Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedrosa88
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-11-2023
Beste mensen,

Wie kan me van advies voorzien?

Case:

Ik ben ZZP’er in de zorg en heb al ruim 6 maanden lang reiskosten van 19 cent p/km voor alleen enkele reizen gefactureerd. Later kwam ik er achter dat ik via een knopje in het facturatiescherm ook retour kon declareren. Ik heb dus met terugwerkende kracht deze reiskosten gefactureerd, nadat sommige opdrachten al betaald waren. Ik heb aan mijn uitzendorganisatie gevraagd of ze dit nog willen betalen achteraf, maar zij geven aan dat de opdrachtgever niet meer wil betalen. Kunnen ze mijn verzoek zomaar weigeren en heb ik recht op reiskosten in deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedrosa88
Het antwoord wat ze geven ja dat de reiskoten gelijktijdig meegenomen hadden moeten worden, anders kunnen ze niet achteraf betaald worden? Kan dit, klopt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dengregg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 19:48
hangt er natuurlijk van af wat er in je overeenkomsten staat. Je kan je verplaatsingskosten in theorie op elke moment doorfactureren dat je wil, komt echter niet goed over indien je dat 6 maanden later doet op een moment dat het dossier al volledig afgesloten is.

Aangezien in dit geval jij een fout hebt gemaakt in je facturatie zou ik je aanraden het als leergeld te beschouwen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Pedrosa88 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:02:

Ik ben ZZP’er
.. mijn uitzendorganisatie
ben je nu zelfstandige, uitzendkracht of ?
Met wie heb je een overeenkomst gesloten?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedrosa88
Ben werkzaam als zelfstandige voor een bureau die weer aangeeft dat de opdrachtgever niet wil dat de reiskosten achteraf betaald gaan worden. Wat zijn mijn rechten en hun plichten?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als ondernemer heb je natuurlijk sowieso je algemene voorwaarden, net als de opdrachtgever dat ook heeft.

Dus als jij jezelf hebt verkocht en daar geen reistkosten/voorrijkosten bij gespecificeerd staan, krijg je ze gewoon niet, want dat is immers niet de afspraak.

Je bent immers geen werknemer met rechten en plichten, je bent ondernemer ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Doordat je het programma niet helemaal goed hebt gebruikt zijn er alleen heenreis kilometers geboekt. Iedereen kan zien dat dat een administratieve fout is en die kunnen ze echt wel rechtzetten.

Ik denk dat je best eens even wat druk kan zetten dat ze dat toch gaan betalen, en anders gewoon wat extra uren boeken. Linksom of rechtsom moet je ze gewoon laten betalen, aangezien je recht hebt op dat geld volgens je contract (aanname dat hier een reiskostenvergoeding in staat) met je opdrachtgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedrosa88
Ja, ik heb inderdaad recht op 19 cent per km alleen zeggen ze nu dat de opdrachtgever niet meer akkoord gaat met het achteraf betalen van deze kosten. Als ik dit betaald krijg normaliter, dan ga ik er ook vanuit dat het in mijn overeenkomst/cao staat. Maar hoe zit dit juridisch, om getouwtrek zeg maar te voorkomen. Het gaat namelijk over meer dan 500 euro.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Pedrosa88 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:29:
Ja, ik heb inderdaad recht op 19 cent per km alleen zeggen ze nu dat de opdrachtgever niet meer akkoord gaat met het achteraf betalen van deze kosten. Als ik dit betaald krijg normaliter, dan ga ik er ook vanuit dat het in mijn overeenkomst/cao staat. Maar hoe zit dit juridisch, om getouwtrek zeg maar te voorkomen. Het gaat namelijk over meer dan 500 euro.
Het staat in je overeenkomst, een CAO heb je niet als ondernemer.
En dat de eindklant het niet wilt betalen is niet jouw probleem, maar het probleem van je opdrachtgever.

