Waar log je uberhaupt op in? En wat zegt er wat er offline is?
Want, en mogelijk bij gebrek aan info, als je probeert in te loggen op (bijvoorbeeld) je 10.10.1.14 adres voor je Plex-server "net zoals je thuis bent", dan gaat zo sowieso niet werken want 10.10.1.14 is geen adres op vakantie? Of heb je een VPN naar huis en is over die tunnel 10.10.1.14 routerbaar naar het interne netwerk?
Ik vermoed dat Plex "server" gewoon aktief is en, als ik zo rondkijk, ook bereikbaar moet zijn zolang er een wired connection aanwezig is. Dat het niet bereikbaar is, heeft, denk ik, weinig tot niets te maken met de status van de Shield maar meer met het netwerk / routerbaarheid / bereikbaarheid van je Shield vanaf buiten.
Maar ik wou dus proberen hoe Plex werkte als je niet thuis
Dat had je thuis toch (ook al) kunnen proberen door even een tablet/laptop aan een 4G-telefoon te koppelen en dan proberen Plex te bereiken?
Maar, even dom idee; is er niemand die het huis / post / planten verzorgt? Laat die persoon anders morgen ofzo even de stroomkabel van de Shield afhalen en terugprikken. Weet je in ieder geval 100% zeker dat dat ding aanstaat (al hoewel mogelijk kortstondig) en daarmee niet "offline" is.