Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieM
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-12-2024
Hoi allemaal,

na lang wikken en wegen ben ik toch overstag en heb mijn zoontje van 6 een tablet voor zijn verjaardag gegeven. Ik heb Kids Mode ingesteld. Dat ziet er erg kindvriendelijk uit, maar ik vind de toezicht functionaliteit daarvan te beperkt. Zo kun je bijvoorbeeld geen tijdschema's ingeven, en maar 1 tijdslimiet per dag instellen. Het kind krijgt volgens mij ook geen waarschuwing dat de tijd bijna op is. Een voordeel is dat ik meerdere profielen in kan stellen, zodat ook mijn dochtertje ermee overweg kan.

Nu heb ik even gezocht naar alternatieven en heb ik Kidslox gevonden. Daar heb je meer flexibiliteit en functionaliteit qua ouderlijk toezicht, maar volgens mij mis je dan het vriendelijke uiterlijk van Kids Mode. Zijn die 2 te combineren?

Hebben jullie tips en adviezen mbt het inregelen van ouderlijk toezicht op een dergelijke tablet? Is Kidslox inderdaad een beter alternatief?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:16
In mijn omgeving doen de ouders zelf toezicht houden en leren de kinderen klok kijken om zelf gevoel van tijd te hebben. Is de tijd om, dan de tablet inleveren. Ze leggen ook uit waarom dat is.
Voordeel is ook dat als het een keer beter uitkomt dat ze wat langer erop zitten er geen tijdsblokkade op aanspringt.
Nadeel is dat je als ouder wel zelf de verantwoordelijkheid moet nemen je kind en de tijd een beetje in de gaten te houden. Maar in de praktijk werkt het wel en na een korte tijd opvoeden leveren de kinderen het zelf in, of geven het aan met de vraag of het nog even mag. Zijn voornamelijk meisjes en 1 jongetje in 3 gezinnen.
Dus geen technische maar organisatorische oplossing. Dus misschien is dat iets voor je?
Werkt op dezelfde manier met TV kijken overigens, dus deze oplossing is herbruikbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door swhnld op 30-07-2022 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieM
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-12-2024
Op zich een mooie optie, maar ik zou dat liever stapsgewijs doen en in eerste instantie een stukje van die opvoeding opvangen met wat technisch mogelijk is :)