Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• PapiAFCA
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-12-2023
Goedemiddag allen,

De bouw van ons nieuwbouwhuis is al geruime tijd geleden begonnen. Nou is de aannemer onlangs na heel lang rekenen tot de conclusie gekomen dat we vanuit de bouw 5 panelen krijgen. Merk onbekend, type onbekend, enige wat ze konden zeggen was dat het panelen zijn van minimaal 375 Wp en er micro-omvormers gebruikt worden van Hoymiles.

Uiteraard volgde meteen de offerte voor extra panelen: een mooi prijsje van 4900 euro voor 7 panelen. We hebben een plat dak dus er zou niet meer op passen. De offerte is 1 week geldig (extra druk?).

Zoals ik het nu zie hebben we drie opties:

1.Offerte tekenen voor panelen vanuit bouw (type onbekend) voor teveel geld.

2. Later 7 panelen bij laten leggen door een derde partij (weet niet of installateurs hier hapig op zijn?).

3. De 5 "schaampanelen" achteraf verkopen en er een compleet nieuwe installatie opzetten.

Wat zou jullie voorkeur zijn? De panelen die er opkomen werken dus met een micro-omvormer waar 4 panelen op aangesloten worden, is dit ook makkelijker uit te breiden dan een traditionele omvormer?

Ook kon de bouwer geen antwoord geven op de vraag hoe het nou zit met de BTW teruggave aangezien hoogst waarschijnlijk de BTW naar 0% gaat maar wij wel een offerte krijgen met BTW.

Eventuele opmerkingen over de opstelling vanuit de bouw zijn ook welkom (afbeelding toegevoegd, rechtsboven is noordoost).

Nou ben ik mij er van bewust dat het bij ons maar 7 paneeltjes zijn, maar ik vraag dit ook namens andere bewoners waarbij het aantal panelen oploopt tot in de 20.

Alvast bedankt in ieder geval.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PAo_5yQMF7IVX5z3_jl0YajfWWs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bXgNcqUlnkPlwbM3QquADwVc.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:43
optie 4, panelen volledig zelf regelen, en de schaampanelen niet afnemen.

Tijd van werken, tijd van rusten

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Kun je ook gewoon zelf leggen , is het goedkoopste.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Niet afnemen kan niet vanwege bouwnormen.

Schaampanelen verkopen en een goede set zelf neerleggen.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Driek
  • Laatst online: 22:43
_eLMo_ schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:56:

is niet helemaal waar, maar vaak werkt de bouwer er niet aan mee.

Tijd van werken, tijd van rusten

• timovd
  • Laatst online: 19:58

timovd

Voorsprong door techniek

_eLMo_ schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:56:

Dat klopt niet. Je hebt twee jaar de tijd om het in orde te maken volgens dit artikel: https://www.installatie.n...an-mijn-schaampanelen-af/

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• PapiAFCA
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-12-2023
Bedankt voor de snelle antwoorden

Dat artikel was ik ook al tegenkomen, is onderhand al wel 4 jaar oud. Vraag me af of die regelgeving nog steeds hetzelfde is.

Mocht de aannemer daar in meegaan, mis ik wel de voorbereiding qua bekabeling. Heb wel een 3/4" loze leiding in de technische ruimte op zolder. Is dit groot genoeg?
Pagina: 1