Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Ambers
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-09 16:38
Ik heb een 16Megapixel camera van Medion MD86930 die een lensbeschermerprobleem heeft...
Te pas en onpas valt een klein zwart metalen plaatje bij uitgeschoven lens naar beneden voor de lens(buitenkant)... GRRRR :'(
Heeft iemand ervaring met het herstellen van dit probleem, ik ben geen klikofan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zSc0qQBXtj7u5eHUi2tdANO0jPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kgb3QlHwjonFskAX9TnYWwZO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Jan Ambers op 31-07-2022 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:49
Deze camera was in 2014 voor €60 te koop bij de Aldi. Waarde nu zou ik dan ook op bijna nul schatten. Op basis daarvan: zie het als een uitdaging waarbij je (bijna) niets kwijt bent als het mis gaat.

Ik zou gokken dat de lenscover (intern) stuk is. Om dat te repareren moet je de complete lens-assembly waarschijnlijk uit elkaar halen en kijken of je de bevestiging/stop/wat het maar hoort tegen te houden kan fixen. Reserve onderdelen zijn waarschijnlijk niet te krijgen tenzij je een stuk exemplaar ergens op marktplaats kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Ambers
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-09 16:38
Ik denk in dezelfde richting en heb wisselstukken opgezocht...
Hier zou de prijs ca 54.8€ bedragen...
Ik denk on dit assembly met kleine kleefband tegen te houden en het zo gebruiken.
Het is een zelden gebruikt toestel, temeer dat in een Canon 550 en Samsung GSM heb.
Maar het is handig icm PC, en vandaar...
Bedankt vr reply grtn