Welke LG 27" 1440p monitor beste @ low fps (dips)?

Pagina: 1
Acties:

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-12-2025
De meest voor de hand liggende keuze als je het hebt over 27" WQHD LG monitoren is momenteel de 27GP850-B .
(want = nieuwste model, hoogste max. refreshrate, en de uitgeklede/goedkopere variant zonder USB hub etc. is nog niet beschikbaar voor zover ik kan zien)

Bij sommige spellen dip ik soms vrij laag qua fps, tot (ruim) onder de 60fps.
Bij deze monitor is me niet duidelijk wat de G-sync compatible range is (ik heb een RTX 2060 super) bij de standaard instelling qua maximale refreshrate; 165hz.
Bij 180hz OC is de range bij gebruik van een Nvidia kaart 60-180hz. (AMD kaart 48-180hz).
Heeft iemand enig idee of dit precies hetzelfde is als je de monitor niet overclocked qua max refreshrate maar gewoon de 165hz standaard max. refreshrate gebruikt?
Of begint de G-sync compatible range bij gebruik van een Nvidia videokaart dan wel bij 48hz?

Ik wil graag bij de lage fps dips <60 fps een zo soepel mogelijke ervaring zonder gestotter.
Als de G-sync compatible range bij de GP850-B pas in alle gevallen bij 60hz begint, kan ik dan beter voor een iets ouder/iets meer uitgekleed model met een iets lagere (144hz) maximale refreshrate gaan?
Dat zou dan om de 27GN850-B gaan.
Voor zover ik daar informatie over kan vinden heeft dit scherm altijd een VRR range van 48-144hz, zowel bij gebruik van een Nvidia, als ook bij een AMD videokaart.

En hoe zit het in de context van dit alles met Low Framerate Compensation (LFC) bij gebruik van een Nvidia videokaart?
Merk je dat qua hick-ups/gestotter, als je onder de VRR range uitkomt en LFC actief wordt?
Of gaat dat zo soepel in elkaar over dat het hele bovenstaande verhaal een non issue is?

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:42

br00ky

Moderator Harde Waren