Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voor een nieuwe werkplek zoek ik een monitor voor een Lenovo Thinkpad E15. Ik vind het een vrij grote wir war tegenwoordig.

Ik wil graag zo weinig mogelijk kabels. Dit in verband met het meenemen van de laptop naar kantoor en omdat het mooier is.

Een enkele usb-c aansluiting zou het fijnst zijn. De laptop heeft een usb type c poort (met displayport, wel 3.1 gen 1), maar dat is ook de poort voor de stroom-adapter. Kan een monitor met voeding ook een laptop voeden (ipv andersom)?

Waar ben ik dan dus precies naar op zoek? :?
Dat het fijn is als er usb-a poorten (als hub) en een webcam op zitten is dat mooi. Als dat ook onder de 500 euro kan blijven is het perfect. Maar het gaat dus meer of het überhaupt mogelijk is.

[ Voor 13% gewijzigd door iAR op 31-07-2022 15:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:16
Welk formaat/resolutie zoek je? Iiyama heeft bijvoorbeeld enkele modellen met een ingebouwde USB-C dock die ook je laptop kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

iAR schreef op zondag 31 juli 2022 @ 15:53:
Een enkele usb-c aansluiting zou het fijnst zijn. De laptop heeft een usb type c poort (met displayport, wel 3.1 gen 1), maar dat is ook de poort voor de stroom-adapter. Kan een monitor met voeding ook een laptop voeden (ipv andersom)?
Ja hoor, dat gaat prima. Als je maar zorgt dat je monitor USB powerdelivery doet.
Waar ben ik dan dus precies naar op zoek? :?
Dat het fijn is als er usb-a poorten (als hub) en een webcam op zitten is dat mooi. Als dat ook onder de 500 euro kan blijven is het perfect. Maar het gaat dus meer of het überhaupt mogelijk is.
Moet die webcam per se ingebouwd zijn? Als je een losse USB webcam inplugt op de ingebouwde USBhub, dan heb je nog steeds maar 1 kabel die je hoeft aan te sluiten, maar daar zit dan wel gelijk alles op. En het maakt je keuze voor een monitor veel groter.

Maar zoals Nielson ook al zegt, wat voor grootte en resolutie wil je hebben? Dat maakt nogal verschil in de opties die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nielson schreef op zondag 31 juli 2022 @ 16:06:
Welk formaat/resolutie zoek je? Iiyama heeft bijvoorbeeld enkele modellen met een ingebouwde USB-C dock die ook je laptop kunnen laden.
Het is voor enkel kantoorwerk. Dus 1080 of 4K is prima (of ergens er tussenin). Volgens mij heb ik nu een 24"/61cm. Maximaal 27" denk ik.
TERW_DAN schreef op zondag 31 juli 2022 @ 16:13:
Ja hoor, dat gaat prima. Als je maar zorgt dat je monitor USB powerdelivery doet.
Klinkt logisch. En dan zit de monitor aan zo'n ouderwetse stekker of wordt die tegenwoordig ook gevoed via een (tweede) usb-c poort?
Moet die webcam per se ingebouwd zijn? Als je een losse USB webcam inplugt op de ingebouwde USBhub, dan heb je nog steeds maar 1 kabel die je hoeft aan te sluiten, maar daar zit dan wel gelijk alles op. En het maakt je keuze voor een monitor veel groter.

Maar zoals Nielson ook al zegt, wat voor grootte en resolutie wil je hebben? Dat maakt nogal verschil in de opties die je hebt.
Niet perse. Als dat veel duurder wordt, kan ik er inderdaad beter een aanhangen. Maar er heerst vooral een kabel allergie. Dat de netwerkkabel er nog is, stoort al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

iAR schreef op zondag 31 juli 2022 @ 16:25:

Klinkt logisch. En dan zit de monitor aan zo'n ouderwetse stekker of wordt die tegenwoordig ook gevoed via een (tweede) usb-c poort?
De monitor zelf heeft gewoon een adapter eraan zitten.