Inleiding
Ik ben al even op zoek naar een game laptop voor mijn middelste zoon. Hij heeft goed gespaard en ik vul het budget aan tot max € 1600. Ik heb vorig jaar voor mijn oudste een MBO/game laptop gekocht. Voor zijn opleiding was een grafische kaart een vereiste (3D rendering ed.), je komt dan automatisch bij de gamelaptops uit. Dat vond hij niet erg
Ik was ook van mening dat je beter net iets meer kunt investeren, zodat je er dan ook een paar jaar mee vooruit kunt. Uiteindelijk ben ik voor hem op de ASUS TUF Gaming A15 FX506QR-AZ027T uitgekomen (ook 1600,=). We zijn daar erg tevreden mee.
Nu voor de middelste. Die wil primair een game laptop. Maar omdat hij volgend jaar ook naar het MBO gaat wil ik dat ook mijn achterhoofd houden.
Wat ga je met je laptop doen?
Primair gamen dus, maar voor volgend jaar ook schoolwerk.
Wat is je budget?
Zoals gemeld max 1600,=
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Wel eens. Waarschijnlijk gaat hij een BBL opleiding doen, dus maar 1 dag in de week naar school.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
We zijn erg tevreden over de ASUS TUF van de oudste, loopt als een trein, gamen met de RTX 3070 geen issues, en hij had hem iedere dag mee naar school, dus gewicht was ook te doen. Dit was dus mijn uitgangspunt.
Ik ben nu zover dat ik een keuze wil maken tussen de 2 onderstaande laptops:
pricewatch: ASUS ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008W
pricewatch: ASUS TUF Gaming A15 FA507RR-HF005W
De ROG is sinds vandaag ook te koop voor 1599,= (ik had een price alert ingesteld)
Waar zit mijn twijfel?
Voordelen ROG: betere GPU en CPU en schermresolutie
Voordelen TUF: betere refreshrate, DDR5, webcam (voor Zoom/school), gewicht, deze setup lijkt me een ‘betere school laptop’
Ik denk zelf dat de betere GPU en CPU de grootste doorslag geven, maar omdat ik zelf niet game, weet ik niet in hoeverre de DDR4 vs DDR5 en 165Hz vs 300Hz een rol spelen bij het gamen.
Edit: Keuze voor de ASUS ROG Strix gemaakt.
Ik ben al even op zoek naar een game laptop voor mijn middelste zoon. Hij heeft goed gespaard en ik vul het budget aan tot max € 1600. Ik heb vorig jaar voor mijn oudste een MBO/game laptop gekocht. Voor zijn opleiding was een grafische kaart een vereiste (3D rendering ed.), je komt dan automatisch bij de gamelaptops uit. Dat vond hij niet erg
Nu voor de middelste. Die wil primair een game laptop. Maar omdat hij volgend jaar ook naar het MBO gaat wil ik dat ook mijn achterhoofd houden.
Wat ga je met je laptop doen?
Primair gamen dus, maar voor volgend jaar ook schoolwerk.
Wat is je budget?
Zoals gemeld max 1600,=
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Wel eens. Waarschijnlijk gaat hij een BBL opleiding doen, dus maar 1 dag in de week naar school.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
We zijn erg tevreden over de ASUS TUF van de oudste, loopt als een trein, gamen met de RTX 3070 geen issues, en hij had hem iedere dag mee naar school, dus gewicht was ook te doen. Dit was dus mijn uitgangspunt.
Ik ben nu zover dat ik een keuze wil maken tussen de 2 onderstaande laptops:
pricewatch: ASUS ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008W
pricewatch: ASUS TUF Gaming A15 FA507RR-HF005W
De ROG is sinds vandaag ook te koop voor 1599,= (ik had een price alert ingesteld)
Waar zit mijn twijfel?
Voordelen ROG: betere GPU en CPU en schermresolutie
Voordelen TUF: betere refreshrate, DDR5, webcam (voor Zoom/school), gewicht, deze setup lijkt me een ‘betere school laptop’
Ik denk zelf dat de betere GPU en CPU de grootste doorslag geven, maar omdat ik zelf niet game, weet ik niet in hoeverre de DDR4 vs DDR5 en 165Hz vs 300Hz een rol spelen bij het gamen.
Edit: Keuze voor de ASUS ROG Strix gemaakt.
[ Voor 2% gewijzigd door AnneEverdij op 01-08-2022 14:30 . Reden: keuze gemaakt. Topic kan gesloten worden ]