Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0bsession
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-09-2022
Hallo,

Ik ben momenteel bezig met een desktop te bouwen en vertrek over enkele dagen richting Canada voor vakantie. Mijn idee was om mogelijk de CPU (5900x is bijv. bijna 80-100eur goedkoper) en GPU daar te kopen om zo 200 á 300 eur op de build te kunnen besparen (door sterke koers Canadese dollar > Euro & zelfde aanbodoverschot als hier).

Ik vraag me alleen af of als ik een CPU (& GPU) vanuit Amerika/Canada bestel deze ook gewoon compatibel is met de rest van de build. Ik voorzie zelf eigenlijk weinig problemen gezien de CPU's neem ik aan uit dezelfde fabriek met dezelfde componenten komt, zelfde voor de GPU. Iemand die hier ervaring mee heeft? en zijn er verder nog technische aspecten waar je op moet letten als je onderdelen overzees meeneemt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dengregg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-06 16:18
de cpu en gpu zal hier perfect werken. Wel rekening bij houden dat indien je deze op reis koopt je deze ook moet aangeven bij de douane en hierop nog BTW + mogelijke invoertaksen betalen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-07 19:23
Je zit wel vast aan de 21% btw echter hoef je geen invoer tax te betalen over computer onderdelen

https://www.belastingdien...j_invoer_internetaankopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:19

heuveltje

KoelkastFilosoof

Nee. computer onderdelen zijn universeel. dus je koopt exact dezelfde gpu in NL als in Canada.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat evt Garantie afhandeling wel een enorm gedoe kan worden !

Ik weet trouwens niet in het in canada is, maar in de USA word er vaak alsnog een soort btw berekend als je bij de kassa komt. Want het is te ingewikkeld om dat op het prijskaartje erbij te zetten :? |:(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d