Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met mijn nieuwe systeem gaan voornamelijk gaan gamen, soms is film kijken maar prio gaat uit naar gamen. Mijn plannen zijn vooral om shooters te spelen, denk bij aan Call of Duty, Battlefield Hardline, Rainbow Six en soms GTA V.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het bedrag wat ik er ongeveer voor wil uitgeven is €1500 mag heus er net boven schieten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
-2 SSD's.
-Toetsenbord, muis en headset.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Normaliter zou mijn voorkeur naar Intel gaan, maar lees dat AMD kwa prijs/kwaliteit verhouding beter is als Intel. Neemt natuurlijk niet weg dat ik helemaal niet voor AMD wil gaan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kwa grootte en energieverbruik maakt het mij niet veel uit. Ik heb momenteel een 1080p monitor met 144Hz, dus ik wil er wel naar streven om van de 144Hz gebruik te maken. Wellicht in de toekomst een 1440p beeldscherm kopen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Advies of de gekozen componenten wel juist zijn voor mijn doeleinden. Een future-proof systeem, ook al weet ik zelf wel dat er steeds vernieuwing komt in de wereld en dat het bijna onmogelijk is om een PC 10 jaar overeind te houden.
Ik wil met mijn nieuwe systeem gaan voornamelijk gaan gamen, soms is film kijken maar prio gaat uit naar gamen. Mijn plannen zijn vooral om shooters te spelen, denk bij aan Call of Duty, Battlefield Hardline, Rainbow Six en soms GTA V.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het bedrag wat ik er ongeveer voor wil uitgeven is €1500 mag heus er net boven schieten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
-2 SSD's.
-Toetsenbord, muis en headset.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 164,90 | € 164,90 |
1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | € 124,90 | € 124,90 |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 6900 XT Gaming OC 16G | € 899,- | € 899,- |
1 | Behuizingen | NZXT H510 Flow Zwart | € 84,90 | € 84,90 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 59,90 | € 59,90 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | € 77,- | € 77,- |
1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-850 | € 99,90 | € 99,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.510,50 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Normaliter zou mijn voorkeur naar Intel gaan, maar lees dat AMD kwa prijs/kwaliteit verhouding beter is als Intel. Neemt natuurlijk niet weg dat ik helemaal niet voor AMD wil gaan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kwa grootte en energieverbruik maakt het mij niet veel uit. Ik heb momenteel een 1080p monitor met 144Hz, dus ik wil er wel naar streven om van de 144Hz gebruik te maken. Wellicht in de toekomst een 1440p beeldscherm kopen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Advies of de gekozen componenten wel juist zijn voor mijn doeleinden. Een future-proof systeem, ook al weet ik zelf wel dat er steeds vernieuwing komt in de wereld en dat het bijna onmogelijk is om een PC 10 jaar overeind te houden.
[Voor 9% gewijzigd door MRiesje op 03-08-2022 10:25]