INNOCN 40C1R - Zeer betaalbare 40'' ultrawide

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkaslan
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-08-2024
Beste tweakers,

Ik vond op tweakers niks over deze monitor. Aangezien ik deze site vaak dankbaar raadpleeg voor nieuwe aankopen, hoop ik bij deze iemand te helpen die een soortgelijke monitor zoekt.

Het gaat om de INNOCN 40C1R. In NL alleen via Amazon te koop. De Amerikaanse MSRP is 599 dollar, maar ik heb hem gekocht voor maar 460 euro.

De specs:
- 40 Inch display IPS (ADS)
- 21:9 ultrawide
- 3440:1440 pixels
- 144 Hz
- Freesync premium

Het is geen curved monitor! Voor een gaming monitor van dit formaat zou je dat wel verwachten. Waarschijnlijk drukt dit de productiekosten en is hij daarom zo goedkoop. Verder is de pixeldichtheid vergelijkbaar met een 32 inch 16:9 1440p display, zoals mijn vorige monitor was. Het is alsof ik dezelfde monitor heb maar dan met extra pixels links en rechts. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die zoeken naar meer scherpte. Zelf vindt ik deze 1440p resolutie perfect, want hierdoor kan mijn 6800XT kan steady 100+ frames halen. Vanmiddag ''Guardians of the Galaxy'' en ''Stray'' gespeeld en het is werkelijk waar indrukwekkend (ik moet er wel bij zeggen dat het mijn eerste ultrawide is).

Ik ontdekte het scherm via deze review:
YouTube: INNOCN 40C1R 40" Gaming Monitor Review

De officiële webpagina van de monitor:
https://innocn.com/produc...de-computer-monitor-40c1r

[ Voor 18% gewijzigd door mfkaslan op 01-02-2023 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:55
Je hebt inmiddels ruim ervaring met de monitor. Hoe bevalt of is de monitor bevallen en heb je de monitor kunnen vergelijken met het normale aanbod in NL?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:52
Razkin schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 13:54:
Je hebt inmiddels ruim ervaring met de monitor. Hoe bevalt of is de monitor bevallen en heb je de monitor kunnen vergelijken met het normale aanbod in NL?
@mfkaslan is al ruim 4 maanden niet meer op Tweakers geweest, dus ik denk niet dat je (snel) een reactie hoet te verwachten. En de startpost doet mij eigenlijk vooral aan als spampost.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:59

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Hahn dat is raar volgens tweakers is zijn laatste reactie: 5 januari 2023, 22:39

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Damic schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 17:23:
@Hahn dat is raar volgens tweakers is zijn laatste reactie: 5 januari 2023, 22:39
Ik keek alleen naar 'Laatst online: 02-09-2022', wat dan niet helemaal klopt (of alleen voor het forum geldt) :P

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 15-01-2023 00:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mfkaslan
Excuus voor de late reactie, prioriteiten lagen elders.

Ik heb de monitor nu inderdaad een poos uitgeprobeerd en kan niet anders zeggen dan dat ik er super blij mee ben. Ik merk qua beeldkwaliteit weinig verschil met mijn vorige monitor:(uitvoering: Dell S3220DGF Zwart)

Dat was natuurlijk geen high end monitor en dat is deze dus ook niet. Echter, het is gewoon erg veel beeld voor relatief weinig geld. Als je dat zoekt zul je niet teleurgesteld zijn! Miles Morales net uitgespeeld en het was een genot.

Vergelijken met regulier aanbod uit NL heb ik niet echt gedaan, behalve met mijn vorige Dell. Het is gewoon een ultra wide versie van die monitor in mijn ogen. alleen dan zonder curve (waar ik nu volledig aan gewend ben). Het is zelfs wel fijn dat hij plat is want ik lig vaak op de bank te gamen op een afstand waar een curve imo geen meerwaarde meer heeft.
Films kijken op 21:9 is heel nice, alleen vallen de slechte zwartwaarden wel op. Het is natuurlijk gewoon IPS en dat zie je dan wel. Bij gamen minder last van (speel geen horror oid).

