[PS5] Controller laadt niet op via externe lader

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-04 23:39

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Goedenavond..

Om niet een nieuw topic te openen kaap ik deze even..
Ik heb een PS5 controller gekocht om via geforce now en een MacBook mijn games te kunnen spelen.
Echter krijg ik het niet voor elkaar de controller met een usb-c kabel te laden..Ik heb er verschillen stekkers gebruikt, hier de kabel ingestoken en die weer aan de controller gekoppeld.

Kan de controller niet zonder ps5 geladen worden? Of doe ik iets verkeerd?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:03
Audione0 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 19:59:
Goedenavond..

Om niet een nieuw topic te openen kaap ik deze even..
Ik heb een PS5 controller gekocht om via geforce now en een MacBook mijn games te kunnen spelen.
Echter krijg ik het niet voor elkaar de controller met een usb-c kabel te laden..Ik heb er verschillen stekkers gebruikt, hier de kabel ingestoken en die weer aan de controller gekoppeld.

Kan de controller niet zonder ps5 geladen worden? Of doe ik iets verkeerd?
Dat kan, ik gebruik ook regelmating de usb-c kabel van mijn iPad
Ik heb ook een oplader van Sony en die gaat simpelweg in het stopcontact en is niet verbonden met de PS5.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Bossie schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:21:
[...]

Dat kan, ik gebruik ook regelmating de usb-c kabel van mijn iPad
Ik heb ook een oplader van Sony en die gaat simpelweg in het stopcontact en is niet verbonden met de PS5.
Vreemd, als ik dit doe lijkt het dat de accu niet geladen wordt.. Is er een status (knipperend) lampje dat vertelt dat de controller opgeladen wordt oid?

Ik gebruik het oplaadblokje van mijn iPad inderdaad en hier zit de usb kabel in..
De controller blijft aan als ik de stekker in het stopcontact steek, als ik de kabel eruit haal gaat de controller uit en als ik het PS logootje indruk gaat de controller heel even aan en gaat dat weer uit.. Er vanuitgaande dat de controller dan leeg is... :)

[ Voor 27% gewijzigd door Audione0 op 27-07-2022 20:40 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:03
Audione0 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:37:
[...]

Vreemd, als ik dit doe lijkt het dat de accu niet geladen wordt.. Is er een status (knipperend) lampje dat vertelt dat de controller opgeladen wordt oid?

Ik gebruik het oplaadblokje van mijn iPad inderdaad en hier zit de usb kabel in..
De controller blijft aan als ik de stekker in het stopcontact steek, als ik de kabel eruit haal gaat de controller uit en als ik het PS logootje indruk gaat de controller heel even aan en gaat dat weer uit.. Er vanuitgaande dat de controller dan leeg is... :)
Ik een iPad Pro, misschien dat dat blokje iets meer vermogen heeft waardoor het bij mij wel werkt ?

Ik zou het even in de gaten moeten houden want ik heb idee of er idd iets gaat knipperen etc.
Maar als s'avonds gegamed heb een doe lui de controller aan de kabel van iPad dan is deze de volgende dag gewoon weer vol.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Bossie schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:56:
[...]

Ik een iPad Pro, misschien dat dat blokje iets meer vermogen heeft waardoor het bij mij wel werkt ?

Ik zou het even in de gaten moeten houden want ik heb idee of er idd iets gaat knipperen etc.
Maar als s'avonds gegamed heb een doe lui de controller aan de kabel van iPad dan is deze de volgende dag gewoon weer vol.
Ik ga het een naggie proberen. Ik laat het even weten. iig bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
ik heb het inmiddels gevonden.

Het lag aan het oplaadblokje. Wel bijzonder, zelf mijn MacBook Pro oplader laadde de controller niet op, het blokje van onze iPad Pro 2021 weer wel.

En zoals gevraagd en gevonden, de controller heeft een status lampje wat oranje gaat knipperen op het moment dat de controller geladen wordt.

Pagina: 1