Dure mobo met goedkope cpu tijdelijk tot 13th gen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenerf
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18-05 23:26
Goedenacht beste tweakers,

Ik ben dus aan het kijken voor een nieuw intel build, met een i3 12100f die ik dan ga upgraden later naar een waarschijnlijk i5 13th gen. Met de nieuwe build kwam ik op een moederbord https://tweakers.net/pric...0-tomahawk-wifi-ddr4.html uit die vrij duur is maar wellicht beter als ik de cpu wil upgraden. Dus mijn vraag is,

Is het het waard om alvast de build te maken met die moederbord en een i3 of uiteindelijk wachten tot een i5 13th gen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

I'm het algemeen is het beter, in 1x goed te doen dan via een tussenstap.

Koop dan een duurdere cpu en een goedkoper moederbord en als dat niet meer voldoet, verkoop ze gebruikt door.

[ Voor 43% gewijzigd door bombadil op 30-07-2022 07:38 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Intel komt ieder jaar met een nieuwe processors en moederbordchipsets. Of nu nog wachten en gelijk kopen vanaf de launch. Of gewoon in één keer de huidige i5 kopen. Tussenstap is niet aan te raden. Wellicht wel voor de nieuwe AMD processors, maar dat duurt nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Ik zou lekker wachten tot oktober, en dan kijken wat AMD en Intel aanbieden en dan gelijk een volledige set van 1 van beide kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenerf
Dennism schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 22:11:
Ik zou lekker wachten tot oktober, en dan kijken wat AMD en Intel aanbieden en dan gelijk een volledige set van 1 van beide kiezen.
Ja dat is een optie inderdaad alleen weet ik niet hoelang ik het met mijn huidige build ga volhouden tot dan :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Fenerf schreef op zondag 31 juli 2022 @ 00:02:
[...]

Ja dat is een optie inderdaad alleen weet ik niet hoelang ik het met mijn huidige build ga volhouden tot dan :'(
Wat heb je nu? Waar zitten je problemen daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenerf
martyw schreef op zondag 31 juli 2022 @ 00:17:
[...]

Wat heb je nu? Waar zitten je problemen daarmee?
Ik hang momenteel met een i3 6100, het is een pre built van ja aardig wat jaren terug _/-\o_
Pagina: 1