Vraag

• negena
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Hallo Tweakers-vrienden *O* ,

Ik heb een telefoon uit 2016 en ik heb een nieuwe tel gekocht (Xperia 10 iv, aanrader voor mensen die een 'normaal' formaat telefoon willen :Y ). Ik wil de apps etc. overzetten.

Om dat de huidige telefoon zo oud is, kan die geen apparaten in de buurt vinden :/ Met een kabel kan ik ook alles overzetten. Is dit de juiste kabel?

https://www.bol.com/nl/nl...016QBdEAQYAiABEgKaLfD_BwE

Ik neem aan van wel, want de draad moet in beide telefoons passen. :?

Groeten,

Negena -O-

Alle reacties

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:22

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

@negena Wellicht handig om te vermelden wat de oude telefoon er voor eentje is ;) Maar algemeen gezien zou micro-USB moeten passen, ja.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• negena
FooLsKi schreef op zondag 31 juli 2022 @ 01:22:
@negena Wellicht handig om te vermelden wat de oude telefoon er voor eentje is ;) Maar algemeen gezien zou micro-USB moeten passen, ja.
De tel v 2016 heeft een micro-usb-ingang en de nieuwe tel een usb-ingang. Het is me echter gelukt om dmv inloggen met mn Google-account apps over te zetten.
:+

Dit is echter de eerste keer dat ik dit doe. Klopt het dat alle apps verschijnen en dat ik er nog op moet klikken om ze te downloaden? De instellingen van de apps zijn dus niet ook overgezet :'(

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-11 09:02
Je zult toch even merk en types van je telefoons moeten delen anders.

En als het goed is kreeg je bij het instellen van je nieuwe telefoon een melding of hij de gegevens vanuit een backup mocht ophalen. Dat zou dan de backup zijn van je apps en dergelijke. Maar dan moet dat wel ingesteld zijn op je andere telefoon.

Gewoonweg een kabeltje ertussen steken gaat volgens mij niet werken. Want er zit geen optie op om instellingen van apps via een kabeltje te delen met een andere telefoon. Als dat al kan werkt dat vast alleen voor bestanden, fotoos etc.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:13
negena schreef op zondag 31 juli 2022 @ 04:34:
[...]

De tel v 2016 heeft een micro-usb-ingang en de nieuwe tel een usb-ingang. Het is me echter gelukt om dmv inloggen met mn Google-account apps over te zetten.
:+

Dit is echter de eerste keer dat ik dit doe. Klopt het dat alle apps verschijnen en dat ik er nog op moet klikken om ze te downloaden? De instellingen van de apps zijn dus niet ook overgezet :'(
Volgens mij is het een kwestie van geduld hebben dat de apps gedownload worden. En van sommige apps is er wel een backup, van andere niet. Whatsapp moet je bijvoorbeeld uit de app backuppen. Google Authenticator moet je handmatig een QR code maken en opnieuw inlezen op je nieuwe telefoon, Stocard moet je ook in de app account aanmaken om te backuppen. Etc. Etc.
Dus voor belangrijke apps lees de Help of FAQ van die apps hoe je data over te krijgen.

• negena
S-te-fan schreef op zondag 31 juli 2022 @ 08:29:
Je zult toch even merk en types van je telefoons moeten delen anders.

En als het goed is kreeg je bij het instellen van je nieuwe telefoon een melding of hij de gegevens vanuit een backup mocht ophalen. Dat zou dan de backup zijn van je apps en dergelijke. Maar dan moet dat wel ingesteld zijn op je andere telefoon.

Gewoonweg een kabeltje ertussen steken gaat volgens mij niet werken. Want er zit geen optie op om instellingen van apps via een kabeltje te delen met een andere telefoon. Als dat al kan werkt dat vast alleen voor bestanden, fotoos etc.
Samsung J7 2016 met android 6 :P
Xperia 10 iv

Draadloos overzetten lukte niet want de J7 zag de Xperia niet in de buurt. Op internet staat dat dit mogelijk niet kan bij telefoons met aan versie ouder dan android 10. Die draad heb ik nog niet.

Ik heb toen dus op de Xperia ingelogd, dat was de derde optie. Ik kreeg dus de vraag of ik ern backup terug wilde zetten en dat kon dus via een draad of draadloos.
swhnld schreef op zondag 31 juli 2022 @ 09:20:
[...]

Volgens mij is het een kwestie van geduld hebben dat de apps gedownload worden. En van sommige apps is er wel een backup, van andere niet. Whatsapp moet je bijvoorbeeld uit de app backuppen. Google Authenticator moet je handmatig een QR code maken en opnieuw inlezen op je nieuwe telefoon, Stocard moet je ook in de app account aanmaken om te backuppen. Etc. Etc.
Dus voor belangrijke apps lees de Help of FAQ van die apps hoe je data over te krijgen.
Whatsapp is nu op de Xperia, maar niet helemaal ingesteld als op de oude tel. Ook mijn ING-app moet ik opnieuw instellen.

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:56
Toen ik van telefoon wisselde deed de winkel de app Smart switch op beide telefoons. Misschien ook een tip voor u? Dan kan je via wifi alles overzetten

• negena
WhiteHwk schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:09:
Toen ik van telefoon wisselde deed de winkel de app Smart switch op beide telefoons. Misschien ook een tip voor u? Dan kan je via wifi alles overzetten
Werkt die app niet alleen als je 2 Samsung-apparaten hebt?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-11 20:29
negena schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:25:
[...]

Werkt die app niet alleen als je 2 Samsung-apparaten hebt?
Geloof het wel, maar probeer het uit: kan je Smart Switch vinden op je Sony-telefoon in de Play Store?

The devil is in the details.

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:56
Geen idee ik ben van nokia 8.1 naar de S22 gegaan met de smart switch app
Pagina: 1