Goede morgen Tweaker,
Ik had een vraag over de aanschaf van een nieuw systeem, en of het slimmer is om een pc of een laptop aan te schaffen, aangezien beide vrij vergelijkbaar zijn in prijs. Hier wat ik ongeveer ingedachte had. Een desktop vs een laptop met vergelijkbare specs.
VS.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen vooral, maar ook in CAD software kunnen werken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1800 leek mij een mooi bedrag, assemblage kosten zijn niet nodig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Rand apparatuur heb ik nog van mijn huidige pc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia is beter geschikt voor de meeste CAD software. Intel of AMD maakt volgens mij niet zo veel uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidproductie wil ik niet te hoog.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf weinig topics of adviezen gevonden over de vraag welke beter is, dus mijn vraag is wat zijn jullie ervaringen? Een laptop kan je natuurlijk altijd en overal mee nemen wat een groot voordeel is, en als er bijna de zelfde specs in zitten waarom zou je het niet doen?
Desktop PRO
Ik had een vraag over de aanschaf van een nieuw systeem, en of het slimmer is om een pc of een laptop aan te schaffen, aangezien beide vrij vergelijkbaar zijn in prijs. Hier wat ik ongeveer ingedachte had. Een desktop vs een laptop met vergelijkbare specs.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-12700K Boxed | € 422,90 | € 422,90 |
1 | Moederborden | Gigabyte B660M DS3H DDR4 | € 115,- | € 115,- |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 V2 OC Edition met LHR | € 849,- | € 849,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox NR200P Zwart | € 79,- | € 79,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 78,65 | € 78,65 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 129,90 | € 129,90 |
1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 560W Platinum | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 92,48 | € 92,48 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.846,83 |
VS.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Laptops | MSI Vector GP76 12UH-047NL | € 1.799,- | € 1.799,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.799,- |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen vooral, maar ook in CAD software kunnen werken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1800 leek mij een mooi bedrag, assemblage kosten zijn niet nodig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Rand apparatuur heb ik nog van mijn huidige pc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia is beter geschikt voor de meeste CAD software. Intel of AMD maakt volgens mij niet zo veel uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidproductie wil ik niet te hoog.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf weinig topics of adviezen gevonden over de vraag welke beter is, dus mijn vraag is wat zijn jullie ervaringen? Een laptop kan je natuurlijk altijd en overal mee nemen wat een groot voordeel is, en als er bijna de zelfde specs in zitten waarom zou je het niet doen?
Desktop PRO
- mogelijk tot wel 50% meer performance voor je geld https://www.youtube.com/w...ab_channel=Jarrod%27sTech
- Betere temperatuur en lagere geluids productie
- Mee te nemen
- In een keer klaar