Goedkope 50/55"TV voor in overkapping dus hoge helderheid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvdk
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:06
Ik zoek een?
50/55" TV

Wat is je budget?
500/600 EUR max

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Streaming diensten kijken (netflix, prime, etc, etc, kijken in een overkapping, ook overdag als het zonnig is (bv F1), er zal niet op gegamed worden

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik denk zelf aan een QLED, wat ik heb begrepen geven die een goede helderheid weer.. een goede kijkhoek is meegenomen maar niet het belangrijkste. Bijvoorbeeld een Samsung QLED QE55Q65T?

Wij wonen vrij ruim dus de buren hebben er geen last van, daarna zitten er glazen schuifwanden in dus het geluid "iets" dempen.

De meeste reviews die ik lees in deze prijsklasse zijn erg afgestemd om de persoonlijke mening.

Als je ervaring hebt met een goede heldere en goedkope Smart TV dan hoor ik het graag ;)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Niet direct een antwoord.
Maar ik heb zelf laatst zo'n touchscreen tv van marktplaats gehaald. (150,- voor 55inch FHD)
Die dingen die als smartboard gebruikt worden in klaslokalen.

Volgens mij kunnen die ook wat beter tegen een stootje en lichtinval is ook geen probleem, misschien is dat een optie.
(ben zelf nog aan het puzzelen om er een mini pc aan te hangen icm met het touchscreen gedeelte om hem smart te maken, nvidia shield werkt niet goed icm met het touch gedeelte)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Je leest voor een buiten tv vaak de vuistregel van een helderheid van minimaal 500nits. Ik kijk buiten onder de overkapping, zonder direct zonlicht, vaak naar mijn telefoon of ipad. Ik heb een oude ipad (air 2 uit 2016) die doet iets meer dan 400nits en is buiten eigenlijk niet genoeg. Mijn Iphone 12 doet 625 nits en dat is echt een stuk beter. Op momenten wil je nog meer helderheid.

Die Samsung doet in HDR en SDR max 480nits volgens Rtings.com. Ik denk dat je liever een hogere helderheid wil voor buiten, maar het is natuurlijk lastig beoordelen. Wellicht kun je testen wat prettig is om naar te kijken buiten, met bijvoorbeeld een laptop of een tv die je nog hebt staan. Online wel te vinden hoeveel nits (of cd/m2) de schermen hebben.

De Hisense U8QF is een veel betere keus. Mediamarkt heeft die nu voor € 555 te koop. Bijna overkill om die tv in de overkapping te hangen, want het is serieus een goede tv.

[ Voor 38% gewijzigd door Hulleman op 01-08-2022 13:22 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:44

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Alleen de hogere modellen "QLED" hebben een hoge helderheid, die van de lage modellen is niets bijzonders. En hogere modellen betekent modellen die beginnen met Q8 of Q9, maar ja, dat lukt je niet met je budget.

De Hisense die Hulleman noemt lijkt me voor je budget dan een betere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvdk
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:06
Bedankt voor de feedback, de overkapping is ook meer een tuinkamer waar we ook veel in de winter zitten. De kachel verwarmd het heerlijk.

Daarom kan er prima een wat luxere in, we hebben nu een goedkope 32" hangen maar dat is niet meer van deze tijd. Ik ga de Hisense bekijken, dank je wel.