Wat geldt als reparatie bij product dat geleverd is met scha

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Vorige week online een fiets (280 euro) besteld. Bij open maken doos gelijk geconstateerd dat stuur flinke krassen heeft en er een klein stukje lak weg is op het frame.

Netjes gemeld bij verkoper. Deze geeft aan contact op te nemen met de fabrikant ivm garantieverzoek.

Vandaag komt de reactie terug van verkoper. Fabrikant biedt aan:
1. opsturen lakstift
2. 15 euro korting.

Nu denk ik, na vele topics hier gelezen te hebben, dat de verkoper (voordat ik de fiets terugstuur binnen de 14 dagen periode) het recht heeft om de schade te (laten) repareren.

Mijn vraag is dan ook: staat het opsturen van een lakstift gelijk aan reparatie?

Ik vind zelf van niet, omdat ik niet geloof dat ik met een lakstift de krassen helemaal weggewerkt krijg.\

Graag jullie mening!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UVy0zBucxhe_eKgymOAI1Hi6L9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cJiUVEVyqTNqI8bciGJQoJaZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d376qYadu0SI1kxlY7JAKgbp7Nc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eZUA1qQViYTUpsUL3utp4tT1.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:15

CyBeRSPiN

sinds 2001

280 is niet veel voor een fiets, dus dan denk ik dat dit de service is die je mag verwachten.
Of omruilen voor een nieuwe waarbij je dan zelf het vervoer regelt? Neem aan dat terugsturen op basis van WKOA ook niet gratis gaat zijn.
Krijg je dan 2 stiften? Het zijn 2 kleuren immers.

[ Voor 27% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-08-2022 13:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-05 10:24
Of een lakstift voldoet aan de eisen van een reparatie zul je toch echt bij een jurist moeten stellen. Wat je hier zult krijgen zijn pure aannames en/of persoonlijke meningen.
Wat je je beter af kunt vragen is waar jij genoegen mee neemt. Er is van alle opties iets te zeggen. De leverancier biedt in ieder geval wel iets aan en je kunt altijd onder WKOA annuleren

[ Voor 3% gewijzigd door CyPh op 01-08-2022 13:51 ]

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:43:
280 is niet veel voor een fiets, dus dan denk ik dat dit de service is die je mag verwachten.
Of omruilen voor een nieuwe waarbij je dan zelf het vervoer regelt? Neem aan dat terugsturen op basis van WKOA ook niet gratis gaat zijn.
Krijg je dan 2 stiften? Het zijn 2 kleuren immers.
Terugsturen WKOA is 25 euro. Echter zou ik in dit geval bij de website neerleggen dat die kosten voor hun zijn, aangezien de fiets schade heeft.

In de email stond: lakstift. Als ik dat pad op ga inderdaad goed punt om nog op te letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
CyPh schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:50:
Of een lakstift voldoet aan de eisen van een reparatie zul je toch echt bij een jurist moeten stellen. Wat je hier zult krijgen zijn pure aannames en/of persoonlijke meningen.
Wat je je beter af kunt vragen is waar jij genoegen mee neemt. Er is van alle opties iets te zeggen. De leverancier biedt in ieder geval wel iets aan en je kunt altijd onder WKOA annuleren
Als de fiets voor mij was geweest had ik hem gewoon gehouden. Echter de teleurstelling op het gezicht van mijn 12 jarige toen hij de schade zag (zit ook zo prominent in beeld als je op de fiets zit)

En ik denk niet dat een lakstift die krassen op het stuur volledig gaat laten verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

jeroenkb schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:53:
[...]

Terugsturen WKOA is 25 euro. Echter zou ik in dit geval bij de website neerleggen dat die kosten voor hun zijn, aangezien de fiets schade heeft.
Ok als je dat voor elkaar krijgt dat zij die kosten dekken.
Dan heb je alsnog geen fiets en wie zegt dat een vervangend exemplaar niet perfect is. Voor dat geld kun je m.i. geen topkwaliteit en service verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-05 21:50
Ik zou persoonlijk gaan voor de lakstift. Wel 1 voor beide kleuren uiteraard.

