Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaydpro
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-07-2023
Ik ben aan het twijfelen of ik mijn monitor ga gebruiken (full hd) of mijn tv met ambilight (1366x768)

Mijn monitor heeft namelijk niet normaal veel screentearing en mijn tv totaal niet en de input latency merk ik geen verschil verder maar de monitor is dus full hd en bij de tv wordt je door de ambilight wordt je zeg maar meer in de game getrokken dan bij een klein full hd monitortje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:18
Op de TV zal je vanwege het lagere aantal pixels veel meer fps halen. Tis maar net wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-05 21:43
Wat beter is zal je zelf toch echt zelf moeten kunnen beoordelen. Misschien kan je nog wat experimenteren met instellingen om het beste uit monitor of TV te halen.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit gaat over beeldschermen, dus hoort in Videokaarten en Beeldschermen

Move OH -> VB

Verder:
Exact welke monitor en TV hebben we het hier over? Wat voor GPU en CPU gebruik je? En welke games speel je?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaydpro
Ok
De monitor is een oude acer game monitor maar ik heb vsync en alles geprobeerd maar de screen tearing gaat niet weg

Ik speel vooral battlefield 1
Minecraft gta v en battlefront 2

Cpu is een fx 8120 geoverclocked naar 4.7ghz met noctua's NH-D15 koeler
En videokaart is een asus strix gtx 960 ook max geoverclocked met een artic accelero koeler maar ik heb verder natuurlijk ook alles geprobeerd zonder overclock

En de tv weet ik zo jiet precies het typenummer van maar dat is een philips en daar heb ik geen tearing op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaydpro
Tv is verder 32inch dus ook weer niet al te groot

[ Voor 44% gewijzigd door Jaydpro op 31-07-2022 07:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zou wel ook uitzoeken wat de input lag is, oudere TVs hebben soms echt verschrikkelijke input lag.
Dat niet merken wat je beschrijft is dat ook zo in hele snelle actie?

Ik dacht in het begin ook gewoon dat ik ergens slecht in was, tot ik een nieuwe TV kreeg. (jaar of 10 geleden.)
Je speelt bijvoorbeeld GTA V, hoe goed haal je de bochten?

[ Voor 103% gewijzigd door ArthurMorgan op 31-07-2022 08:00 ]

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan het niet gewoon dat je PC het niet trekt en daardoor dat je op je Acer (zonder G-sync) dus inderdaad een berg ellende krijgt waar je niet op zit te wachten? En, zoals @dion_b aangeeft, het aantal pixels op je TV is aanzienlijk lager (letterlijk de helft) en daardoor lijkt het probleem minder groot.

Als ik een beetje rondsnuffel; Battlefield 1 mag je in je handjes knijpen als je net aan 50fps haalt op Ultra-settings in 1080p en ook Battlefront 2 lijkt nog geen 60fps te genereren. Dat gezegd; jouw PC (voornamelijk CPU), DDR3 en mogelijke de bottlenck van je storage, lijkt me het meer dan "bewezen" dat niet de monitor/TV maar toch echt jouw PC aan de grenzen van de games zit.

Overigens, ik heb een iets nieuwer systeem staan met een Intel 4570, een GTX960 met 4GBVRAM en 16GB RAM; daar speel ik al jaren geen games meer op omdat het (eigenlijk) niet meer grappig is om stabiele / fijne frame-rates te houden als je continu maar je driver, OC en andere zaken moet bijstellen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:10

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat is precies je vraag?

Los van de oorzaak van de screen tearing die met wat troubleshooting misschien best is op te lossen kan je natuurlijk prima gewoon je tv aan je pc hangen om te kijken of dat lekker werkt. Daar is toch geen topic voor nodig ;)? Wil je de screen tearing oplossen dan hebben we meer info nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaydpro
Mijn tv werkt veel beter dan kwa screen tearing
En ik haal 60fps op ultra met dx 12 aan op mijn 2gb kaartje
En op battlefront 2 ook dx 12 aan ultra 60fps
Oftewel ouder spul is soms sneller dan wat nieuwer spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaydpro
En alles is een steady 60fps dus geen drops alleen als er echt heelveel explosies zijn ofzo maar dat is niet zoveel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
heb je jezelf niet antwoord gegeven?
Het grotere ambilight scherm trekt je de game in en werkt beter. Boeit toch niets dat het minder pixels heeft?, dat zijn getalletjes, geen ervaring.
Voor spreadsheet werk zou ik dan wel weer meer pixels willen, en daar heb je dan ook een scherm voor staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaydpro
Ja ik heb net mijn tv weer aangesloten en geen screen tearing enz ik denk dat het beeld ms wel haast onder de 8ms zit want ik merk echt geen latency
Wel groot een 32inch scherm maar dat is ook wel weer fijner dan een klein scherm waar je heel dicht op moet zitten om een enemy heel verweg te spotten

