Toon posts:

XP Trobbles

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
whellup

XP rulezz voor de rest best wel
tenminste RC1, alleen ik heb probleempjes met de videokaart
Power Color GTS2 64mb
eigenlijk grote problemen... 1x in de zoveel tijd, aantal keren per dag, stopt ie er gewoon mee, zit alles vast, en krijg ik blauw scherm, dat 't aan de videokaart ligt, en aan bestand nv4_????
dan start je opnieuw op, en dan word 't nog eens verteld..
kheb nieuwe drivers gedownload, (de nieuwste) maar geen effect, kheb voeding vervangen naar 300w, had allang gemoeten, is voor AMD een vereiste.
maar goed... nu heb ik de drivers geuninstalled, en draait 't tot nu toe nog als een trein... maar wie weet raad... en dan wel voor rc1, en zeg nou aub niet dat ik rc2 of de final moet nemen :)
please let me know

mzzls

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:25

Nietzman

Woei!

M$ bellen

Verwijderd

Topicstarter
ooooh al weer zo'n dukkel

heb je gezopen ofzo?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:48

Arno

PF5A

houd het netjes aub :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Nou ik kan er wel een beetje inkomen dat Severt zo reageert, het is hier toch gathering of tweakers?

Nou dan kun je hier toch ook met vragen en tips over een beta OS komen? Beetje kloten is leuk toch??

Ja over de vraag: ik neem aan dat je wel gewoon je via service pack geinstalleerd hebt? En speel ff met wat instellingen in je bios..
Misschien met een videokaart tweak prog met je instellingen van je videokaart spelen??

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
Zal ik dan ff een poging wagen? ;)

Probeer eerst RC2 te pakken te krijgen... of beter de RTM.
Uninstall de drivers en verwijder al die nv4_ files.

Installeer dan de self-installing 12.41 drivers die te downloaden zijn op www.nvidia.com.

Succes ermee. Ik heb trouwens ook een powercolor gts 64 mb en bij mij werkte het wel ok. Dus het moet bij jou ook kunnen.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Topicstarter
allemaal niet mogen baten helaas.
kheb de dump van m'n LEGALE winME ermaar weer op gezet.
en nu dan toch maar wachten op XP final
alhoewel, ME 1 of 2x perdag ook helemaal vastslaat...
zou 't dan door de warmte komen...
pc = 70 graden AMD he :( en niet eens overgeklokt...
maar in XP bijna altijd vast, op de gekste momenten soms
even helemaal niet, en zo ineens kun je niet eens meer opstarten en me zoals bovenstaand...
achja, windows.... je raakt er nooit op uitgekeken :)

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-02 20:07
Heb je misschien je fsb wat opgefokt? Dat misschien de kaart het net niet trekt?

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Misschien heb jij hetzelfde probleem als ik had bij mijn Hercules GeForce256 kaart en win9x/2000. Bijna om het uur vastlopen op de videokaart. Bleek uiteindelijk dat er een compatibility issue was tussen de videokaart en ACPI. Windows 2000 kun je installeren zonder ACPI, en na dat gedaan te hebben NOOIT meer vastgelopen.
Ik hoopte eigenlijk uit alle macht dat dit probleem in XP niet meer voor zou komen. Iemand verstand hiervan?

Verwijderd

Ik heb zelfde probleem met powercolor gts 64mb met rc2.
6 verschillende versie's van nvidia drivers getest.
Blauw scherm met n4_...dll fout of spontane reset. Alleen tijdens 3d(sof/virutalpool3 enz) direct3d of opengl maakt niets uit. Daarna maar via drivers bijgewerkt(2000 versie) ook geen resultaat dus ook maar weer overgestap op ME. Hoop dat binnenkort nieuwe drivers uitkomen en probleem weg is. Weet wel dat powercolor stabiele 3.3 volt nodig heeft op agp poort maar bordje is a7v dus dat zou goed moeten zitten.

• Bluezy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Bluezy

kiss my As(s)us

Op zondag 26 augustus 2001 23:35 schreef Severt het volgende:

alhoewel, ME 1 of 2x perdag ook helemaal vastslaat...
zou 't dan door de warmte komen...
pc = 70 graden AMD he :( en niet eens overgeklokt...
Vind die 70 graden wel aan de hoge kant hoor. het gevolg kan zijn dat je daardoor een minder stabiel systeem hebt.
Ik zou proberen om die temp omlaag te krijgen en kijken of het dan allemaal beter draait

I'm partial to your abracadabra

Verwijderd

Voor al je legale (en illegale) dingen over XP

eu.undernet.org
#GM

op irc :)

Om bans en waarschuwingen en zo te voorkomen :)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:48

Arno

PF5A

Op maandag 27 augustus 2001 12:02 schreef Mr_Hiney het volgende:
:X
Ga dan ook niet op het randje lopen :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
verder nog iemand :?

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ik heb op dit moment hetzelfde, is volgens mij de eerste build die zo doet (2532 nu, voorheen 2485, die had geen problemen).

Als ik aan het gamen ben, inderdaad zo'n beetje alles waar 3d in voorkomt (UT, Max Payne), het draait prima maar op een bepaald moment hangt-ie gewoon. Geen alt-tab of Ctrl-Alt-Del meer mogelijk. Gewoon een freeze-frame.

Ik heb de nieuwste Nvidia drivers op een GeForce 256 DDR.

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik heb hetzelfde, tot nu toe gehad tijdens install van 3D mark, 2 keer tijdens iexplorer en 3 keer tijdens het opvragen van een .mpg file.

Build 2600 (|final| tja, tis al wat later dan toen dit draadje begon he >:) )

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 12:05 schreef Traag het volgende:

[..]

Ga dan ook niet op het randje lopen :P
Eh, mag aan mij liggen, maar die posting staat er nog steeds :)

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
ligt het niet aan de A7V? Volgens mij heeft iedereen die, die hier in deze draad trobbles heeft :?

iig, misschien is het dat ACPI conflict, maar hoe moet dat dan opgelost worden in XP?
Pagina: 1