Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:23
Ik zoek een?
Wij hebben een bank met daarin een usb-aansluting. Niet iets wat we per se wilden, maar het zat er nu eenmaal op. Nu het erop zit, wil ik dat het liefst ook optimaal gebruiken.

Opladen van telefoons gaat prima met slow charging. De telefoon van mijn vriendin laadt dusdanig langzaam dat, als ze de telefoon ook gebruikt, de telefoon net zo snel leeg loopt als dat deze wordt geladen.

Ik vroeg mij daarom af of er ook fast chargers met input vanuit een usb-a aansluiting?

Wat is je budget?
Geen idee wat iets dergelijks moet kosten. Paar tientjes ofzo.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ben niet bekend met aanbod en heb met Googlen niets kunnen vinden. Dat laatste kan zijn omdat ik niet de juiste zoekstrings heb gebruikt.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Telefoons en andere apparaten te farst chargen vanaf een Usb-aansluting

Wat heb je zelf al gevonden?
Zie hierboven. Kan niet vinden of dit bestaat. Alle zoekstrings die ik gebruik tonen reguliere usb-adapters met een stekker.

Beste antwoord (via bazzemans op 29-07-2022 23:12)

Anoniem: 674295

Ik moest toch even hard lachen bij de openingspost van TS _O-. Voel ook 'n beetje plaatsvervangende schaamte in alle eerlijkheid :o. Ik snap dat niet iedereen een übernerd of expert is, maar dit is wel 'n beetje de andere kant van het spectrum (no offence ;))

@bazzemans wat je zoekt bestaat niet en is simpelweg niet mogelijk. Enige manier zou zijn om een powerbank te kopen met fastcharging en die (als ie vol is geladen via je bank, dat heeeeeel lang gaat duren) aan te sluiten op je telefoon.

De usb poort levert maar een beperkte hoeveelheid stroom, te weining voor snelladen. Zie het als een buitenkraan met de kraan half open. Je kunt de sproeikop van de tuinslang vol open zetten, maar er gaat nooit meer water uit komen dan er uit de kraan kan komen.

Dus met die bank (of eigenlijk: de voeding in de bank) gaat het niet lukken. Vervang de voeding (in de bank) of de bank zelf.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 674295 op 29-07-2022 23:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:55
Je USB poort levert 5V met een bepaald vermogen. Waarschijnlijk 500mA of 1A. Daar zit een omvormer achter, je kan van die 500mA niet opeens magisch 2A maken. Enige optie lijkt mij om een snellader in te bouwen in plaats van de huidige omvormer die er in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je QuickCharge of USB-PD apparaten die je wilt opladen?
De USB-PD standaard kan technisch wel over USB-A maar omdat het extra pinnen mist moet er over de bestaande datalijnen onderhandeld worden over de Spanning en de max Stroom.
Bij QuickCharge een soortgelijk verhaal. Werkt eigenlijk alleen als het standaard met de telefoon is meegeleverd.

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Dit valt mijns inziens meer op zijn plek in Smartphones, tablets en smartwatches dan in Consumentenelektronica wat vooral over audio, TV en mediaspelers gaat. CEK > SSO

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
FeaR schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 22:24:
Dit valt mijns inziens meer op zijn plek in Smartphones, tablets en smartwatches dan in Consumentenelektronica wat vooral over audio, TV en mediaspelers gaat. CEK > SSO
Prima. Ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Jimster schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 22:21:
Je USB poort levert 5V met een bepaald vermogen. Waarschijnlijk 500mA of 1A. Daar zit een omvormer achter, je kan van die 500mA niet opeens magisch 2A maken. Enige optie lijkt mij om een snellader in te bouwen in plaats van de huidige omvormer die er in zit
Dank voor je reactie. Aan de aansluiting in de bank ga ik niet rommelen, dus dat zal geen optie zijn.

Als het niet kan, dan kan het niet. Is ook een prima antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Juup schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 22:23:
Heb je QuickCharge of USB-PD apparaten die je wilt opladen?
De USB-PD standaard kan technisch wel over USB-A maar omdat het extra pinnen mist moet er over de bestaande datalijnen onderhandeld worden over de Spanning en de max Stroom.
Bij QuickCharge een soortgelijk verhaal. Werkt eigenlijk alleen als het standaard met de telefoon is meegeleverd.
Het zal om QuickCharge gaan. Telefoons zijn Samsung Galaxy Note 8 (slow charge prima) en Samsung Galaxy S20.

Wat bedoel je precie met dat het standaard met de telefoon moet zijn meegeleverd? Het ontbreekt aan de adapter om in de usb-aansluting te steken. Met de meegeleverde adapter werkt fast charging uiteraard prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:37
bazzemans schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 22:31:
[...]

Dank voor je reactie. Aan de aansluiting in de bank ga ik niet rommelen, dus dat zal geen optie zijn.