Denk dat de moeite die je moet steken in het krijgen van een nieuwe fiets het naar waard is.

Tuurlijk is het jammer dat er schade op de fiets zit, maar een fiets is een gebruiksproduct en een nieuwe schade is is zo opgelopen als je deze op openbare plekken parkeert. Dan heb je tenminste al een mooi setje lakstiften om dat ook bij te stippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:57:
[...]

Ok als je dat voor elkaar krijgt dat zij die kosten dekken.
Dan heb je alsnog geen fiets en wie zegt dat een vervangend exemplaar niet perfect is. Voor dat geld kun je m.i. geen topkwaliteit en service verwachten.
Eens.

Ik ga er alleen vanuit dat dit een maandagochtend model is. Duidelijk dat schade ontstaan is bij het inpakken van de fiets. De review website staat ook niet vol met berichten van ontevreden kopers die reclameren over schades aan de fietsen bij levering.

En dan waag ik de gok met een nieuwe bestellen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Geen maandagochtend model, duidelijk bespaard op het heel degelijk inpakken van de fiets om schade tijdens transport te voorkomen. Lijkt erop dat het dan een gok is en je mazzel moet hebben of en waar er schade zit bij de volgende levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
S-te-fan schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:01:
Ik zou persoonlijk gaan voor de lakstift. Wel 1 voor beide kleuren uiteraard.

Denk dat de moeite die je moet steken in het krijgen van een nieuwe fiets het naar waard is.

Tuurlijk is het jammer dat er schade op de fiets zit, maar een fiets is een gebruiksproduct en een nieuwe schade is is zo opgelopen als je deze op openbare plekken parkeert. Dan heb je tenminste al een mooi setje lakstiften om dat ook bij te stippen.
Zeker een gebruiksproduct. Maar ik heb met al die jaren fietsen nog nooit krassen op die plek op het stuur gekregen.

En moeite doen valt wel mee. Deze dan terug via WKOA. En een nieuwe bestellen via de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Kun je niet afhalen zodat je terplekke een inspectie kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-05 00:25

Racing_Reporter

Contentmaker

Ja, het is slordig. Ja, de fabrikant komt met een oplossing. Het grijze gebied in dezen: is de geboden fix acceptabel? Puur onderbuikgevoel / IANAL: de krassen beïnvloeden de werking van de fiets niet. Mooi is anders natuurlijk. Je kan er vast een zaak van maken, maar ik zou jezelf het gedoe (tijd, kosten) besparen en het bijstiften. Overigens blijkt uit de posts nog niet dat je het geprobeerd hebt, dus op dit moment kan je nog niet zeggen dat je de geboden oplossing uitgeprobeerd hebt en dat het je niets lijkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Racing_Reporter op 01-08-2022 14:06 ]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:03:
Geen maandagochtend model, duidelijk bespaard op het heel degelijk inpakken van de fiets om schade tijdens transport te voorkomen. Lijkt erop dat het dan een gok is en je mazzel moet hebben of en waar er schade zit bij de volgende levering.
Laten we dan maar van mening verschillen. Gezien hoe het stuur verpakt zat in de doos (in plastic wrap en vastgemaakt aan het frame) kan dat met geen mogelijkheid gebeurd zijn tijdens transport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Racing_Reporter schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:05:
Ja, het is slordig. Ja, de fabrikant komt met een oplossing. Het grijze gebied in dezen: is de geboden fix acceptabel? Puur onderbuikgevoel / IANAL: de krassen beïnvloeden de werking van de fiets niet. Mooi is anders natuurlijk. Je kan er vast een zaak van maken, maar ik zou jezelf het gedoe (tijd, kosten) besparen en het bijstiften. Overigens blijkt uit de posts nog niet dat je het geprobeerd hebt, dus op dit moment kan je nog niet zeggen dat je de geboden oplossing uitgeprobeerd hebt en dat het je niets lijkt.
Inderdaad nog niet geprobeerd. En ik ga er absoluut geen zaak van maken.

