Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:07
Hi all,

Onlangs zijn hier zonnepanelen geinstalleerd, dit betreft een uitbreiding op een bestaande installatie uit 2015.

Hier heb ik toendertijd (naar mijn idee) btw teruggekregen middels de kor regeling. Het is even geleden dus ik kan het me niet helemaal voor de geest halen, wel staat me iets bij dat ik forfait aan het berekenen was.

Hoe dan ook, onlangs is er dus een uitbreiding gekomen en wil ik graag weer de btw terugvragen. Waar ik alleen van schrok is de tekst in de bijlage van de mail van de leverancier:

“Heeft u in de voorgaande jaren btw teruggevorderd over zonnepanelen?

In de basis geldt dat u niet nogmaals de btw kunt terugvorderen over een tweede set zonnepanelen, tenzij de tweede set wordt aangeschaft in hetzelfde jaar als het eerste. Gelukkig is het zo dat, als u een partner heeft die (wél) aan bovenstaande voorwaarden voldoet, hij of zij zich bij ons kan aanmelden. In dat geval is het wel van belang dat het energiecontract tijdig op diens naam staat.”.

Ik was in de veronderstelling dat enkel de regel was dat er minimaal 3 jaar tussen moet zitten tussen beide aanvragen.. ik twijfel nu ook omdat ik lees dat regels sinds 2020 zijn veranderd, gezien mijn 1e set uit 2015 komt, weet iemand of ik dan wel gewoon op eigen naam btw kan terugvragen?

Naam van partner aanpassen op energiecontract is wellicht nog een optie maar als het niet nodig is begin ik hier liever niet aan natuurlijk. Ik ben benieuwd, hoor het graag.

Beste antwoord (via joeyke87 op 30-07-2022 12:00)

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

I have stability. The ability to stab.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:07
Dank verschillende situaties staan goed uitgelegd, wel verwarrend wat dan op overige sites te lezen valt. Maandag eens bellen met de belastingdienst hoe nu de huidige situatie is mbt de kor.