Als het niet kan, dan kan het niet. Is ook een prima antwoord.
Als je dat niet wil gaat het niet lukken. Definitie "Tweakers": mensen die rommelen met elektronica :9

En als je toch wel wil rommelen zou mijn persoonlijke aanpak zijn om er een 100W USB-PD charger in te modden. Kun je ook je laptop mee opladen }:O

[ Voor 15% gewijzigd door BeefHazard op 29-07-2022 22:38 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
BeefHazard schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 22:36:
[...]

Als je dat niet wil gaat het niet lukken. Definitie "Tweakers": mensen die rommelen met elektronica :9
Dat is A niet de definitie van "Tweakers", het staat niet voor "rommelen met elektronica". Niet iedereen tweakt alles wat ze aan electronica in huis hebben. En B, dat ga ik om hele logische redenen niet doen. Namelijk, omdat het niet het risico waard is om de NIEUWE bank onherstelbaar te beschadigen. Er komen hier genoeg Tweakers die hun electronica ook pas gaan Tweaken als het min-of-meer is afgeschreven. Zoals bij telefoons (softwarematig), om de levensduur te verlengen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Ik moest toch even hard lachen bij de openingspost van TS _O-. Voel ook 'n beetje plaatsvervangende schaamte in alle eerlijkheid :o. Ik snap dat niet iedereen een übernerd of expert is, maar dit is wel 'n beetje de andere kant van het spectrum (no offence ;))

@bazzemans wat je zoekt bestaat niet en is simpelweg niet mogelijk. Enige manier zou zijn om een powerbank te kopen met fastcharging en die (als ie vol is geladen via je bank, dat heeeeeel lang gaat duren) aan te sluiten op je telefoon.

De usb poort levert maar een beperkte hoeveelheid stroom, te weining voor snelladen. Zie het als een buitenkraan met de kraan half open. Je kunt de sproeikop van de tuinslang vol open zetten, maar er gaat nooit meer water uit komen dan er uit de kraan kan komen.

Dus met die bank (of eigenlijk: de voeding in de bank) gaat het niet lukken. Vervang de voeding (in de bank) of de bank zelf.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 674295 op 29-07-2022 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Anoniem: 674295 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 23:11:
Ik moest toch even hard lachen bij de openingspost van TS _O-. Voel ook 'n beetje plaatsvervangende schaamte in alle eerlijkheid :o
En bedankt he :+
Ben wel benieuwd waar je precies zo hard om moest lachen en de plaatsvervangende schaamte voelde?

De usb poort levert maar een beperkte hoeveelheid stroom, te weining voor snelladen. Zie het als een buitenkraan met de kraan half open. Je kunt de sproeikop van de tuinslang vol open zetten, maar er gaat nooit meer water uit komen dat er uit de kraan kan komen.

Dankjewel voor je reactie. Duidelijk dat het niet kan en daarmee heb ik (ook) antwoord op mijn vraag. Het is wat het is, een net nieuwe bank (waar de USB voor ons geen enkele factor speelde bij de aanschaf) gaan we niet vervangen noch aan rommelen met het risico deze onherstelbaar te beschadigen. De potentiële opbrengst staat voor mij niet in verhouding met de moeite en het risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]bazzemans schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 23:16:
[...]

En bedankt he :+
Ben wel benieuwd waar je precies zo had om moest lachen en de plaatsvervangende schaamte voelde?

[...]

Nou omdat je wel het begrip "fast charging" kent maar óf eigenlijk totaal niet weet wat het is óf niet de logica-denkstap gemaakt had dat het extra vermogen van het snelladen ook ergens vandaan moet komen :P

Helaas is dit bij veel van dat soort usb-oplaad dingen het geval: beetje telefoon of tablet slurp bij gebruik al bijna net zoveel als de orginele usb-poort/specificaties kan leveren. Met als gevolg dat je er geen bal aan hebt. Overigens zijn er volgens mij wel vormen van fast iets minder langzaam charging die via een klassieke usb poort kunnen (ik geloof zelfs zonder usb 3.0??), maar daar schiet je in dit geval nog niks mee op.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 674295 op 29-07-2022 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Anoniem: 674295 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 23:21:
[quote]bazzemans schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 23:16:
Nou omdat je wel het begrip "fast charging" kent maar óf eigenlijk totaal niet weet wat het is óf niet de logica-denkstap gemaakt had dat het extra vermogen van het snelladen ook ergens vandaan moet komen :P
Klopt. Ik weet daar echt te weinig van. Ik vermoedde wel dat dit wellicht niet mogelijk zou zijn en dat dan met het vermogen van de adapter (in de bank) te maken zou hebben. De kennis ontbreekt echter om dat zeker te weten. Vandaar Google geprobeerd, maar als je niet weet waar je naar zoekt dan kom je ook daar niet altijd op het antwoord.

Gelukkig zijn er dan behulpzame Tweakers die bereid zijn te reageren en e.e.a. uit te leggen. Heb ik duidelijkheid en in het proces ook nog wat bijgeleerd. _/-\o_
Pagina: 1