De vraag was meer:
Kan ik de fiets, met schade, terugsturen met beroep op WKOA of

Moet ik de winkel de gelegenheid geven om de fiets te repareren, voordat ik WKOA instel. En geldt dan voor
"de winkel de fiets laten repareren" het opsturen van een lakstift en dat ik dan de 'reparatie' moet uitvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:04:
Kun je niet afhalen zodat je terplekke een inspectie kan doen?
Helaas niet.

Deel van de reden van goedkoop zijn is dat het allemaal online is en dat je de fiets een flink deel zelf nog in elkaar moet zetten. Voor de rest 'respectabele' onderdelen zoals Shimano etc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48

paQ

Het is wat je zelf wil.
Ik zou niet zomaar voor een lakstift oplossing gaan persoonlijk. Wordt vrijwel altijd lelijker.
In theorie moeten zij het herstellen / vervangen. Terugsturen mag in dit geval ook niet op jouw kosten zijn. Dit heeft niets met WKOA te maken. Je hebt een beschadigd product ontvangen, en dat deel is non conform. Vind je het allemaal niet bijster erg, dan zou je ook een hogere vergoeding kunnen proberen te krijgen.
Het is maar net waar je zelf genoegen mee wilt nemen.

Ik heb laatst een tuinkast besteld bij fonq, rond de 300 euro. Na dik een uur monteren kwamen we erachter dat beide deurpanelen beschadigd waren op de rand. De opties waren omruilen (moet het hele ding weer uit elkaar) of 30 euro vergoeding.
Ik heb gereplied dat ik niet heel warm werd van die 30 euro, en ruilen moeite en (meer) geld kost.
Ze hebben er toen 50 van gemaakt en dat heb ik geaccepteerd.

[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 01-08-2022 14:18 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 14:01

Croga

The Unreasonable Man

Je kunt hem onder WKOA terug sturen. Je kunt echter *niet* onder de verzendkosten uit komen door schade te claimen.

Je kunt ook ter reparatie terugsturen, dan zijn de verzendkosten voor de andere partij maar dan zul je de reparatie af moeten wachten (waarbij ik gok dat men zelf de lakstift ter hand zal nemen).

Persoonlijk zou ik genoegen nemen met de geboden oplossing. Wellicht een wat grotere kortingsbon afdwingen (10% van de waarde zou niet raar zijn) en daar wat leuke accessoires voor bestellen. Meteen een lesje Echte Wereld voor je zoon: Soms krijg je niet exact wat je verwacht maar kun je er toch wat leuks mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
paQ schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:11:
Het is wat je zelf wil.
Ik zou niet zomaar voor een lakstift oplossing gaan persoonlijk. Wordt vrijwel altijd lelijker.
In theorie moeten zijn het herstellen / vervangen. Terugsturen mag in dit geval ook niet op jouw kosten zijn. Vind je het allemaal niet bijster erg, dan zou je ook een hogere vergoeding kunnen proberen te krijgen.

Ik heb laatst een tuinkast besteld bij fonq, rond de 300 euro. Na dik een uur monteren kwamen we erachter dat beide deurpanelen beschadigd waren op de rand. De opties waren omruilen (moet het hele ding weer uit elkaar) of 30 euro vergoeding.
Ik heb gereplied dat ik niet heel warm werd van die 35 euro, en ruilen moeite en (meer) geld kost.
Ze hebben er toen 50 van gemaakt en dat heb ik geaccepteerd.
Fiets moet nog helemaal in elkaar gezet worden dus gelukkig nog geen werk inzitten.

Ik werd dan ook niet vrolijk van de voorgestelde 15 euro (of de lakstiften)

Denk toch dat ik maar voor omruilen ga en dan alvast wat juridische teksten bij elkaar zoek om terugstuur kosten niet te gaan betalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paQ

paQ

jeroenkb schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:14:
[...]

Fiets moet nog helemaal in elkaar gezet worden dus gelukkig nog geen werk inzitten.