Overigens vreemd dat iemand mijn start post als spam beoordeeld... Snap daar niet zoveel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
mfkaslan schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:50:

Overigens vreemd dat iemand mijn start post als spam beoordeeld... Snap daar niet zoveel van.
Oh, dat kan ik wel toelichten hoor. Je zit 6+ jaar op dit forum, hebt voorheen amper 10 posts gedaan in die tijd, maar je neemt wel de tijd om een zéér positief topic aan te maken om dit product te promoten, zonder ook maar enig kritiekpuntje te benoemen.

Om die redenen kwam het nogal over als een verkooppraatje, ergo spam. Maar mocht het toch zo zijn dat je enkel uit de goedheid van je hart deze 'krankzinnige deal', om jou te quoten, wilde delen met je medemens, dan heb ik het bij het verkeerde einde :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkaslan
Aha oke dan snap ik het. Ja ik raadpleeg de site/ het forum alleen als ik iets nodig heb. En nu dan om informatie te delen die ik mijn ogen inderdaad vrij bijzonder was. Ik was behoorlijk hyped haha, voor 460 piek 40 inch ultrawide, vind ik nog steeds vrij sick :)
Ik zal mn verwoording hierboven een beetje aanpassen, want het idee was mensen op de hoogte brengen van wellicht een mooie deal voor hen, niet om verkoperig en ongeloofwaardig over te komen.

Jammer dat hij nu alweer 640 kost, maakt de deal wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:30
mfkaslan schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:07:
Jammer dat hij nu alweer 640 kost, maakt de deal wat minder.
Momenteel is er bij amazon.de een 140 euro coupon die je kunt selecteren. Dan komt de prijs weer onder de 500 Euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:55
Ik heb de monitor 3 weken terug toch maar gekocht om te proberen en ben er erg tevreden mee. Die 140 euro coupon zit er bijna continue bij de afgelopen tijd, zelf heb ik die monitor via Amazon.de voor 487 gekocht.

Net als @mfkaslan had een 32" 1440p monitor, de HP Omen met VA panel en Freesync 48-75Hz. Ook heb ik een LG 42" 4K monitor met IPS paneel en ben bekend met het aanzienlijke verschil tussen beide type panelen mbt specifieke voor en nadelen. Liefst had ik een 38" 21:9 oled scherm, maar die zijn er niet en lijken er voorlopig ook niet te komen. 35" ultra wide vind ik simpelweg te klein. De enige monitor die mijn interesse had was de LG Ultragear 38", maar vond die monitor aan de dure kant voor hetgeen dat de monitor bood.

Ik was bijzonder verrast met de monitor voet die erbij zat, die is bijzonder degelijk. Na ik de monitor heb getest op dode pixels etc hangt het scherm echter aan een bureau steun, maar dat heeft weinig te maken met de kwaliteit van de inbegrepen steun.
De beeldkwaliteit is prima, maar ik ben dan ook niet heel kritisch en doe geen ontwerp dingen waar kleur echtheid belangrijk is. Het grootste gebrek is dat in mijn linker boven hoek er duidelijk meer backlight bleeding is, maar zeker gezien de prijs kan ik daar prima mee leven.
Monitor is ook Vesa HDR400 gespecificeerd, maar wat ik erover heb gelezen krijg je die certificering bij een pakje boter. Swicthen naar HDR in Win10 geeft een mindere beeldkwaliteit en in Cyberpunk 2077 merkte ik niets van HDR. De monitor is ook niet voor het HDR gekocht maar puur voor het ultra wide aspect.

In het kort een prima budget ultrawide met Freesync 48-144Hz DP/100Hz HDMI/USB-C 60Hz met PIP/PBP.

iRacing Profiel

Pagina: 1