Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desphex559
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 08:46
Mijn vraag

Hoi mijn telefoon zegt met de app van mac donalds dat mijn telefoon niet door de veligheidscontrole komt dat is voor deze app niet zo erg. Maar mijn google pay geeft het nu ook aan. De rest van de apps die ik gebruik doet dat niet. Google play protect geeft niets aan. Ook gescant met malwarebites, geeft ook niets aan. Evenals met avg. Ik snap er helemaal niets van. Wie kan mij helpen voordat ik mijn telefoon reset naar fabriekinstellingen voor zover dat werkt

Relevante software en hardware die ik gebruik
S21+ android 12

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zie bovenstaande

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Welke "veiligheidscontrole"? Wat meldt je telefoon exact, hoe, wanneer, hoe ziet dat eruit, welke app zegt dat?

En je probleem omschrijven ("zie bovenstaande") valt niet onder wat je geprobeerd hebt om het probleem op te lossen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 18:05

DarkSide

theres no place like ::1

Check je safetynet eens.

Ik weet dat er bij sommige fabrikanten wat mis is gegaan met een android 12 release waardoor safetynet niet werkte en dan werken bank apps ook niet.
Je kunt even cache legen of herstarten.

Verder is het denk ik handig om volledige versie te vermelden, en even in het samsung topic te vragen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desphex559
Safetynet geeft aan dat cts profile match filed. En nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desphex559
CodeCaster schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 07:27:
Welke "veiligheidscontrole"? Wat meldt je telefoon exact, hoe, wanneer, hoe ziet dat eruit, welke app zegt dat?

En je probleem omschrijven ("zie bovenstaande") valt niet onder wat je geprobeerd hebt om het probleem op te lossen.
Er staat dat het bij Google pay wallet is en bij de Mac donalds app. Er staat wel wat ik gedaan heb. Voor d rest weet ik het niet. Ben maar een leek hierin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desphex559
Telefoon is gewoon standaart geen bootrom erop gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

desphex559 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 08:28:
[...]

Er staat dat het bij Google pay wallet is en bij de Mac donalds app.
Wat zie je precies?

Staat er zomaar middenin beeld "de McDonalds-app komt niet door de veiligheidscontrole"?

[ Voor 16% gewijzigd door CodeCaster op 30-07-2022 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desphex559
CodeCaster schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 09:13:
[...]

Wat zie je precies?

Staat er zomaar middenin beeld "de McDonalds-app komt niet door de veiligheidscontrole"?
Ja dat klopt. En met googlepay kan ik niet meer betalen met de pinpas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:33
desphex559 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 08:27:
Safetynet geeft aan dat cts profile match filed. En nu?
"Failed" neem ik aan, niet "filed"?

Kun je eens screenshots plaatsen van de foutmelding die je in beide apps krijgt, de SafetyNet app en de softwareversies die je bij "About Phone" terugvindt?

Is het toestel helemaal stock, dus geen unlocked bootloader, geen custom ROM? Altijd zo geweest ook? Doe je mee aan een of ander beta program? Heb je het toestel nieuw aangeschaft bij een officiele retailer of is de afkomst twijfelachtig?

[ Voor 24% gewijzigd door Xander op 30-07-2022 09:57 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desphex559
Xander schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 09:55:
[...]

"Failed" neem ik aan, niet "filed"?

Kun je eens screenshots plaatsen van de foutmelding die je in beide apps krijgt, de SafetyNet app en de softwareversies die je bij "About Phone" terugvindt?

Is het toestel helemaal stock, dus geen unlocked bootloader, geen custom ROM? Altijd zo geweest ook? Doe je mee aan een of ander beta program? Heb je het toestel nieuw aangeschaft bij een officiele retailer of is de afkomst twijfelachtig?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7GCsQo7DN_pvRcRN9ZcAjVBddO8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2PyvijNGSWe8LMOiPHHUz322.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GXAfCqZH3E2u0AHM_ClekJmFDcw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9jx79OT7bwkuurnaBbU14ayf.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/waqmVvkkdYzzRkujOgICe58R-VY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/swN2LLtUWZHmA22OPgkUTbMp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De laatste keer dat ik met de wifi van mcdonalds verbinding had gebruikte ze mitm technieken. daarmee kijken ze mee met al het verkeer, ook https. Sommige apps controleren dit (ssl pinning) en dan krijg je meldingen dat de verbinding onveilig is, dat is het ook!
Enige veilige oplossing, verbinding verbreken en niet opnieuw verbinden. Is het echt nodig, gebruik dan op z'n minst een VPN verbinding zodat het verkeer via een veilige tunnel kan lopen.

