OtoReact: een nieuw web framework

Pagina: 1
Acties:
  • 437 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11-2023
Een web framework vereenvoudigt het schrijven van HTML applicaties die (zoveel mogelijk) binnen de browser draaien.
(*knip*) is een nieuw framework, door mij ontwikkeld, dat zelf ook geheel binnen de browser draait, zie *knip*
Naar mijn idee is het eenvoudiger te leren en gebruiken dan bestaande frameworks zoals Angular of React.

Ik zou graag jullie mening hierover horen, of andere terugkoppeling ontvangen.

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 01-08-2022 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Al mijn browser geven me een wit scherm...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
Jester-NL schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:40:
Excuus, graag refreshen (Ctrl F5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 09:18
Jester-NL schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:40:
Same. Console geeft het volgende aan: [code]Uncaught SyntaxError: Unexpected token ','[/code]

Beetje karig wanneer je een nieuw web framework wilt promoten door een eigen website te publiceren, vervolgens werkt de website niet wegens een syntax error. :X Dit schrikt mij meteen af als developer zijnde en brengt meteen een 'nope' naar boven.

Ik zie inmiddels dat het gefixt is, maar waarom is dit framework beter dan een React of een Angular? Waarom is dit eenvoudiger te leren dan een ander framework? Ik zie vooral dat de syntax erg lijkt op oude asp.net views.

[ Voor 18% gewijzigd door OmgItsKoen op 01-08-2022 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 17:57

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Hier ook alleen maar een wit scherm, met deze error in de Console:
Uncaught SyntaxError: Unexpected token ',' (at OtoReact.js:94:2)

Niet de beste reclame voor OtoReact. Ik was ook wel benieuwd :)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobLemmens
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-10 13:53
Ik denk kijk even maar ik krijg gelijk een flashback naar de jaren 00 websites, ongeacht wat het goed of fout doet, in deze tijd zou ik niet beginnen met het leren van iets dat zo gepresenteerd wordt wanneer datgeen voornamelijk juist voor presentatie|gui bedoeld is.

Beter verstop je 95% van de informatie die op de eerste pagina staat en vervang je die door je speerpunten en een moderne style want nu straal je voornamelijk complexiteit en enigzins ouderwetsheid uit, (wel respect hoor om het zover te brengen tot een geheel pakket)

[ Voor 6% gewijzigd door RobLemmens op 01-08-2022 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Maar wat is de toevoeging/verbetering tov bestaande systemen? Waarom zou ik (en ik spreek dan puur uit beginnende web bouwer) hiernaar overstappen als dingen als React/Angular al bestaan en een stuk breder gebruikt worden?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyanide
  • Laatst online: 22:15
Waarom is de source niet open source en staat deze op GitHub / Gitlab etc? Lijkt mij een goede eerste stap ook om de verdere ontwikkeling ervan te documenteren / ondersteunen middels eventuele pull requests / issues e.d.

Edit: yaiks: "Commercial licences including sourcecode access, can be obtained at a price of €50 per developer, valid for 5 years. To order licenses, please write a forum message to "admin"."

[ Voor 30% gewijzigd door xyanide op 01-08-2022 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 17:57

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Mag ik hieruit concluderen dat jij de "eigenaar" bent van OtoReact? Voor volledige transparantie zou het netjes zijn om dat duidelijk in de TS te vermelden.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 13:48
Via zijn eigen website is te zien dat hij eigenaar is van OtoReact

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
DexterDee schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:18:
[...]

Mag ik hieruit concluderen dat jij de "eigenaar" bent van OtoReact? Voor volledige transparantie zou het netjes zijn om dat duidelijk in de TS te vermelden.
Ja, dat staat bovenaan de website. Heb de topic start aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Discussie over frameworks is in Softwareontwikkeling vast interessant, maar niet hier in CSA. En in de huidige opzet lijkt het IMHO te veel op reclame om te verplaatsen. Zeker bij een commercieel product (I.t.t. zowel free as in beer, als free as in speech). Ik ga het hier daarom sluiten. Ik stel voor dat je met de mods van dat subforum contact opneemt als je daar een nieuwe zou willen openen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.