Geen BRAVIA Sync control op KD-55X85J - HT-S350 - CoreElec

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvds1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:22
In mijn woonkamer heb ik een Sony KD-65XG8505 in combinatie met een Onkyo TN-NR535 receiver en een Odroid N2+ met daarop CoreElec om mijn media af te spelen.
De Onkyo zit op een eARC HDMI poort en de Odroid op een andere HDMI poort op de TV en dit werkt perfect.
Mooi 4K beeld op TV, Ordoid/CoreElec is te bedienen via Bravia Sync control/CEC en via eARC geluid via de Onkyo.

Nu was ik van plan om in een andere kamer hetzelfde ongeveer na te bootsen maar dan met een KD-55X85J en een simpele HT-S350 soundbar en opnieuw een Odroid N2+ met daarop CoreElec.

De soundbar zit op HDMI poort 3 (eARC poort) en de Odroid op HDMI 4.

Als ik enkel de Odroid aansluit werkt Bravia Sync control / CEC perfect, ik kan Sync control aanzetten en de TV vind de Odroid en ik kan met de TV afstandbediening mooi alles op de Odroid/CoreElec bedienen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nYfZjz2v20kikpXv8kAf01gpQHU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r7VIKpEEEe3VgnS7xh0kmym9.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r4QyHnBe4wBkWkWhFAgpTcEbPrE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KbWCARdjpO9u2segZHcV7FJt.png?f=fotoalbum_large

Maar nu komt het probleem, zodra ik de soundbar met HDMI 3 verbind wordt Sync control automatisch uitgezet met als reden "Not available while BRAVIA Sync compatible audio system is used". De soundbar werkt dan wel via eARC maar de Odroid/CoreElec is niet meer via Sync control/CEC te bedienen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kk72V79I1syu6sv-jOP7pIAO0kI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Wo0Ow1nzyWnDRylCcPpytdK9.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GSxju4rCgDNGuecPg57oIz51YXQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dX677Ynm1uOjlBz40ICmAX2Q.png?f=fotoalbum_large

Is het nu echt zo krom dat wanneer ik mooi alles van Sony koop het niet werkt maar als ik zelf dingen bij elkaar gooi (onkyo ipv sony) alle wel werkt?

Is er een omweg of moet ik een toetsenbord aan mijn Odroid/CoreElec hangen om hem te kunnen bedienen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:28

FeaR

In GoT we trust

koenvds1 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 15:03:
Is het nu echt zo krom dat wanneer ik mooi alles van Sony koop het niet werkt maar als ik zelf dingen bij elkaar gooi (onkyo ipv sony) alle wel werkt?
Kort door de bocht, met alles Sony is die kans inderdaad groter. HDMI CEC is een protocol wat elke fabrikant zelf naar eigen inzicht mag implementeren. Alles Sony heeft dan de kans beter op elkaar aan te sluiten. Echter is zelfs dat geen garantie. Maar voor mijn gevoel is er hier wat anders aan de hand. HDMI CEC tussen bron en TV gaat over die HDMI connectie en zou los moeten staan van de HDMI CEC/ARC connectie tussen Sony en Onkyo. Maar gevoel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvds1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:22
FeaR schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 15:09:
[...]

Kort door de bocht, met alles Sony is die kans inderdaad groter. HDMI CEC is een protocol wat elke fabrikant zelf naar eigen inzicht mag implementeren. Alles Sony heeft dan de kans beter op elkaar aan te sluiten. Echter is zelfs dat geen garantie. Maar voor mijn gevoel is er hier wat anders aan de hand. HDMI CEC tussen bron en TV gaat over die HDMI connectie en zou los moeten staan van de HDMI CEC/ARC connectie tussen Sony en Onkyo. Maar gevoel.
Sony <> Onkyo (ARC) in combinatie met Sony <> CoreElec (CEC) zoals in de woonkamer werkt dus wel.

Maar het lijkt erop dat Sony <> SonySoundbar CEC wil gebruiken IPV ARC en daarmee CEC die niet meer te gebruiken is voor Sony <> CoreElec (CEC).
Echt heel krom, dat de audio niet gewoon over ARC gaat 8)7 .

Als ik een ander merk Soundbar had dan werkte het waarschijnlijk dus wel, good job Sony :+ .

[ Voor 5% gewijzigd door koenvds1 op 30-07-2022 15:21 ]