edit:
Of ik wordt eerst wakker, voordat ik reageer :P

[ Voor 6% gewijzigd door purge op 30-07-2022 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desphex559
purge schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:02:
De laatste keer dat ik met de wifi van mcdonalds verbinding had gebruikte ze mitm technieken. daarmee kijken ze mee met al het verkeer, ook https. Sommige apps controleren dit (ssl pinning) en dan krijg je meldingen dat de verbinding onveilig is, dat is het ook!
Enige veilige oplossing, verbinding verbreken en niet opnieuw verbinden. Is het echt nodig, gebruik dan op z'n minst een VPN verbinding zodat het verkeer via een veilige tunnel kan lopen.
Ben niet op de WiFi van de mac geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

desphex559 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 09:52:
[...]

Ja dat klopt. En met googlepay kan ik niet meer betalen met de pinpas
Kun je een screenshot maken van de melding? Want met "veiligheidscontrole Android" vindt Google enkel dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Nasi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-10 07:54
Je hebt een vrij bijzondere 'CSC' Code... (Bij softwareversie serviceprovider) ARO = Argentinie, Vervolgens EUX = Europa. Toevallig je toestel geflashed met een andere ROM? Overgenomen van iemand? 'Anders dan anders' geupdated? Dus via ODIN?

Later toegevoegd: Anyway, ik zou je toestel in ieder geval voorzien van correcte software, voor deze regio.

[ Voor 18% gewijzigd door Charles Nasi op 30-07-2022 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desphex559
Charles Nasi schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:07:
Je hebt een vrij bijzondere 'CSC' Code... (Bij softwareversie serviceprovider) ARO = Argentinie, Vervolgens EUX = Europa. Toevallig je toestel geflashed met een andere ROM? Overgenomen van iemand? 'Anders dan anders' geupdated? Dus via ODIN?

Later toegevoegd: Anyway, ik zou je toestel in ieder geval voorzien van correcte software, voor deze regio.
Gewoon gekocht in de winkel en geüpdate gewoon via samsung als hij een melding gaf. Voor de rest niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desphex559
Bij belsimpel en met kpn abbo hij geeft de melding sinds de update naar android 12 wel problemen.

[ Voor 18% gewijzigd door desphex559 op 30-07-2022 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desphex559
Zou helemaal resetten werken? Dat met de powerknop en volume laag. Of gaat dat niets uit maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 18:05

DarkSide

theres no place like ::1

als je geen custom roms of unlocked bootloader hebt oid. Dan is de kans aanwezig dat het in de update zit.

Dit was onlangs ook met OnePlus (8t) (en meen ook oppo).
Kan zo snel niets vinden op het internet. Maar als het in de update zit, dan heeft resetten geen zin.

Dan zou je een rom moeten vinden van voor de update.
Of wachten op een update fix.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Is er kans dat het niet de 'echte' McDonalds app is van McDonanls zelf en niet van toch een andere partij die het logo gewoon kopieert?? Komt ie wel uit de playstore? ( Je schrijft nml 'Mac Donalds' ipv het correcte mcDonalds.

App gewoon eens verwijderen en opnieuw installeren?

[ Voor 13% gewijzigd door bombadil op 30-07-2022 15:49 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desphex559
bombadil schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 15:48:
Is er kans dat het niet de 'echte' McDonalds app is van McDonanls zelf en niet van toch een andere partij die het logo gewoon kopieert?? Komt ie wel uit de playstore? ( Je schrijft nml 'Mac Donalds' ipv het correcte mcDonalds.

App gewoon eens verwijderen en opnieuw installeren?
Het gaat niet eens zo zeer om de mac app. Maar meer om google pay die het niet doet. Maar er schijnt meer problemen te zijn ism de update van android 12.

[ Voor 6% gewijzigd door desphex559 op 30-07-2022 15:57 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.