Wij hebben thuis 2 watergekoelde Computers waarin nogal vrij dure componenten inzitten.
Zij zijn in 2016/17 gebouwd en hebben een watergekoelde Fractal Design Kelvin S24 waterkoeling.
Nu ligt het in de bedoeling zo goedkoop mogelijk deze waterkoeler passent te maken op een Gigabyte Z690 UD AX 1700 DDR 5 R9 te laten draaien.
Ik nam contact op met Support Fractal en die mailde mij terug met de volgen de link waar ik de oplossing kon vinden :
https://www.au.aquatuning...k-aio-lga1700-upgrade-kit
Het was natuurlijk een fantastische oplossing en een hoop kosten voor een nieuwe koeling minder.
Ik nam contact op bij Aquatuning Nederland maar die gaat dan automatischnaar de Duitse Site
- Carl-Zeiss-Str. 2 - D 33758 Schloss Holte-Stukenbrock (Bielefeld)
Heb het Upgrade kitje besteld en drie dagen later ontvangen.
De kosten waren €13.12 en voor verzending vanuit Duitsland € 11.99
Vanmorgen dus alles uitgepakt en geprobeerd het alvast op het Moederbord volgens de PDF instructies te monteren .
Ik moet het eerst wel vermelden dat de Firma waar het gemaakt word door
EKWB doo warvan Edvard König, oprichter is
Pod lipami 18
SI-1218 Komenda
Slovenië – EU is.
Maar ik had twee problemen waar ik op stuite!!
Mijn brief aan hun zal ik U laten zien:
Geachte Heer/Mevrouw,
Mijne Name und adresse:
Domino
NEDERLAND
E-mail: xxxxxxxxxxx@kpnmail.nl
Kunden-Nr: xxxxxxxxx
Mijn upgrade kit:
Rechnung nummer nr: Fxxxxxxxx Groot € 25,11
Artikel: 1022668 WACZ EK Water Blocks EK-AIO LGA1700 upgrade kit.
Ik had via Fractal Design support Uw adres gekregen i.v.m. een aanpassing ofwel een upgrade kit voor mijn Fractal Kelvin S24 water koeling (2017)
Omdat ik een nieuw Moederbord wenst te installeren in mijn Computer en toch die waterkoeling te behouden heb ik een upgrade kit nodig.
Hun gaven mij een Link naar Jullie toe voor de 1022668 WACZ EK Water Blocks EK-AIO LGA1700 upgrade kit.
Die heb ik bij U bestelde n ontvangen.
Maar er zijn wat problemen met de inbouw ervan!
Mijn nieuwe moederbord is een Gigabyte Z690 UD AX Socket 1700 R9 DDR5
En volgens Fractal Support is dit upgrade kit de enige juiste die zonder problemen moet passen!
Maar ik heb 2 problemen en wel:
1 - De Intel LGA 1700 Gummidichtung is te dun waardoor de Intel LGA 1700 Ruckplatte op sockel onderkant drukt (ongeveer 1 mm te dun)
2 - Ik mis de Intel Montage Halterung (met eventueel de 4 Schroefjes M4x4)
Wat kan ik doen en kunt U mij helpen een probleem oplossing te vinden
Ik heb wel gezien dat bij Jullie waterkoeling dit er wel inzit dus U gaat ervan uit dat alleen dit kit geschikt is voor een van U verkochte waterkoeling.
Maar misschien heeft U toch een mogelijkheid om ook andere zoals de mijne een hoop kosten te besparen op een wat oudere maar goed werkende waterkoeling want Fractal Design maakt er geen voor de nieuwere Mobo's (Weet ik niet zeker)
Ik hoop op een gunstige oplosseng van Uw kant.
Alles even in het Duis vertaald
Met Vriendelijke Groet, Domino (i.v.m. Privecy)
Nu is mijn vraag heeft iemand van jullie tips om twee Computers goedkoop op een Socket 1700 R9 CPU DDR 5 te laten koelen
Inmiddels is de Fractals Design S24 (Word gebouwd in China) uit de handel genomen in 2017, ervoor is nu de duurdere Ceslcius S24
Die dus geneen van alle op een 1700 draaien.