Battlefield draait op de resolutie van mijn tv scherm op ultra 80fps maar ik heb hem gewoon gecapped naar 60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Jaydpro schreef op zondag 31 juli 2022 @ 09:07:

Oftewel ouder spul is soms sneller dan wat nieuwer spul
/edit: net heel verhaal opgeschreven maar: jouw GPU doet 80fps op 768p. Puur op "totaal aantal pixels" doet jouw GPU 40fps op 1080p in een lineair scenario. Aangezien 40fps niet native is voor welke monitor dan ook, heb je dus screen tearing.

Heeft niets met leeftijd of afmetingen te maken; puur dat jouw GPU geen 2 miljoen pixels kan aansturen op acceptabele frame-rates op 1080p.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaydpro
Zeker wel het is 60fps op 1080p en dropt niet
En op de tv resolutie dus richting de 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-05 18:11
Jaydpro schreef op zondag 31 juli 2022 @ 10:05:
Ja ik heb net mijn tv weer aangesloten en geen screen tearing enz ik denk dat het beeld ms wel haast onder de 8ms zit want ik merk echt geen latency
Wel groot een 32inch scherm maar dat is ook wel weer fijner dan een klein scherm waar je heel dicht op moet zitten om een enemy heel verweg te spotten

Battlefield draait op de resolutie van mijn tv scherm op ultra 80fps maar ik heb hem gewoon gecapped naar 60
Wat is nou precies de bedoeling van dit topic? :X

Intel Core i7 9700K | GIGABYTE Z390 Aorus Elite | 16GB DDR4 3200MHz | NVIDIA GeForce 1080 GTX 8GB | PS5 Disc Edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De kans is vrij hoog dat de stuttering wordt veroorzaakt door je FX-8120 + moederbord. Deze generatie CPUs van AMD staan helaas bekend om abnormaal hoog verbruik, hetgeen de moederbord VRMs niet aankunnen doordat ze over de 100 graden gaan. Het grootste nadeel is dat dit vaak over het hoofd werd gezien, je CPU temperatuur lijkt bijvoorbeeld oke maar in de praktijk worden de kloksnelheden keihard naar beneden gethrottelt. Hierdoor krijg je enorme stuttering in games. Een mogelijke verklaring dat het wel gebeurt op de monitor en niet op je TV is omdat de monitor meer pixels heeft die gerenderd moeten worden. Hierdoor moeten je CPU + GPU meer werk verzetten.

Je geeft ook nog aan je CPU te hebben overgeclocked, dat kan al helemaal niet goed gaan bij die generatie. Standaard TDP is 135w maar met forse overclock ga je zo over de 150 tot 180w. Kan je even je hele systeem plaatsen? De Noctua koeler is top natuurlijk, maar die doet helemaal niets voor de VRMs. Met name het moederbord ben ik dus benieuwd naar.. daar moet toch echt minimaal een 8+2 VRM op zitten met deftige heatsink. Met overclock heb je nog betere VRMs nodig.

Ten slotte is je systeem natuurlijk gewoon enorm gedateerd, de hardware kan niet meer goed meekomen in hedendaagse games. De CPU is erg traag qua IPC en de 960 GTX was altijd al een midrange kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaydpro
Vrms heb ik niet over het hoofd gezien ik heb cooling fans gemaakt op alles dat heet word dus alle kleine heatsinks en een paar chippies

Verder
Gtx 960 met artic custom cooler (30c)
Fx 8120 4.7ghz overclock met de vcore voltage onder de 1.5v oftewel veilig voltage (40c) met noctua NM-D15
16gb ddr3 ram
Ga 970 gaming moederbord
620w voeding met ingebouwde preciese watt meter
M.2ssd 265gb
En nog ongeveer 1.5tb aan hdd
En heelveel fans en ook dus fans op de bridges en vrms en die voelen koud aan als ik ze voel na het gamen vanwege de fans dus
Pagina: 1