Ik werd dan ook niet vrolijk van de voorgestelde 15 euro (of de lakstiften)

Denk toch dat ik maar voor omruilen ga en dan alvast wat juridische teksten bij elkaar zoek om terugstuur kosten niet te gaan betalen.
google non-conformiteit

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 01-08-2022 14:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ

paQ

Croga schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:13:
Je kunt hem onder WKOA terug sturen. Je kunt echter *niet* onder de verzendkosten uit komen door schade te claimen.
Tuurlijk wel. Een beschadigd product is niet wat de koper er van mocht verwachten.
Tenzij hij een product met "enkele beschadigingen in de lak" heeft gekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:51
Ik snap mensen die WKOA noemen niet helemaal. Je hebt namelijk een nieuw product gekocht en dat is klaarblijkelijk niet het geval. Dat dient geleverd te worden. Alle andere opties die de winkel bied, is koehandel.
Het mag, maar ontslaat ze op geen enkele manier van hun leverplicht als jij er als koper niet in mee wil.

Wat @paQ in de tussentijd dus ook geschreven heeft ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door PROnline op 01-08-2022 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je kan natuurlijk een nieuwe vragen, echter in deze prijsklasse kan je verwachten dat er snel weer schade op zit.

Als het ze uberhaupt al lukt om een onbeschadigd exemplaar te leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 14:01

Croga

The Unreasonable Man

paQ schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:17:
[...]

Tuurlijk wel. Een beschadigd product is niet wat de koper er van mocht verwachten.
Tenzij hij een product met "enkele beschadigingen in de lak" heeft gekocht.
Dan kun je hem dus als non-conform terug sturen ter reparatie.... Dat is heel wat anders dan terugsturen onder herroepingsrecht. Ga die twee nou niet met elkaar verwarren, het zijn hele andere zaken met hele andere regels.

WKOA (Herroepingsrecht tegenwoordig) zijn de retourkosten voor TS maar hoeft hij geen reden op te geven. Let wel dat de winkel in de basis dan kan zeggen "Oh het is niet wat je verwachtte? Dan kun je deze ook niet opnieuw kopen" en daarmee zouden ze volledig in hun recht staan
Bij non-conformiteit zijn de retourkosten voor de winkel en moet de winkel zorgen dat er alsnog een conform product geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Croga schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:29:
[...]

Dan kun je hem dus als non-conform terug sturen ter reparatie.... Dat is heel wat anders dan terugsturen onder herroepingsrecht. Ga die twee nou niet met elkaar verwarren, het zijn hele andere zaken met hele andere regels.

WKOA (Herroepingsrecht tegenwoordig) zijn de retourkosten voor TS maar hoeft hij geen reden op te geven. Let wel dat de winkel in de basis dan kan zeggen "Oh het is niet wat je verwachtte? Dan kun je deze ook niet opnieuw kopen" en daarmee zouden ze volledig in hun recht staan
Bij non-conformiteit zijn de retourkosten voor de winkel en moet de winkel zorgen dat er alsnog een conform product geleverd wordt.
Helder. dan zou ik op zijn minst een geldelijke compensatie verwachten die in de buurt komt van 2 x transportkosten en de kosten die ze maken om de fiets te repareren (want los van WKOA kan ik dus ook gewoon 'eisen' van reparatie door de verkoper.)

Dan ben ik nu wel overtuigd dat een lakstift opsturen of 15 euro echt niet passend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Croga schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:29:
[...]

Dat is toch exact wat ik schreef? "Heeft niets met WKOA te maken"
Je maakt het juist verwarrend door te schrijven dat je hem kan terugsturen onder herroepingsrecht, en (of maar) je geen vergoeding voor retourkosten krijgt. We bedoelen verder hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:23
[...]

In de email stond: lakstift. Als ik dat pad op ga inderdaad goed punt om nog op te letten.
Ik vraag me af of je dat zo kan stellen. Normaal gesproken kun je 2 dingen doen.

1. Ontbinden op basis van de 'koop op afstand', echter kunnen dan de verzendkosten retour voor jou zijn mits correct geregeld binnen de voorwaarden.

2. Je gaat het traject in van een non-conform product, en gaat dus voor reparatie ofwel vervanging, in dit geval mag de winkel geen (verzend)kosten rekenen wanneer zij verlangen dat je het product terugstuurt en jouw claim op non-conformiteit terecht is (lijkt hier geen twijfel over te zijn).

Ik vraag me af of je juridisch gezien wel kan 'cherry picken' tussen deze 2 en dus kan kiezen voor #1 met de voordelen van #2 aangaande de verzendkosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
paQ schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:35:
[...]