Ik hoop op een leuke reacties en natuurlijk opbouwende positieve kritiek
Met Vriendelijke Groet, Domyno
Zij zijn in 2016/17 gebouwd en hebben een watergekoelde Fractal Design Kelvin S24 waterkoeling.
Nu ligt het in de bedoeling zo goedkoop mogelijk deze waterkoeler passent te maken op een Gigabyte Z690 UD AX 1700 DDR 5 R9 te laten draaien.
Ik nam contact op met Support Fractal en die mailde mij terug met de volgen de link waar ik de oplossing kon vinden :
https://www.au.aquatuning...k-aio-lga1700-upgrade-kit
Het was natuurlijk een fantastische oplossing en een hoop kosten voor een nieuwe koeling minder.
Ik nam contact op bij Aquatuning Nederland maar die gaat dan automatischnaar de Duitse Site
- Carl-Zeiss-Str. 2 - D 33758 Schloss Holte-Stukenbrock (Bielefeld)
Heb het Upgrade kitje besteld en drie dagen later ontvangen.
De kosten waren €13.12 en voor verzending vanuit Duitsland € 11.99
Vanmorgen dus alles uitgepakt en geprobeerd het alvast op het Moederbord volgens de PDF instructies te monteren .
Ik moet het eerst wel vermelden dat de Firma waar het gemaakt word door
EKWB doo warvan Edvard König, oprichter is
Pod lipami 18
SI-1218 Komenda
Slovenië – EU is.
Maar ik had twee problemen waar ik op stuite!!
Mijn brief aan hun zal ik U laten zien:
Geachte Heer/Mevrouw,
Mijne Name und adresse:
Domino
NEDERLAND
E-mail: xxxxxxxxxxx@kpnmail.nl
Kunden-Nr: xxxxxxxxx
Mijn upgrade kit:
Rechnung nummer nr: Fxxxxxxxx Groot € 25,11
Artikel: 1022668 WACZ EK Water Blocks EK-AIO LGA1700 upgrade kit.
Ik had via Fractal Design support Uw adres gekregen i.v.m. een aanpassing ofwel een upgrade kit voor mijn Fractal Kelvin S24 water koeling (2017)
Omdat ik een nieuw Moederbord wenst te installeren in mijn Computer en toch die waterkoeling te behouden heb ik een upgrade kit nodig.
Hun gaven mij een Link naar Jullie toe voor de 1022668 WACZ EK Water Blocks EK-AIO LGA1700 upgrade kit.
Die heb ik bij U bestelde n ontvangen.
Maar er zijn wat problemen met de inbouw ervan!
Mijn nieuwe moederbord is een Gigabyte Z690 UD AX Socket 1700 R9 DDR5
En volgens Fractal Support is dit upgrade kit de enige juiste die zonder problemen moet passen!
Maar ik heb 2 problemen en wel:
1 - De Intel LGA 1700 Gummidichtung is te dun waardoor de Intel LGA 1700 Ruckplatte op sockel onderkant drukt (ongeveer 1 mm te dun)
2 - Ik mis de Intel Montage Halterung (met eventueel de 4 Schroefjes M4x4)
Wat kan ik doen en kunt U mij helpen een probleem oplossing te vinden
Ik heb wel gezien dat bij Jullie waterkoeling dit er wel inzit dus U gaat ervan uit dat alleen dit kit geschikt is voor een van U verkochte waterkoeling.
Maar misschien heeft U toch een mogelijkheid om ook andere zoals de mijne een hoop kosten te besparen op een wat oudere maar goed werkende waterkoeling want Fractal Design maakt er geen voor de nieuwere Mobo's (Weet ik niet zeker)
Ik hoop op een gunstige oplosseng van Uw kant.
Alles even in het Duis vertaald
Met Vriendelijke Groet, Domino (i.v.m. Privecy)
Nu is mijn vraag heeft iemand van jullie tips om twee Computers goedkoop op een Socket 1700 R9 CPU DDR 5 te laten koelen
Inmiddels is de Fractals Design S24 (Word gebouwd in China) uit de handel genomen in 2017, ervoor is nu de duurdere Ceslcius S24
Die dus geneen van alle op een 1700 draaien.
Ik hoop op een leuke reacties en natuurlijk opbouwende positieve kritiek
Met Vriendelijke Groet, Domyno