Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• wapie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-11 22:00
Met een aantal maand komen er zonnepanelen op onze overkapping.(Details hiervan ben ik me nog in aan het verdiepen)
Nu willen we begin volgend jaar ook de schuur opnieuw opbouwen en zou ik hier ook graag ook zonnepanelen op willen leggen, de schuur komt +/- 15m van de overkapping te staan.
Nu weet ik dat je eens in de 5 jaar hier subsidie op aan kunt vragen.
Op de overkapping komen er 16 te liggen en op de schuur kunnen er straks 10.
De redenen voor het aantal is dat ik een warmtepomp en een elektrische auto heb.
Wat zal in deze wijsheid zijn:

Nu een grotere omvormer kopen en eerst alleen de 16 stuks aansluiten in 1 string en vervolgens wanneer de stuur staat begin volgend jaar de andere 10 op de volgende string?

Of 2 gescheiden omvormers hiervoor kopen maar wel gelijktijdig i.v.m. de subsidie?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat is een paar maanden ? Als alles doorgaat heb je vanaf volgend jaar geen gedoe meer met terugvragen van BTW.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 13:00
Welke subsidie bedoel je? Er is bij mijn weten geen speciale zonnepanelensubsidie, de BTW korting is dit in feite, evenals salderen. Dus subsidie lijkt mij geen argument.

De prijzen stijgen, dus ik denk dat nu alvast één set kopen beter is dan alles in één keer later. Of je een grote of twee kleinere omvormers moet nemen durf ik niet te zeggen. Ik denk dat je met een grotere omvormer op 3 fase uitkomt, wat wellicht wenselijk is ivm warmtepomp en/of auto-laden?

Qua verliezen in de kabels zal het allemaal verwaarloosbaar zijn.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• wapie
@DukeBox Zat zelf aan 2 maand te denken kunnen we de rekening van dit jaar nog iets drukken(huilt met een variabel contract) haha,
is het terugvragen een heel gedoe? Had het idee dat dit nog wel te doen was.

@storeman je hebt gelijk, BTW voordeel. Was even in de war met de subsidie van de WP.
3-fasen zit sowieso al in de meterkast inderdaad i.v.m. de WP.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:48

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
wapie schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 21:09:
@DukeBox Zat zelf aan 2 maand te denken kunnen we de rekening van dit jaar nog iets drukken(huilt met een variabel contract) haha,
is het terugvragen een heel gedoe? Had het idee dat dit nog wel te doen was.

@storeman je hebt gelijk, BTW voordeel. Was even in de war met de subsidie van de WP.
3-fasen zit sowieso al in de meterkast inderdaad i.v.m. de WP.
ik weet niet of je het weet maar er is nogal een tekort aan spullen en mensen, zeker als je het laat plaasten kan de levertijd behoorlijk oplopen. dus als je het nu nog moet uitzoeken is 2 maanden vrij kort. ;)

• wapie
twain4me schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 22:16:
[...]

ik weet niet of je het weet maar er is nogal een tekort aan spullen en mensen, zeker als je het laat plaasten kan de levertijd behoorlijk oplopen. dus als je het nu nog moet uitzoeken is 2 maanden vrij kort. ;)
Levering is in dit geval probleem en ben met de laatste stukjes bezig, maar thanks voor de tip iig.

• wapie
Vraag is dan ook meer, is een omvormer geschikt om +/- 1 jaar met 1 string te draaien en dus niet op vol vermogen.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Jahoor
Pagina: 1