Mijn vraag
Sinds een tijdje heeft mijn PC besloten flink tegen te gaan werken en krijg ik slechte tot geen toegang tot het internet.
Ik merk dit vooral bij het gebruik van Chrome en Steam, verder kom ik namelijk op dit moment niet meer.
Bij het browsen krijg ik afwisselend de verschillende foutmeldingen:
- err_SSL_VERSION_OR_CIPHER_MISMATCH
- err_SSL_PROTOCOL_ERROR
Steam kan niet meer verbinden met chats en een download start voor +- 3 seconde en klapt er dan uit vanwege het gebrek aan internet.
Dit allemaal terwijl Windows aangeeft dat de verbinding prima is. Ik heb verschillende manieren van verbinden geprobeerd (bekabelt, via een mobiele hotspot en via de normale WiFi) maar bij alle varianten krijg ik dit probleem.
Gek detail is dat sinds dat zelfde tijdje mijn 2e SSD (m.2) niet meer herkend noch geformatteerd kan worden in Windows.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Software:
Chrome, Steam, Windows 10
Hardware:
MSI Tomahawk X570 WiFi
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Internet options aangepast (TLS1.0, 1.1, 1.2 & 1.3 aangevinkt, SSL3.0 aangevinkt, SSL state gecleared)
Firewall en Defender uitgeschakeld gehad
Extensies verwijderd
Windows clean geinstalleerd
Meest recente versie drivers van MSI gedownload en geinstalleerd
Na dit alles blijf ik toch de problemen houden.
Heeft iemand hier de goude tip voor mij? Mijn dank is zeer groot!
Sinds een tijdje heeft mijn PC besloten flink tegen te gaan werken en krijg ik slechte tot geen toegang tot het internet.
Ik merk dit vooral bij het gebruik van Chrome en Steam, verder kom ik namelijk op dit moment niet meer.
Bij het browsen krijg ik afwisselend de verschillende foutmeldingen:
- err_SSL_VERSION_OR_CIPHER_MISMATCH
- err_SSL_PROTOCOL_ERROR
Steam kan niet meer verbinden met chats en een download start voor +- 3 seconde en klapt er dan uit vanwege het gebrek aan internet.
Dit allemaal terwijl Windows aangeeft dat de verbinding prima is. Ik heb verschillende manieren van verbinden geprobeerd (bekabelt, via een mobiele hotspot en via de normale WiFi) maar bij alle varianten krijg ik dit probleem.
Gek detail is dat sinds dat zelfde tijdje mijn 2e SSD (m.2) niet meer herkend noch geformatteerd kan worden in Windows.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Software:
Chrome, Steam, Windows 10
Hardware:
MSI Tomahawk X570 WiFi
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Internet options aangepast (TLS1.0, 1.1, 1.2 & 1.3 aangevinkt, SSL3.0 aangevinkt, SSL state gecleared)
Firewall en Defender uitgeschakeld gehad
Extensies verwijderd
Windows clean geinstalleerd
Meest recente versie drivers van MSI gedownload en geinstalleerd
Na dit alles blijf ik toch de problemen houden.
Heeft iemand hier de goude tip voor mij? Mijn dank is zeer groot!