Hulp bij err_SSL foutmeldingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle458
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-08 13:40
Mijn vraag
Sinds een tijdje heeft mijn PC besloten flink tegen te gaan werken en krijg ik slechte tot geen toegang tot het internet.
Ik merk dit vooral bij het gebruik van Chrome en Steam, verder kom ik namelijk op dit moment niet meer.

Bij het browsen krijg ik afwisselend de verschillende foutmeldingen:

- err_SSL_VERSION_OR_CIPHER_MISMATCH
- err_SSL_PROTOCOL_ERROR

Steam kan niet meer verbinden met chats en een download start voor +- 3 seconde en klapt er dan uit vanwege het gebrek aan internet.

Dit allemaal terwijl Windows aangeeft dat de verbinding prima is. Ik heb verschillende manieren van verbinden geprobeerd (bekabelt, via een mobiele hotspot en via de normale WiFi) maar bij alle varianten krijg ik dit probleem.

Gek detail is dat sinds dat zelfde tijdje mijn 2e SSD (m.2) niet meer herkend noch geformatteerd kan worden in Windows.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Software:
Chrome, Steam, Windows 10
Hardware:
MSI Tomahawk X570 WiFi

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Internet options aangepast (TLS1.0, 1.1, 1.2 & 1.3 aangevinkt, SSL3.0 aangevinkt, SSL state gecleared)
Firewall en Defender uitgeschakeld gehad
Extensies verwijderd
Windows clean geinstalleerd
Meest recente versie drivers van MSI gedownload en geinstalleerd

Na dit alles blijf ik toch de problemen houden.
Heeft iemand hier de goude tip voor mij? Mijn dank is zeer groot!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:46

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Staat je datum/tijd correct?

Doe eens in een cmd venster:

ping www.tweakers.net -t

Timeouts?

[ Voor 56% gewijzigd door PD2JK op 31-07-2022 23:03 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle458
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-08 13:40
Datum/tijd staan correct en geautomatiseerd. Klok is gesynchroniseerd. Bij het uitvoeren van het Ping - t krijg ik op basis van 73 verzonden 65 terug met een loss van 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:46

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dat is niet best. Ben je al begonnen met je modem/router herstarten?

Gebruik je de wifi van het moederbord of is je PC bekabeld verbonden? Dat laatste heeft uiteraard de voorkeur, kabel trekken kan altijd. ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:00

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Misschien even iis crypto downloaden en kijken of een van de templates helpt. https://www.nartac.com/Products/IISCrypto/

Anders even naar je router/modem kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowandchicken
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-02 22:23
ik heb een eensgelijks probleem echter bij 1 specifieke website: www.nuvoton.com
daar krijg ik zowel in chrome, edge als firefox de fout ERR_SSL_VERSION_OR_CIPHER_MISMATCH

Als ik daarop google schuiven ze de fout vaak aan de webserver, maar via de laptop van mijn werk of mijn telefoon kan ik de website wel gewoon bezoeken.
Iemand tips?
Ik weet ook niet of de TS inmiddels geholpen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

cowandchicken schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:26:
...
Ik weet ook niet of de TS inmiddels geholpen is?
Kwenie hoor. Zowel voor jou als voor de TS geldt dat je zelf al heel veel kunt onderzoeken.
Loop FF door https://www.hostinger.com...on-cipher-mismatch-error/ heen, dan zou je aanwijzingen moeten krijgen of het aan de server, aan de client of aan een tussenliggend object (modem, proxy, virusscanner) ligt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 14:56
err_SSL_VERSION_OR_CIPHER_MISMATCH
- err_SSL_PROTOCOL_ERROR
De servers willen een protocol gebruiken die jouw cliënt niet heeft. Grootste kans is dat zij iets nieuws gebruiken en jij bijvoorbeeld nog op Windows XP zit.
Maar andersom kan ook, dat zij oude meuk hebben die in een security patch al verwijderd is.
TLS1.2 is hier vaak de boosdoener.

Vul een site waar je dit hebt eens in op https://www.ssllabs.com/ssltest/
Dan weet je snel genoeg of het aan die site ligt, of aan jou.

Welke Windows heb je, en is Windows Update helemaal bij?

[ Voor 3% gewijzigd door frickY op 25-08-2022 08:01 ]

• L1NO_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-10 22:45
Met kabel aangesloten? Misschien is de NIC aansluiting naar z’n grootje.

• cowandchicken
die website had ik idd al gebruikt. Ik zie dat hun TLS1.3 gebruiken en lager niet meer ondersteunen.
https://www.ssllabs.com/s...ze.html?d=www.nuvoton.com
Ik kan nu even niet bij de desbetreffende laptop om te checken of die TLS1.3 support.
Ik had eigenlijk verwacht dat dat met de laatste nieuwe browsers die ik heb gedownload mee zou komen.
Maar wellicht is er nog iets anders aan de hand.
Ik zit via wifi aan een fritzbox, gebruik gewoon up to date windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowandchicken
ik dacht dat het misschien lag aan dat mijn pc geen tls1.3 support by default.
Ik heb dit via control panel-internet options aangezet als experimental, maar dat maakte geen verschil.
Ik heb ook mijn bitdefender firewall tijdelijk uitgeschakeld voor chrome.
Echter beide zonder resultaat.

Ik heb de website gecheckt via die ssllabs website, maar weet niet goed hoe ik de resultaten moet interpreteren om ene oorzaak te achterhalen.
Op mijn werk laptop werkt de website wel, en zelfs daar staat tls1.3 niet enabled in die internet options.
ook op mijn android telefoon werkt de website zonder enig probleem.
Deze beide constateringen zeggen me toch dat ik het probleem, of in ieder geval de oplossing op deze desbetreffende laptop moet kunnen vinden.
Iemand tips?
Pagina: 1