PS. ga ergens in loondienst werken, ik krijg de indruk dat je totaal niet weet wat ZZP-en is en dat je straks grote problemen met de belastingdienst gaat krijgen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Harm2211
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-09 21:46
Toppunt van schijnzelfstandigheid dit. Jij bent de ondernemer. Je hebt recht op hetgeen jij afspreekt met je opdrachtgever. Je declareert/ factureert voor de door jou geleverd dienst en daarmee is het klaar. Je fout komt dus voor eigen rekening. 9 vd 10 zorgondernemers zou gewoon in loondienst moeten zijn, net als pakketbezorgers. Overigens geen verwijt naar de 'ondernemers' maar naar de bedrijven die denken dat ze het zo moeten doen. Het is een uitholling van het fiscaal stelsel met ondernemersfaciliteiten over de rug van de echte ondernemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Pedrosa88 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:13:
Ben werkzaam als zelfstandige voor een bureau die weer aangeeft dat de opdrachtgever niet wil dat de reiskosten achteraf betaald gaan worden. Wat zijn mijn rechten en hun plichten?
Met wie heb jij een contract en wat staat daar in?

Als jij alleen met het bureau een contract hebt en daar geen limieten, termijnen of andere dingen in staan, dan boeit het niet wat de opdrachtgever zegt. In principe. De vraag is of je het zo hard moet willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedrosa88
Mensen, ik ben degene die werkt.
Normaliter heb ik mijn boekhouder die dit soort fiscale zaken voor me regelt, dus of ik er nu wel of geen kaas van heb gegeten is even niet relevant. Ik wil alleen weten wat de mogelijkheden zijn aangezien dit meer in juridisch vaarwater begeeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:39

Zenix

BOE!

Zonder dat we weten wat hierover contract staat, kunnen we hier geen antwoord op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedrosa88
@Gropah Heb een overeenkomst met het bemiddelingsbureau, zij bieden me opdrachten aan bij andere organisaties. Dus ik heb direct met hen te maken. Soort van uitzendbureau-achtig gebeuren, ik werk dus voor het bureau en niet de opdrachtgever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:23

Marc H

- - Is wakker - -

Pedrosa88 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:02:
Beste mensen,

Wie kan me van advies voorzien?

Case:

Ik ben ZZP’er in de zorg en heb al ruim 6 maanden lang reiskosten van 19 cent p/km voor alleen enkele reizen gefactureerd. Later kwam ik er achter dat ik via een knopje in het facturatiescherm ook retour kon declareren.
Waarom niet meteen aan de bel getrokken dat je maar de helft van je reiskosten kon declareren?

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Pedrosa88 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:47:
@Gropah Heb een overeenkomst met het bemiddelingsbureau, zij bieden me opdrachten aan bij andere organisaties. Dus ik heb direct met hen te maken. Soort van uitzendbureau-achtig gebeuren, ik werk dus voor het bureau en niet de opdrachtgever.
Wat staat er in dat contract over reiskosten en factuurtermijnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 17:48

_Arthur

blub

Pedrosa88 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:45:
Normaliter heb ik mijn boekhouder die dit soort fiscale zaken voor me regelt, dus of ik er nu wel of geen kaas van heb gegeten is even niet relevant. Ik wil alleen weten wat de mogelijkheden zijn aangezien dit meer in juridisch vaarwater begeeft.
Het is al vaker gezegd; kijk in het contract dat je hebt met de persoon waar je je factuur naar toe stuurt.

Gezien je een ZZPer bent, betreft het hier een zakelijk overeenkomst. Ik doe een aanname dat je zelf wel weet wat daar in staat. Op basis van wat daar in staat kan je mogelijk verdere stappen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedrosa88
Dit kan ik vinden mensen:

