Plex server offline. Hoe aan te zetten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 16:30
Mijn vraag
...
Ben nu op vakantie en wil gebruik maken van mijn Plex. De server staat op een Nvidia shield tv pro. Maar als ik inlog geeft Plex aan dat de server offline is. Hoe krijg ik die weer online vanaf mijn vakantieadres?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 16:01
Kun je inloggen met remote desktop?

Staat Wake-on-lan aan?

Heb je port forwarding aanstaan voor wake on lan?

Kun je inloggen op je router?

Heeft iemand anders je sleutel?

[ Voor 12% gewijzigd door HenkEisDS op 31-07-2022 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Remote Toegang aanzetten op plex server en eventueel poorten open zetten op je router.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 19:08
Zoiets moet je regelen voordat je op vakantie gaat. Als je niet al iets van toegang op afstand had ingesteld dan kun je dat niet achteraf doen zonder dat je thuis bent.

Zelf heb ik mijn server ingesteld om op te starten als de stroom wordt ingeschakeld, en de voeding zit in een slimme stekker die via internet aan/uit kan. Geen idee of dat bij een Shield ook werkt.
En voor als plex crasht maar de rest niet, moet je iets van remote desktop hebben.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:35

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Heb je een handige buurman met de sleutel van je huis?
Mogelijk komt dat goed van pas.

[ Voor 23% gewijzigd door AW_Bos op 31-07-2022 18:43 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
@HenkEisDS @SadisticPanda @RocketKoen

Klopt, had ik inderdaad moeten regelen voordat ik weg ging, echter, ik wist niet dat hij offline zou gaan dus heb ik er ook niet bij stil gestaan om zoiets vooraf te regelen.

Voor de duidelijkheid, ik heb de Plex-Server op de Nvidia Shield geinstalleerd en ik weet niet op ik daar Remote Desktop op kan zetten. Dat heb ik wel op mijn pc staan, maar ja, als die uit staat kan ik daar ook niet bij.

Port-forwarding? Ik heb daar wel wel eens over gelezen, maar dat is echt te technisch voor mij. Als ik dat ga proberen ben ik bang dat ik de instellingen van mijn router verkloot en dat er hier thuis 3 dames zitten die plots niet meer op de WIFI kunnen en geloof me,....dat wil je niet meemaken.

Ik heb bij de instellingen van de Shield gekeken, maar zie daar geen enkele optie om iets in te schakelen of zo. Zelfs bij ENERGIEBESPARING staat niets aangegeven waarmee ik kan kiezen om de Shield gewoon 24/7 aan te laten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

SambalBij

We're all MAD here

Zo'n Shield is natuurlijk geen server apparaat, en heeft geen mogelijkheden dat remote te beheren. Kan ook van alles gebeurd zijn natuurlijk; ding herstart wegens een automatische update van het OS of een app, timeout die hem na x tijd toch afsluit, stroomonderbreking.

Enige wat je vanaf je vakantie kunt doen is inderdaad de persoon met de sleutel het ding laten uit en aanzetten, en hopen dat ie dan terug komt...
En als er niemand is met de sleutel voor de post, de planten en/of de kat, dan zit er waarschijnlijk weinig anders op dan toch van je vakantie te gaan genieten ipv series te streamen zoals thuis ;) :P

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
@SambalBij, duidelijk en het is ook niet zo dat onze vakantie nu verpest wordt. Maar ik wou dus proberen hoe Plex werkte als je niet thuis bent omdat dit de eerste keer is dat we op vakantie zijn sinds ik de Nvidia en Plex heb. Dat de Nvidia geen geschikte server is is nieuw voor me. Ik heb 'm juist gekocht voor media af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waar log je uberhaupt op in? En wat zegt er wat er offline is?

Want, en mogelijk bij gebrek aan info, als je probeert in te loggen op (bijvoorbeeld) je 10.10.1.14 adres voor je Plex-server "net zoals je thuis bent", dan gaat zo sowieso niet werken want 10.10.1.14 is geen adres op vakantie? Of heb je een VPN naar huis en is over die tunnel 10.10.1.14 routerbaar naar het interne netwerk?

Ik vermoed dat Plex "server" gewoon aktief is en, als ik zo rondkijk, ook bereikbaar moet zijn zolang er een wired connection aanwezig is. Dat het niet bereikbaar is, heeft, denk ik, weinig tot niets te maken met de status van de Shield maar meer met het netwerk / routerbaarheid / bereikbaarheid van je Shield vanaf buiten.
Maar ik wou dus proberen hoe Plex werkte als je niet thuis
Dat had je thuis toch (ook al) kunnen proberen door even een tablet/laptop aan een 4G-telefoon te koppelen en dan proberen Plex te bereiken?

