Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er vooral mee gamen, verder gebruik ik PowerBI voor werk met relatief grote datasets. Zou tof zijn als dit vloeiender zou lopen dan momenteel op mijn Thinkpad. Games zijn vooral MMO's die ik voor een week leuk vind en vervolgens nooit meer speel, beetje moeilijk dus om voorbeelden te noemen maar als ik een New World op high zou kunnen spelen zonder haken zou dat top zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Bovenop het huidige systeem zou ik eigenlijk max 400 euro willen uitgeven aan extra componenten. Ik hoop dat ik enkel de videokaart, cpu en moederbord hoef te vervangen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Yes zie onderstaande wenslisjt
Ga je overklokken?
Niet van plan maar sta er voor open.
Wat verwacht je van ons?
Welke componenten zouden jullie vervangen? Ben ook bereid 2e hands componenten te kopen. Hoor graag jullie mening, ik dacht zelf aan een combinatie van de componenten hieronder. Kom ik wel uit op zo'n 550 euro maar heb ik dan wel wat in combinatie met mijn oude componenten?
Ik wil er vooral mee gamen, verder gebruik ik PowerBI voor werk met relatief grote datasets. Zou tof zijn als dit vloeiender zou lopen dan momenteel op mijn Thinkpad. Games zijn vooral MMO's die ik voor een week leuk vind en vervolgens nooit meer speel, beetje moeilijk dus om voorbeelden te noemen maar als ik een New World op high zou kunnen spelen zonder haken zou dat top zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Bovenop het huidige systeem zou ik eigenlijk max 400 euro willen uitgeven aan extra componenten. Ik hoop dat ik enkel de videokaart, cpu en moederbord hoef te vervangen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Yes zie onderstaande wenslisjt
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Athlon X4 860K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | MSI A78M-E45 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS GTX750TI-OC-2GD5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master N300 (KKN1, Closed) | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Kingston ValueRAM KVR16N11S8H/4 | € 36,- | € 36,- |
| 1 | Voedingen | Corsair CX750 | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Solid state drives | Adata Ultimate SU650 2,5" 240GB | € 28,- | € 28,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
| Totaal | € 222,- | |||
Ga je overklokken?
Niet van plan maar sta er voor open.
Wat verwacht je van ons?
Welke componenten zouden jullie vervangen? Ben ook bereid 2e hands componenten te kopen. Hoor graag jullie mening, ik dacht zelf aan een combinatie van de componenten hieronder. Kom ik wel uit op zo'n 550 euro maar heb ik dan wel wat in combinatie met mijn oude componenten?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 164,90 | € 164,90 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550M DS3H | € 72,60 | € 72,60 |
| 1 | Moederborden | MSI MPG B550 Gaming Plus | € 93,94 | € 93,94 |
| 1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 2060 EVO OC Edition 6GB | € 289,90 | € 289,90 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC | € 269,- | € 269,- |
| Totaal | € 890,34 | |||
[ Voor 18% gewijzigd door Fearion op 29-07-2022 15:13 ]