Artikel 6 Vergoeding, facturering en betaling
6.1 Opdrachtgever geeft aan Opdrachtnemer de gangbare (gemiddelde) uurtarieven door per project, waarbij rekening is gehouden met de tarieven die gehanteerd worden naar de diverse klanten minus de kosten voor de dienstverlening van de Opdrachtgever aan Opdrachtnemer. Tot deze dienstverlening behoren de factoring (voorfinanciering), commerciële werkzaamheden (opdrachten genereren), administratieve zaken (facturering en verwerking uren), en overige zaken.
6.2 Opdrachtnemer is vrij om de gangbare tarieven te accepteren of hier in overleg van af te wijken.
6.3 Uurtarieven zijn exclusief BTW voor het gehele project. Reiskostenvergoeding zijn over het algemeen 0,19 cent per kilometer, tenzij anders is overeengekomen tussen Opdrachtgever en Derde.
6.4 Opdrachtgever hanteert over het algemeen minimaal 30 dagen betaaltermijn naar haar klanten (Derde). Opdrachtgever voorfinanciert de opgemaakt factuur van Opdrachtnemer voor 15 dagen, wat inhoudt dat Opdrachtnemer binnen 15 dagen na ontvangst en goedkeuring van de gewerkte uren de betaling van de factuur ontvangt. Ontvangt de Opdrachtgever de gewerkte uren later, dan zal de voorfinanciering niet meer van toepassing zijn en wordt de factuur pas betaald na betaling van de klant (Derde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedrosa88
Verder staat er niets in over reiskosten. In de hele tussenovereenkomst niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Staat er nog iets over de termijn waarop je moet declareren?

Anders kun je met 6.3 in de hand gewoon je declaratie indienen.

Overigens heb jij dus niets te maken met de opdrachtgever slechts met de uitzend organisatie waar jij je contract mee hebt. Als zij dat niet goed hebben afgedicht richting de opdrachtgever is dat niet jouw probleem.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 02:14
Niet echt de moeite waard voor dat tarief...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Tom-Z schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:14:
[...]

Niet echt de moeite waard voor dat tarief...
Het was 500 euro. Vind ik prima de moeite waard en TS blijkbaar ook.

Inderdaad, dat de Opdrachtgever die factuur niet wil betalen is niet jouw probleem, maar het probleem van de middle man die toch al teveel verdiend aan jou in een schijnZZP constructie. Gaat ten koste van hun marge, heel jammer voor ze, maar jij hebt er gewoon recht op. Je relatie met het bemiddelingsbedrijf gaat dan wel een beetje stroever worden, of het dat waard is moet je zelf afwegen..

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

zou is even heel snel gaan bellen met de belastingdienst en melding maken van schijn zzp constructie.. kan nog een leuke naheffing worden voor die partij waar jij mee samenwerkt. Dit is gewoon van de zotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedrosa88
Er staat verder niets in over termijnen of vervaldata wat betreft de reiskosten. Enkel dat ik 19 cent per km krijg.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
0,19 cent of 19 cent nogal een verschil….

Maar wat wil je hier horen, is hier al een paar keer aangeven dat je met je opdrachtgever in overleg hierover moet. Gaan zij niet mee, dan moet je wellicht je tarief meteen omhoog gooien, je bent toch zzper, dus heb je zelf je tarief in de hand……

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Misschien aangeven dat je opzoek gaat naar een andere opdrachtgever ? Volgens mij staan er genoeg te springen om personeel?

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruimel0
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-09 17:30
Waarom bespreek je dit eigenlijk niet met je boekhouder? Die heeft volgens mij in deze hele zaak het meeste inzicht in jouw werksituatie en jouw gemaakte/gedeclareerde kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klor
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Klor

