Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Ik zou graag eens jullie advies willen hebben over een specifieke usecase.
Mijn hobby is vissen vanaf een boot (ook in de nachtelijke uren).
Gezien ik dit vaak alleen doe wil ik graag mooie fotos maken van mijn vangsten.

Voor nu heb ik een statief in de boot gemonteerd waarin een telefoon staat.
Vervolgens maak ik met de selfiecamera 'ongelimiteerd' fotos d.m.v een selfie timer app.
Deze app kan ik instellen dat hij met tussenpozen van enkele seconden, telkens een foto blijft maken.

Actie plan bij een vangst:
- vis haal ik binnen
- ik start de app en laat hem om de 5 seconden foto's maken
- ik ga in positief zitten en laat hem enkele foto's schieten, de app is immers al bezig
(dit zoek ik dus specifiek)
- vis terug in het water en ik druk op stop.

Voordeel:
- Er zit altijd wel een goede foto tussen omdat hij ze steeds blijft schieten met een tussenpoze van 3 seconden.

Nadeel:
Selfiecamera is van slechte kwaliteit.

[Vraag aan jullie]

Ik wil dus een upgrade d.m.v een compact camera (of een ander alternatief?)
Na wat onderzoek zocht ik een camera welke "conitnu" foto's blijft schieten zodra ik de knop in druk.
Ook is een kantelscherm verplicht zodat ik mezelf en de vis goed kan zien.

Conclusie van mijn zoektocht:
De selfietimer optie van alle camera's die ik had gevonden, maken slechts 3 of 5 fotos.
Ook maakt hij ze vaak achter elkaar i.p.v steeds 5 seconden te tellen en dan pas de volgende foto te maken.

Uiteindelijk heb ik een 2e hands Sony RX100 III gekocht. Ook hier zat mijn optie niet op.
Na wat googelen heb ik de timelaps functie gekocht. En dit doet redelijk wat ik wil.
Elke 5 seconden maakt hij een foto en stop pas zodra ik hem stop.

Nadeel:
Flits is niet bruikbaar in deze modus.
Deze is helaas wel nodig in de nachtelijke uren op het water.

Een ander idee van mij was om de Zenfone 8 flip te kopen (verouderd model en nog steeds 800 euro)
Deze heeft namelijk een kantelbare camera waardoor je dus jezelf kunt zien op het scherm. En met de hoofdcamera een foto kunt schieten in selfiemodus. Alleen om meteen 800 euro uit te geven en nog steed "telefoonkwaliteit" fotos te hebben is ook teveel van het goede.

Ik begin me af te vragen of het wel kan wat ik wil.
Hebben jullie nog ideeen?

Disclaimer:
Excuus voor de lange tekst. Maar was even nodig om de situatie goed uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 08:53

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Typisch gevalletje Aankoopadvies. Even naar de juiste plek verplaatst.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:45

DirtyBird

Praktiserend denker

Je kunt denk ik twee dingen doen;

1) een (ring)flitser kopen met continufunctie. Veel vlogger gebruiken ook een vorm van ringlamp.
2) een afstandsbediening kopen (kost een paar tientjes als je een van JJC kunt vinden) waarmee je veel uitgebreidere timer functies krijgt. Ik weet alleen niet of de sony hier een aansluiting voor heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door DirtyBird op 02-08-2022 22:22 ]

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8