Beste Tweakers,
Door het plaatsen van een warmtepomp zou ik graag zelf wat extra panelen bijleggen op onze overkapping. Zie hiervoor de twee onderstaande afbeeldingen. De afmetingen van de overkapping zijn circa 5x4m, de hoofbalken zijn 12,5x12,5cm de liggers zijn 16x4cm.
:strip_exif()/f/image/9eo3fcDd33nXanFiQFu5WCqZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Kor7Ur6kXXOc9bGVvDCa91qG.png?f=user_large)
Ik had in gedachten hierop 8 panelen te plaatsen (2x4 in portrait) dit zou net moeten passen. Het liefst zou ik dit zou ik alles in één string plaatsen (dit lijkt me het meest eenvoudig).
Voor wat betreft de de installatie had ik het volgende boodschappenlijstje. Graag zou ik een GoodWe omvormer toepassen omdat ik er al over een beschik.
/f/image/8mZRFfYM4A0GI6ouv1SEbLWk.png?f=fotoalbum_large)
Dit alles zou ik graag monteren op betonvloeren 10 graden (ca. 30 kg p/stuk), gericht op ZZO. De beton voeten zijn aanzienlijk goedkoper dan een platdak opstelling van bv. valk (300 t.o.v. 700 euro)
Voor wat betreft de GoodWe 2500-XS, i.c.m. de panelen in één string kom ik op:
Max. vermogen: 3250W (395x8= 3.16 kW)
Max. spanning: 500V (~37x8 = 296 V)
Max. stroom: 15,6A (13,7x1 = 13,7 A)
Dit ligt allemaal binnen de toleranties, het beetje aftoppen maak ik me niet heel druk om.
Wel maak ik me druk om de volgende zaken:
.
Alvast bedankt!
Door het plaatsen van een warmtepomp zou ik graag zelf wat extra panelen bijleggen op onze overkapping. Zie hiervoor de twee onderstaande afbeeldingen. De afmetingen van de overkapping zijn circa 5x4m, de hoofbalken zijn 12,5x12,5cm de liggers zijn 16x4cm.
:strip_exif()/f/image/9eo3fcDd33nXanFiQFu5WCqZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Kor7Ur6kXXOc9bGVvDCa91qG.png?f=user_large)
Ik had in gedachten hierop 8 panelen te plaatsen (2x4 in portrait) dit zou net moeten passen. Het liefst zou ik dit zou ik alles in één string plaatsen (dit lijkt me het meest eenvoudig).
Voor wat betreft de de installatie had ik het volgende boodschappenlijstje. Graag zou ik een GoodWe omvormer toepassen omdat ik er al over een beschik.
/f/image/8mZRFfYM4A0GI6ouv1SEbLWk.png?f=fotoalbum_large)
Dit alles zou ik graag monteren op betonvloeren 10 graden (ca. 30 kg p/stuk), gericht op ZZO. De beton voeten zijn aanzienlijk goedkoper dan een platdak opstelling van bv. valk (300 t.o.v. 700 euro)
Voor wat betreft de GoodWe 2500-XS, i.c.m. de panelen in één string kom ik op:
Max. vermogen: 3250W (395x8= 3.16 kW)
Max. spanning: 500V (~37x8 = 296 V)
Max. stroom: 15,6A (13,7x1 = 13,7 A)
Dit ligt allemaal binnen de toleranties, het beetje aftoppen maak ik me niet heel druk om.
Wel maak ik me druk om de volgende zaken:
- Maakt de schaduw van de bomen een string omvormer wel mogelijk of zijn optimizers/mirco omvormers benodigd?
- Is het de overkapping sterk genoeg, of wordt dit erg krap en moet er aan gerekend worden? Met 8 panelen en 10 betonvoeten kom ik op een totaal gewicht van 500-600kg.
- Zie ik andere zaken over het hoofd waar ik op moet letten?
Alvast bedankt!
:strip_exif()/f/image/fvuDHNo5E8AQaYOIG0WMXg50.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/42nMcmq26M7bhpEYh7Esc0mM.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/BvtKsZOiGwqhRBl4A0ZMg0Yt.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/EN5AO0C5wpgmUFAp4UMvFUaT.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/VxuagCqhu5cXiSZ2b3t0dYwU.png?f=fotoalbum_tile)