Zeebaard

Pedrosa88 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:57:
Artikel 6 Vergoeding, facturering en betaling
6.1 Opdrachtgever geeft aan Opdrachtnemer de gangbare (gemiddelde) uurtarieven door per project, waarbij rekening is gehouden met de tarieven die gehanteerd worden naar de diverse klanten minus de kosten voor de dienstverlening van de Opdrachtgever aan Opdrachtnemer. Tot deze dienstverlening behoren de factoring (voorfinanciering), commerciële werkzaamheden (opdrachten genereren), administratieve zaken (facturering en verwerking uren), en overige zaken.
Je zou kunnen aanvoeren dat KM-vergoeding valt onder hun dienstverlening omdat dat valt onder administratieve of overige zaken. Of dat in deze situatie gebruikelijk is geen idee, of het een sterk punt ook geen idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Je hebt een vordering van 19 cent per kilometer op je opdrachtgever (ook al staat er in het contract 0,19 cent, zo'n duidelijke verschrijving heeft geen betekenis). Die vordering verjaart pas na 5 jaar en is dus nog niet verjaard. Het enige wat de opdrachtgever je kan tegenwerpen is de stelling dat het niet redelijk is dat je je vordering nu alsnog opeist. Dat heet rechtsverwerking. In de jurisprudentie wordt rechtsverwerking aangenomen wanneer er (a) hetzij bij de opdrachtgever het gerechtvaardigd vertrouwen is gewekt dat je jouw aanspraak op een kilometervergoeding niet (meer) geldend zal maken, (b) hetzij de positie van de opdrachtgever onredelijk zou worden benadeeld of verzwaard in geval je jouw aanspraak alsnog geldend zou maken. Van (a) is geen sprake: ondanks dat je een factuur hebt gestuurd, weet de opdrachtgever waar je woont en werkt en kan de factuur zelf makkelijk narekenen. Je hebt vermoedelijk ook geen woorden als 'eindafrekening' gebruikt waaruit zou blijken dat er geen andere factuur meer zou volgen. Punt (b) gaat waarschijnlijk wel op omdat je opdrachtgever de kosten niet meer kan verhalen. Ik zou het er daarom bij laten zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door fopjurist op 29-07-2022 18:04 ]

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedrosa88
Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie inzichten. Ik ga het toch proberen te verhalen, want ik heb toch echt kosten gemaakt om op die locaties te komen. Dank allemaal. Ik heb het volgende naar mijn opdrachtgever gestuurd:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pedrosa88
Ik heb het even uitgezocht.

Allereerst heb ik het declaratieprogramma, niet helemaal goed gebruikt en zijn er alleen heenreis kilometers geboekt. Iedereen kan zien dat dat een administratieve fout is en die kan echt wel rechtgezet worden. Bij de goedkeuring van mijn reiskosten was telkens te zien geweest dat er alleen voor een enkele reis vergoed werd en daar werd ik niet op geattendeerd, sterker nog, dit werd altijd goedgekeurd. Ik neem aan als ik te veel kilometers zou declareren ik ook hier op zou worden gecorrigeerd.

In onze tussenovereenkomst staat het volgende:

6.3

Uurtarieven zijn exclusief BTW voor het gehele project. Reiskostenvergoeding zijn over het algemeen 0,19 cent per kilometer, tenzij anders is overeengekomen tussen opdrachtgever en derde.

Alhoewel het er zelfs foutief in staat (het moet namelijk 19 cent en niet 0,19 cent zijn per km) staat er in deze paraaf niets over een termijn of vervaldata van de declaratie. Je kunt je reiskostenvergoeding met terugwerkende kracht claimen of indienen. Reiskostenvergoeding is een arbeidsvoorwaarde en de verjaringstermijn daarvan is vijf jaar, mits er daarover niets staat in onze overeenkomst zoals in deze.

Ik heb simpelweg kosten gemaakt om op locaties te werken en volgens de overeenkomst heb ik daar gewoon recht op. Overigens heb ik eigenlijk niets te maken met de opdrachtgever, slechts met bemiddelaar waar ik een overeenkomst mee heb wat betreft uitbetalingen. Normaliter zou ik dit niet beantwoorden op deze wijze, maar het gaat om meer dan 500 euro en dat vind ik nogal wat. Ik wil jullie daarom vragen nogmaals even onze overeenkomst goed door te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik zou ze gewoon een factuur sturen met als bijlage de specificatie van aantal ritten.

[ Voor 11% gewijzigd door Sethro op 29-07-2022 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 22:07

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Van wie is het declaratieprogramma? Is dat van de tussenpersoon? En is er een gebruikershandleiding verstrekt? In het geval je jouw boekhoud software bedoelt, is het natuurlijk niet zo'n sterk verhaal. "Ik wist niet wat ik deed, maar jullie hadden dat moeten onderkennen!" Daarmee stel je je afhankelijk op. Eigenlijk dus als werknemer en niet als ondernemer ;)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedrosa88
Nee, hun software. Nedap Flux.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Pedrosa88 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:13:
Allereerst; je werkt niet voor het bureau, je werkt voor je opdrachtgever. Het bureau bemiddelt slechts. Jij krijgt rechtstreeks van de opdrachtgever betaald en niet van het bemiddelingsbureau.

