Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimjim123
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07-08-2022
LS, Mijn gehandicapte dochter gebruikt al jarenlang en Galaxy Tab A 10.5 tablet voor games, mail en surfen. Het opstarten gebeurt middels de knop onder het scherm. De tablet wordt wat ouder, nu bij MM een Tab A8 10 inch 2022 gekocht.Bij het uitproberen in de winkel ging na EEN keer tikken op scherm de tablet aan. Paar keer geprobeerd, uitschakelen en 1 tik AAN. Door medewerker gebruiksklaar gemaakt, nogmaals gevraagd naar instellen voor EEN tik, Ja werkt. Thuisgekomen Nee hoor, wel met 2 tikken. Allerlei settings geprobeerd maar altijd 2 tikken. Lukt haar niet vanwege haar spierspasmen. Terug naar MM, Oh wss ligt dat aan de demomode , gaat app niet helemaal in Stby voor een snellere reactie.
Vraag: is er ergens toch een setting waardoor er slechts 1 tik voldoende is voor opstarten? Swipen daarna lukt wel.
Of is er een mogelijkheid om de fysieke toets weer terug te krijgen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:17

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Jimjim123 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:49:
LS, Mijn gehandicapte dochter gebruikt al jarenlang en Galaxy Tab A 10.5 tablet voor games, mail en surfen. Het opstarten gebeurt middels de knop onder het scherm. De tablet wordt wat ouder, nu bij MM een Tab A8 10 inch 2022 gekocht.Bij het uitproberen in de winkel ging na EEN keer tikken op scherm de tablet aan. Paar keer geprobeerd, uitschakelen en 1 tik AAN. Door medewerker gebruiksklaar gemaakt, nogmaals gevraagd naar instellen voor EEN tik, Ja werkt. Thuisgekomen Nee hoor, wel met 2 tikken. Allerlei settings geprobeerd maar altijd 2 tikken. Lukt haar niet vanwege haar spierspasmen. Terug naar MM, Oh wss ligt dat aan de demomode , gaat app niet helemaal in Stby voor een snellere reactie.
Vraag: is er ergens toch een setting waardoor er slechts 1 tik voldoende is voor opstarten? Swipen daarna lukt wel.
Of is er een mogelijkheid om de fysieke toets weer terug te krijgen?
Als een dubbeltik op het scherm niet mogelijk is, dan resteert de powerknop kort 1x indrukken.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimjim123
Aan/uit knop is zeer lastig ivm haar spasmen, ze is zo blij met de knop onder het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndroidMan
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 31-07-2022
Je zou ook een alternatieve optie kunnen uitproberen. Er zijn apps waarmee je het scherm kunt aanzetten door de tablet simpelweg op te pakken of door je hand boven de lichtsensor langs te bewegen:
https://play.google.com/s...xnor.gravityscreenofffree
https://play.google.com/s...m.jarsilio.android.waveup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimjim123
@AndroidMan Ik vroeg me al af wat voor mechanisme er achter het simpel openen van de bookcover zit, waardoor de tablet of Smartphone meteen aangaat. Ja de lichtsensor. Gaan we uitproberen, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:46
Jimjim123 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 19:21:
@AndroidMan Ik vroeg me al af wat voor mechanisme er achter het simpel openen van de bookcover zit, waardoor de tablet of Smartphone meteen aangaat. Ja de lichtsensor. Gaan we uitproberen, bedankt
Dat werkt met een Hall-sensor, met een magneetje in de cover. Als je weet waar de sensor zit kun je even een magneetje over de juiste locatie halen om het tablet aan te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimjim123
@AndroidMan Waar zit de lichtsensor bij de Galaxy TAB A8 10 inch? Midden op lange zijde kant vol knoppen zie ik wel een oogje maar als ik dat afdek en mijn vinger weghaal gebeurt er niets..Ook als ik de tablet in de cover heb en openmaak gebeurt er de ene keer niets, een andere keer gaat ie aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimjim123
De bijgekochte cover van Gecko heeft wss geen magneetje, voel niks in de kaft. Hoor ook geen "klik" als ik hem opendoe of sluit. Wordt wel op doos gemeld: "Wake up/sleep function". Zoals eerder gemeld gaat de tablet soms wel soms niet aan bij openen van cover....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimjim123
Met andere covers met magneetjes geprobeerd,overal aan alle randen van scherm, maar geen effect. Als de cover dicht gedaan wordt gaat het scherm niet uit, maar wordt wel donkerder, dus de lichtsensor schijnt wel te werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimjim123
Teruggeweest met het spul; blijkt dat de klep echt goed dicht moet, vooral in de rechterhoek ( bij de power knop) . Dan wil de tablet wel weer aan . Bij dichtdoen gaat ie niet altijd uit, wel donkerder dus de lichtsensor werkt. Geen magneetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimjim123
Update over de tablet. Blijkt toch helemaal niet bruikbaar; als ze een spelletje speelt verdwijnt de balk onderin met de 3 virtuele knoppen. Komt alleen terug door vanaf de onderkant te swipen en juist dat lukt haar niet.
Conclusie: terugbrengen en hopen dat de oude Tab A het nog heel lang volhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:46
Dat zal zo zijn bij elke recente android-tablet. Je kunt instellingen>toegankelijkheid>interactie en behendigheid>hulpmenu proberen of dat een oplossing biedt.

Over de hall-sensor, deze zit aan de bovenrand (waar de camera zit), op ongeveer één derde van uiterst links naar rechts. Getest op een Tab A8 van een vriend.

[ Voor 18% gewijzigd door hcQd op 03-08-2022 19:02 ]

Pagina: 1