Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:19
Hallo allemaal,

Deze week heb ik mijn Samsung 22 Ultra binnen gekregen. Vervolgens heb ik deze geïnstalleerd en klaar gemaakt voor gebruik. Mijn Google account ingevuld en aan de lader gelegd. Na een aantal uur zag ik opeens dat 50gb opeens in gebruik was. Schijnbaar heeft Google drive alle foto's automatisch naar mijn nieuwe telefoon gedownload. Dit wilde ik helemaal niet en gebeurde allemaal automatisch. Het gaat over zo'n 5000 foto's van de afgelopen jaren.

Alle foto's tegelijk selecteren gaat niet, telefoon aangesloten op de PC om vervolgens alle foto's tegelijk te verwijderen. Tot mijn verbazing, nergens te bekennen. Alle mappen waren zo goed als leeg.

Dus, ik moest ALLE foto's handmatig één voor één selecteren om ze eraf te krijgen. Dus ben ik naar Google Drive gegaan, moest ik daar ook alle foto's één voor één selecteren om te verwijderen.

Nu heb ik eindelijk mijn nieuwe telefoon eindelijk volledig schoon, van alle oude foto's.

Maar nu wil ik een backup maken van mijn oude telefoon (Sony Xperia 1), want daar staan foto's op die ik wel nog wil bewaren. Dus ik heb de Sony op mijn computer aangesloten, gedrukt op data overdracht en de Sony map opent zich netjes op mijn computer. Ik zie alle mappen, ik zie de foto's, video's etc.

Dus ik begin met alles over te kopiëren naar mijn PC, gaat dit niet. Krijg ik de heletijd de melding "de gevraagde waarde kan niet worden bepaald".

Ik ben hier werkelijk al sinds 11:00 van morgen mee bezig, en ik ben nog altijd niks opgeschoten.

Dit is werkelijk frustratie met die klote telefoons. Waarom kan dit gewoon niet makkelijk en moet het allemaal via omwegen. Waarom zet Google al mijn foto's automatisch om zonder enige keuze?

Ik heb werkelijk foto's terug gekregen die ik 5 jaar geleden al heb verwijdert. Die ik niet meer hoefde. Nu heb ik eindelijk mijn nieuwe telefoon leeg, maar nu werkt de backup van Sony weer niet. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Van Google wordt je ook niet wijzer van, want er is bijna niks te vinden over deze foutcode. En de dingen die ik vind, werken niet. De eerste 3 á 4 foto's worden gewoon over gekopieerd, maar daarna loopt het vast en krijg ik de melding "de gevraagde waarde kan niet worden bepaald".

Verder heb ik ook de software van Sony geïnstalleerd, zonder succes.

[ Voor 8% gewijzigd door Toonen1988 op 30-07-2022 16:47 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:47
Oei, dit is een hele lastige. Er bestond een tijd dat je alle foto's gratis bij Google onder kon brengen, en die dan gebackupt waren verwijderen op je telefoon om ruimte te besparen.
Google heeft dat 2 jaar terug afgeschaft en nu moet je betaalt opslag kopen als je meer dan X ruimte gebruikt.
Wat dan bij Google in de cloud staat is de masterdata en op de telefoon een thumbnail als referentie.

Wat mogelijk gebeurt is, is dat je Sony gelinkt is aan je Google foto's, en dat je wat daar weggegooid hebt is nu terug aan het synchroniseren naar de telefoon, om het daar ook weg te gooien.

Dus ik zou de Sony van internet halen en handmatig de foto's die er nog zijn van de telefoon naar je computer verplaatsen via de USB kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Op je telefoon de goede overdrachtsmodus geselecteerd? Namelijk Mediaoverdrachtmodus (MTP)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:19
Yaksa schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:51:
Op je telefoon de goede overdrachtsmodus geselecteerd? Namelijk Mediaoverdrachtmodus (MTP)
Ja, de eerste 4 á 5 foto's worden gewoon over gekopieerd maar daarna stopt het en krijg ik de foutmelding "De gevraagde waarde kan niet worden bepaald."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Het lijkt er dan op dat Windows waarschijnlijk een foutmelding geeft omdat hetgeen je wilt kopiëren te groot is.
Zitten er bestanden tussen groter dan 4GB of probeer je in een keer de hele map te kopiëren?
Probeer eens om de eerste 10 foto's over te zetten, als dat lukt dan kun je het aantal verhogen tot het moment dat Windows het niet meer 'pikt', dan verlaag je het aantal iets.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former