Neem aan dat er een keurige driepartijenovereenkomst is waarin alles is vastgelegd? Volgens mij kun je dan prima uit de voeten met wat @fopjurist al gedeeld heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Dat verandert mijn conclusie. Als je geen duidelijke instructie over het knopje voor retourreiskosten hebt gekregen komt deze fout toch voor rekening van je opdrachtgever.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
-

[ Voor 100% gewijzigd door M.l. op 29-07-2022 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 15:16

Barrycade

Through the...

In hoeverre je iets anders bent overgekomen is maar de vraag, maar je lijkt je erg als een werknemer te gedragen en hebt het zelfs over het naleven van de CAO. En dan zal het ook excl BTW zijn aangezien je geen medewerker bent maar zzp-er. Dus hamvraag krijg je ze incl BTW uitbetaald? Of betaal je zelf ook de BTW aan de belastingdienst?

Zou even wachten tot je boekhouder weer terug is van vakantie. Want dit hele verhaal lijkt erg te rammelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-09 15:00
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:00:
zou is even heel snel gaan bellen met de belastingdienst en melding maken van schijn zzp constructie.. kan nog een leuke naheffing worden voor die partij waar jij mee samenwerkt. Dit is gewoon van de zotte.
Waarom?
_Arthur schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:48:
[...]

Het is al vaker gezegd; kijk in het contract dat je hebt met de persoon waar je je factuur naar toe stuurt.
Moeilijker maken dan dat het is? Het uitzendbureau is de opdrachtgever lijkt me in dit geval.

Dit lijkt me meer een dingetje van redelijkheid of niet, lijkt me niet dat er in het contract staat wat er gaat gebeuren als men ''vergeten'' is de retourreiskosten te boeken.

[ Voor 43% gewijzigd door FSSF op 29-07-2022 22:46 ]

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 15:16

Barrycade

Through the...

FSSF schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 22:41:
[...]

Waarom?

[...]

Moeilijker maken dan dat het is? Het uitzendbureau is de opdrachtgever lijkt me in dit geval.

Dit lijkt me meer een dingetje van redelijkheid of niet, lijkt me niet dat er in het contract staat wat er gaat gebeuren als men ''vergeten'' is de retourreiskosten te boeken.
Wellicht is het je in dit topic ontgaan, maar TS is ZZP er in de zorg. Maar hij vult netjes zijn uren en iets minder netjes zijn reiskosten in een urenregistratie tooltje van de intermediair en stuurt geen factuur blijkbaar. Hoop voor hem en zijn boekhouder dat er geen "salaris" en netto reiskosten bij de uitbetaling staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Pedrosa88 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 18:49:
Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie inzichten. Ik ga het toch proberen te verhalen, want ik heb toch echt kosten gemaakt om op die locaties te komen. Dank allemaal. Ik heb het volgende naar mijn opdrachtgever gestuurd:
Ik neem aan dat je onderstaande niet letterlijk zo verzonden hebt? Moet zeggen dat ik het niet heel zakelijk vind ik overkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Dennism schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:12:
[...]

Ik neem aan dat je onderstaande niet letterlijk zo verzonden hebt? Moet zeggen dat ik het niet heel zakelijk vind ik overkomen.
Als ZZPer spreken over arbeidsvoorwaarden lijkt me sowieso niet handig, het gaat over de contractvoorwaarden waarbij jezelf ook nog eens de deur openzet door de 0,19 cent waarmee akkoord is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
fopjurist schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 18:02:. Punt (b) gaat waarschijnlijk wel op omdat je opdrachtgever de kosten niet meer kan verhalen. Ik zou het er daarom bij laten zitten.
Die kunnen ze prima verhalen, want ook daar geldt dat het nog niet verjaard is. Alleen zal men de relatie met de klant niet op het spel willen zetten voor 500 euro.
Hun probleem dus, gewoon doorpakken als de relatie met de 'bemiddelaar' hierdoor nu toch al minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:27

EvH

Per x datum 2022 een tarief verhoging van x% in laten gaan. Vaar lekker mee op de grondstof prijsverhogingen en corrigeer je verlies hiermee.

