AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
Vraag
Alle reacties
Zelf heb ik de Sonoff S26 (https://www.sonoff.nl/a-6...dcontactdoos/#description) die is niet alleen goedkoper, maar doet het zelfde.
De Sonoff S26 werkt met Google home dus kan je met stem besturing activeren, naast de app.
En verder kan je zoeken op Smart Power Plug om tal van soorten en fabrikanten te vinden.
[ Voor 6% gewijzigd door Wylana op 01-08-2022 13:26 ]
Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!
Als ik google op Smart Power Plug dan krijg ik vooral stekkers die enkel een aan/uit signaal kunnen versturen om remote devices aan en uit te zetten (eventueel aangevuld met de feature om stroomverbruik te monitoren). Van zulke plugs heb ik momenteel al enkele in gebruik (o.a. voor mijn elektrische deken en in de winter voor de kerstverlichting) maar ik zoek voor deze situatie dus een smartplug die ook de optie tot dimmen heeft. Volgens mij heeft de Sonoff die je net stuurde die optie niet?Wylana schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:25:
Je hebt meerdere fabrikanten die hetzelfde doen als de Tradim 6701.
Zelf heb ik de Sonoff S26 (https://www.sonoff.nl/a-6...dcontactdoos/#description) die is niet alleen goedkoper, maar doet het zelfde.
De Sonoff S26 werkt met Google home dus kan je met stem besturing activeren, naast de app.
En verder kan je zoeken op Smart Power Plug om tal van soorten en fabrikanten te vinden.
[ Voor 31% gewijzigd door Jorissie87 op 01-08-2022 15:15 ]
AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
Bij mij werken ze perfect. Sterker nog...ik heb ze aangesloten op een stekkerblok waarbij mijn beide lampen naast mijn TV zitten en die reageren perfect via Google Assistant alsook met de app.Jorissie87 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:07:
[...]
Kijk, dat scheelt weer een paar euro idd! Ik had al even wat gegoogled maar wanneer ik zoek op Smart Power Plug dan krijg je vooral plugs die via een app alleen aan/uit door kunnen geven en/of stroomverbruik kunnen aflezen. Ik zocht ook specifiek naar een device die ook kon dimmen (zoals degene die jij nu ook noemt?). Ben je tevreden over de wijze waarom de dimmer werkt? Ik las in een van de reviews dat dit voor LED lampen amper werkt omdat deze default al weinig stroom gebruiken.
Had inmiddels mijn eerste reactie iets aangepast omdat ik na het klikken op jouw link de indruk kreeg dat de sonoff geen dimfunctie had, klopt dat?Wylana schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:15:
[...]
Bij mij werken ze perfect. Sterker nog...ik heb ze aangesloten op een stekkerblok waarbij mijn beide lampen naast mijn TV zitten en die reageren perfect via Google Assistant alsook met de app.
Dat klopt. Daarom had ook vermeld dat je het beste kan zoeken op Smart Power Plug.Jorissie87 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:16:
[...]
Had inmiddels mijn eerste reactie iets aangepast omdat ik na het klikken op jouw link de indruk kreeg dat de sonoff geen dimfunctie had, klopt dat?
Dan kan je ze allemaal vergelijken en sorteren met je eigen wensen.....
Die van mij kunnen inderdaad alleen aan en uit.
Als je een dimmer ervan zoekt, kan je zoeken op dimmable smart plug. Dan krijg je er ook genoeg om uit te kiezen.
Je noemt het een "lichtsnoer" met LED lampjes... dan zou je dus kunnen denken aan een LED-strip die met een 12V / 24V adapter gevoed wordt...
In dat geval zul je mogelijk vrij weinig kunnen met een 230V stekkerdimmer, aangezien de meeste 12/24V adapters niet zomaar gedimd kunnen worden.
Aan de ander kant heb je het over "de peertjes"... wat impliceert dat je 45 individueel vervangbare lamp-units hebt in ieder een eigen fitting... Maar hangen die dan allemaal aan 230V? Of zitten die ook achter een adapter? En met welke uitgangsspanning dan?
Als je LED's zelf 12/24V zijn, zou ik eerder kijken naar een Shelly RGBW2, waarmee je dan direct áchter de trafo je ledjes kunt bedienen...
Als de LED (peertjes) zelf direct aan 230V hangen, dan zou je ook naar de Shelly Dimmer2 kunnen kijken die je achter je stopcontact monteert... maar dan moet je LED snoer dus wel dimming via 230V ondersteunen... Daarom hangt het nogal af van wat voor led-snoer je nu hebt..
Over de Shelly apparatuur hebben we hier trouwens ook al een flink forumtopic lopen:
[Shelly] Ervaringen & Discussie
Update:
Je schrijft ook dat je nu al wat andere Tuya producten hebt..
Lees hier de reactie van Cyb over waarom je dit eigenlijk misschien helemaal liever niet in huis zou willen hebben:
Cyb in 'Action gaat slimme deurbel verkopen onder LSC Smart Connect-lijn'
[ Voor 9% gewijzigd door BrainCrash op 01-08-2022 15:38 ]
-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!
Het gaat om prikverlichting. Een snoer van 15 meter met 45 fittingen met daarin lampjes van 1 watt. Er zit dus geen adapter aan. (Deze om precies te zijn)BrainCrash schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:30:
Misschien handig als je wat meer details geeft over wat voor "lichtsnoer" je dan eigenlijk precies hebt..
Je noemt het een "lichtsnoer" met LED lampjes... dan zou je dus kunnen denken aan een LED-strip die met een 12V / 24V adapter gevoed wordt...
In dat geval zul je mogelijk vrij weinig kunnen met een 230V stekkerdimmer, aangezien de meeste 12/24V adapters niet zomaar gedimd kunnen worden.
Aan de ander kant heb je het over "de peertjes"... wat impliceert dat je 45 individueel vervangbare lamp-units hebt in ieder een eigen fitting... Maar hangen die dan allemaal aan 230V? Of zitten die ook achter een adapter? En met welke uitgangsspanning dan?
Als je LED's zelf 12/24V zijn, zou ik eerder kijken naar een Shelly RGBW2, waarmee je dan direct áchter de trafo je ledjes kunt bedienen...
Als de LED (peertjes) zelf direct aan 230V hangen, dan zou je ook naar de Shelly Dimmer2 kunnen kijken die je achter je stopcontact monteert... maar dan moet je LED snoer dus wel dimming via 230V ondersteunen... Daarom hangt het nogal af van wat voor led-snoer je nu hebt..
Over de Shelly apparatuur hebben we hier trouwens ook al een flink forumtopic lopen:
[Shelly] Ervaringen & Discussie
Met Shelly heb ik geen ervaring. De smarthome devices die ik momenteel thuis gebruik zijn of direct met de Home app gekoppeld (Nest thermostaat, Google Home) of het zijn plugs/lampen die via Tuya aan Google (Home) gekoppeld zijn. Ik zal er eens naar kijken
Nou, ik denk dat je dan kunt stoppen met zoeken...Jorissie87 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:38:
[...]
Het gaat om prikverlichting. Een snoer van 15 meter met 45 fittingen met daarin lampjes van 1 watt. Er zit dus geen adapter aan. (Deze om precies te zijn)
Er staat namelijk letterlijk bij de specificaties:
DIMBAAR: NEE
Zie overigens ook, ongerelateerd, even de update in mijn vorige post..
-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!