Altec Lansing ada745 aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• animalhanky
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-11-2023
Hallo tweakers,

Ik heb een probleem met het aansluiten van Altec Lansing ADA745 4.1 speakers op een MSI MAG B460 moederbord die is voorzien van Realtec ALC1200 Codec 7.1 HD audio onboard.
De luidsprekerset heeft een zwarte (voor de achterste 2) en een groene (voor de voorste 2)jack.
Naar mijn idee heb ik het goed aangesloten. De groene in L-out en de zwarte in RS-out.
Wat ik ook probeer, ik krijg geen geluid uit de achterste speakers.
In het configuratie - + luidsprekertestprogramma van de Realtec Audio Console hoor ik alle luidsprekers wel. (dat testbelletje) Dit is ook het geval onder Windows “Configuratiescherm Geluid”.
Het meegeleverde schema van Altec Lansing geeft aan dat als ik gebruik maak van onboard audio ik een y-splitter zou moeten gebruiken. Beetje onduidelijk dit voor mij.
https://www.manualslib.co...Altec-Lansing-Ada745.html

Iemand van jullie een tip? Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,

Henk

Beste antwoord (via FeaR op 03-08-2022 13:50)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:13

FeaR

In GoT we trust

animalhanky schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:05:
In het configuratie - + luidsprekertestprogramma van de Realtec Audio Console hoor ik alle luidsprekers wel. (dat testbelletje) Dit is ook het geval onder Windows “Configuratiescherm Geluid”.
Die twee kreten zijn nogal tegenovergesteld. Waar krijg je geen geluid uit de rear speakers? Waar test je mee? Spotify met muziek is bijvoorbeeld altijd 2.0 en zal default de rears niet aansturen. YouTube is ook maximaal twee kanalen (al willen sommige filmpjes je anders doen geloven).
Het meegeleverde schema van Altec Lansing geeft aan dat als ik gebruik maak van onboard audio ik een y-splitter zou moeten gebruiken. Beetje onduidelijk dit voor mij.
De splitter is als de audio out niet genoeg kanalen aan kan sturen, bijvoorbeeld een laptop met één uitgang. Jouw moederbord heeft genoeg uitgangen om front en rear apart aan te sturen en aan te sluiten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:13

FeaR

In GoT we trust

animalhanky schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:05:
Die twee kreten zijn nogal tegenovergesteld. Waar krijg je geen geluid uit de rear speakers? Waar test je mee? Spotify met muziek is bijvoorbeeld altijd 2.0 en zal default de rears niet aansturen. YouTube is ook maximaal twee kanalen (al willen sommige filmpjes je anders doen geloven).
De splitter is als de audio out niet genoeg kanalen aan kan sturen, bijvoorbeeld een laptop met één uitgang. Jouw moederbord heeft genoeg uitgangen om front en rear apart aan te sturen en aan te sluiten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• animalhanky
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-11-2023
Hmm....YouTube music..inderdaad 2 kanaals. Vandaag muziek dvd gedraaid..werkt nu wel.

Ik wist het gewoon niet dat YouTube en Spotify 2 kanaals zijn!

In ieder geval bedankt voor uw reactie