Dat is toch exact wat ik schreef? "Heeft niets met WKOA te maken"
Je maakt het juist verwarrend door te schrijven dat je hem kan terugsturen onder herroepingsrecht, en (of maar) je geen vergoeding voor retourkosten krijgt. We bedoelen verder hetzelfde.
Dat komt denk ik ter sprake omdat TS in de post die ik hierboven quote juist naar exact dat scenario lijkt te hinten (ontbinden, maar geen verzendkosten willen betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Dennism schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:38:
[...]

Dat komt denk ik ter sprake omdat TS in de post die ik hierboven quote juist naar exact dat scenario lijkt te hinten (ontbinden, maar geen verzendkosten willen betalen).
Klopt.

Maar ben ondertussen al weer wat wijzer door alle posts hier.

Ik heb het verzoek zoals je beschrijft bij ze neer gelegd. Nog geen reactie gehad. Indien dat negatief is, snap ik dat ik keuze moet maken tussen:
1. WKOA en dan 25 euro ophoesten. Kan dan nieuwe bestellen (en hopen dat die schadevrij is)
2. Reparatietraject ingaan. ook fiets terugsturen maar dan op kosten verkoper. (En dan hoop ik stiekem dat ze met een iets coulantere vergoeding komen, aangezien ze bij reparatietraject zelf veel kosten moeten gaan maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:56
[...]

Je hoeft het niet terug te sturen onder WKOA. Zover ik het vanuit je OP lees, is dit een koop waarvan niet bekend was dat het schade kon hebben. Dus je hebt een ondeugdelijk product ontvangen.

Je kunt daarom de koop om die reden ontbinden als ze geen reparatie of vervanging willen.

Overigens, lakstift is geen reparatie. Je repareert er immers de schade niet mee, want die blijft gewoon bestaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Sir_Lion op 01-08-2022 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Dennism schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:36:
Ik vraag me af of je juridisch gezien wel kan 'cherry picken' tussen deze 2 en dus kan kiezen voor #1 met de voordelen van #2 aangaande de verzendkosten.
Als verkoper weigert het product adequaat te repareren (en dat betekend dus niet lakstift), noch te vervangen, dan mag de koper kiezen voor ontbinding van de koop. Hierdoor moet het product kosteloos terug bij de verkoper, en moet de koper het volledige bedrag, incl evt verzendkosten die bij de koop is gemaakt, terug betalen.

Dus dan heb je in essentie wel het voordeel van gratis terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Sir_Lion schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:10:
[...]

Als verkoper weigert het product adequaat te repareren (en dat betekend dus niet lakstift), noch te vervangen, dan mag de koper kiezen voor ontbinding van de koop. Hierdoor moet het product kosteloos terug bij de verkoper, en moet de koper het volledige bedrag, incl evt verzendkosten die bij de koop is gemaakt, terug betalen.

Dus dan heb je in essentie wel het voordeel van gratis terugsturen.
Uiteraard, maar dan ben je vaak wel een paar weken (tot soms maanden verder) als het al zomaar lukt, soms moet je nog juridische stappen zetten ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Dennism schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:16:
[...]

Uiteraard, maar dan ben je vaak wel een paar weken (tot soms maanden verder) als het al zomaar lukt, soms moet je nog juridische stappen zetten ook nog.
Dat klopt. Echter, je hebt nu al duidelijk vastgelegd gekregen dat hun visie van oplossing is wat lakstift (wat je zelf mag aanbrengen) of slechts 15€.

Daarmee heeft de verkoper zich al in de voet geschoten, want ze krijgen nu een 2e poging om het goed te doen. Komen ze dan niet over de brug, heeft TS al een adequate reden om de koop geheel te ontbinden. Daar zit wel een juridisch stukje nog aan vast zoals ingebrekestelling en ontbindingsstelling versturen, met daarbij duidelijk verzoek voor reactie binnen 7 of 14 dagen, anders worden er verdere juridische stappen ondernomen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Kleine update:

Ik kan de fiets retourneren op kosten van de verkoper.
Pagina: 1