat het de moeite waard is, want in dat geval vind ik het niet erg om nog even af te wachten.
Alvast bedankt !
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-12700 Boxed | € 389,- | € 389,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B660-A Gaming WiFi D4 | € 238,95 | € 238,95 |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 OC Edition 12GB GDDR6X with LHR | € 929,- | € 929,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair iCUE 4000X RGB Tempered Glass Wit | € 136,86 | € 136,86 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 2 Rev. B | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Ventilatoren | Corsair SP120 RGB Elite Single Pack, 120mm | € 16,86 | € 16,86 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro SL CMH32GX4M2D3600C18W | € 144,90 | € 144,90 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master V850 Gold -V2 White Edition | € 120,25 | € 120,25 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 246,26 | € 246,26 |
| Totaal | € 2.286,98 | |||