Maar, even dom idee; is er niemand die het huis / post / planten verzorgt? Laat die persoon anders morgen ofzo even de stroomkabel van de Shield afhalen en terugprikken. Weet je in ieder geval 100% zeker dat dat ding aanstaat (al hoewel mogelijk kortstondig) en daarmee niet "offline" is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Ik zou server en client altijd scheiden. Plex Server draai je altijd best op een computer of een mini-PC. En je Shield enkel als client gebruiken. Ik snap gewoon niet waarom zoveel mensen hun Shield als server gebruiken? Het is niet dat dat apparaat zoveel interne opslagruimte heeft...

Of je zou er een externe schijf aan moeten hangen, maar dat zou je niet moeten willen IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
@MAX3400 @Robinho96 en anderen,

Hartelijk dank voor het reageren en het meedenken. Wordt gewaardeerd.
Jullie zullen wel merken dat ik niet zo'n kenner ben in dit soort zaken maar heb de afgelopen jaren al wel wat bijgeleeerd over diverse zaken met dank aan posters op Tweakers. Ik stam namelijk nog uit de tijd van het BBS'en (eens kijken hoeveel er van jullie weten zonder het op te zoeken wat dat ook alweer was ;-)

Maar voor de duidelijkheid, ik probeerde op vakantie via mijn mobiele telefoon in te loggen op Plex via de Plex-app (en dan via een Chromecast streamen naar de tv). Maar in de app gaf hij dus aan dat de server (die ik op de Nvidia heb geinstalleerd) offline was.

Dus ik heb Plex geinstallleerd op de Nvidia en kijk dan een film of serie op mijn tv. Maar ik kan ook iets bekijken op mijn mobiele telefoon door gebruik te maken van de PLEX-app, EN ik kan via mijn pc via de browser de webversie van Plex gebruiken om op mijn pc een film te kijken. Maar dat doe ik eigenlijk nooit. Wel is het zo dat ik via mijn pc/browser veel meer kan instellen in Plex dan via de Plex-app of via de Shield. Alle instellingen van Plex zijn te vinden in de web-versie (tenminste, dat is mijn ervaringe).

Waarom ik 'm op de Nvidia heb geinstalleerd en niet op mijn pc? Omdat ik dan mijn pc 24/7 aan moet laten staan voor die ene keer dat ik een film of serie wil bekijken. Daarom dacht ik juist dat het beter was om 'm op de Nvidia te installeren.

@Robinho96 , daarom heb ik m dus op mijn Nvidia geinstalleerd en ik denk dat veel mensen er voor kiezen om 'm niet op de pc te installeren omdat je dan die pc altijd aan moet hebben staan. Overigens heb ik aan mijn Nvidia Shield een externe WD MyCloud schijf hangen waar mijn films en series op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Maar heb je ook getest voordat je op vakantie ging, of het buiten je netwerk bereikbaar was?

Als het opeens niet werkt dan kan het misschien wel bijvoorbeeld zo zijn dat hij door een stroomstoring opeens uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
@AW_Bos, nou, ik heb de Plex app op mijn telefoon regelmatig gebruikt als ik buitenshuis was en dan kon ik dus gewoon een film of een serie kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

103720 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:18:
@AW_Bos, nou, ik heb de Plex app op mijn telefoon regelmatig gebruikt als ik buitenshuis was en dan kon ik dus gewoon een film of een serie kijken.
Dan is het dus hopen dat je een remote-verbinding kan opzetten met thuis (VPN is een aanrader) om te kijken wat er loos is. Heb je dat niet, doe dat volgende keer. Een uitval kan veel oorzaken hebben, dus kijk of je je er op kan voorbereiden voor de volgende keer.

Als je Plex Server uit is gevallen vanwege een stroomstoring, en niet meer up is gekomen, dan moet je je voedings-settings van die server even bekijken of die na een power-loss weer opnieuw kan opstarten. Maar het kan ook wat anders zijn, zoals een crash, of iets anders. of je het belangrijk vindt om te investeren in redundantie, dat ligt dan bij jouw. Maar misschien is je DSL/glas verbinding wel stuk, of heeft je router opeens kuren. Je kan iemand die je huis in de tussentijd bijhoudt even vragen of wat LED'jes van je apparatuur wilt controleren, en eventueel op een power-knop kan drukken.

Maar ik zou zeggen "Vakantie!" En als het opeens niet werkt: "Jammer dan! Dan maar wat anders doen"
Ik haat het als je zorgen moet maken op vakantie.

[ Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 01-08-2022 21:47 ]

Pagina: 1