Ik wil een buitenkraan plaatsen op een houtskeletbouw gevel. Het liefste een vorstvrije buitenkraan. Normaal steek je die door je gevelstenen heen, maar dan worden er geen folies gebruikt. Iemand een idee hoe je een vorstvrije buitenkraan door een houtskeletbouw wand/gevel zet zonder risico op condensatie etc.
Vraag
Alle reacties
folie moet je eigenlijk weer dicht plakken, maar dat gaat niet dus er wordt of gewoon geboord en niet geplakt (zoals ook vaak bij afzuigkappen e.d.) of hij gaat door de fundering en buiten omhoog en dan moet je hem dus eigenlijk aftappen in de winter. iets met warmtelinten kan ook nogMWDKing schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 13:17:
Ik wil een buitenkraan plaatsen op een houtskeletbouw gevel. Het liefste een vorstvrije buitenkraan. Normaal steek je die door je gevelstenen heen, maar dan worden er geen folies gebruikt. Iemand een idee hoe je een vorstvrije buitenkraan door een houtskeletbouw wand/gevel zet zonder risico op condensatie etc.
@twain4me thx. Dat dacht ik al. Ik doe wel geen vorstvrije kraan en tap hem wel af in de winter.
Leiding voor buitenkraan tussen de folie binnen en de isolatie laten bovenkomen, zodat dat stuk niet bevriest (en de folie er gewoon overheen gaat). Dan door isolatie heen, en afschuimen rondom met PUR. Buitenafwerking moet PUR tegen licht beschermen, of je tapet het netjes af (kit kan ook, als die geschikt is, polymeer is meestal wel goed).
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.