Simpelste oplossing denk ik in deze situatie.

Je kan natuurlijk ook gewoon een factuur sturen, vraag die dan overblijft: krijg je hem betaald en wil je alle ellende op de hals halen die er eventueel bij kan komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:07

EiT

Vraag mij af waarom je maar 19 cent per KM rekent. 19 is het belastingvrije tarief als je in dienst bent. Als bedrijf of zelfstandige reken je gewoon 60-90 cent per KM.

Misschien ook eens iets om naar te kijken.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
EiT schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 14:37:
Vraag mij af waarom je maar 19 cent per KM rekent. 19 is het belastingvrije tarief als je in dienst bent. Als bedrijf of zelfstandige reken je gewoon 60-90 cent per KM.

Misschien ook eens iets om naar te kijken.
Er was al enigszins geconstateerd dat het vermoedelijk om een schijn constructie gaat en dat de TS weinig in te brengen heeft over de exacte voorwaarden (die worden door de uitzendorganisatie bepaald als ik het goed begrijp).

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vraag naar personeel is gigantisch hoog ik zou heel snel zoeken naar een partij of gewoon normale werkgever die jouw beter behandeld en ook betaald.

De huiidge tussenpartij is alleen maar een lintworm uitpersen van het personeel en maximale winst pakken. Dit is letterlijk een schijn constructie anders hadden ze echt geen 19ct de km betaald. Normaal zzp is tussen de 50 en 100ct per km. Daarnaast ben ik benieuwd naar je uur tarief als zzper moet dat minstens richting de 40 euro liggen voor kantoor uren. Ik krijg de indruk dat je op 15 a 20 euro per uur zit dat is nog lager dan normaal personeel als je alles mee rekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:36
Probleem is dat je dus al reiskosten gedeclareerd hebt, alleen te weinig.

Hoe zou jij het zien, als je bijvoorbeeld 100km gedeclareerd hebt, maar dat je achter 110km had moeten declareren? En dus extra km achteraf wil declareren?

Je hebt reiskosten gedeclareerd en gekregen, dat je niet alle km gedeclareerd hebt maakt het een stuk lastiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11:42
Nee, jij bent degene die onderneemt in deze kwestie. Dat je daarbij ook degene bent die fysiek de overeengekomen werkzaamheden uitvoert is totaal niet van belang. Het maakt voor de facturatie tussen jou en je opdrachtgever namelijk niet uit dat jij zelf het werk hebt verricht, of dat je daarvoor een personeelslid in zou huren.

En omdat je onderneemt, is het wel van belang dat je de inhoud kent van de overeenkomsten die je sluit met opdrachtgevers. In die overeenkomsten leg je immers de tarieven vast, waaronder de eventuele reiskostenvergoeding. Als dat je allemaal teveel gedoe is, dan moet je vooral zo snel mogelijk stoppen met ondernemen en ergens in loondienst gaan, want dan is het ZZP-leven blijkbaar niets voor jou.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het is mij al lang duidelijk dat dit zo’n schijn zzp constructie is. Hopelijk reageer de ts in ieder geval nog met het resultaat

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:46
Praten! Overleg eens met diegene die jouw planning doet. Vaak is er wel wat te regelen. Ik haal ook weleens spullen voor mijn opdrachtgever omdat mijn opdrachtgever bijvoorbeeld niet bij die leverancier bekend staat (gaat dan om een paar honderd euro). In overleg schrijf ik dan een paar uur extra.
Misschien als je gewoon open kaart speelt mag je ook wat uren extra schrijven als compensatie voor de misgelopen kilometers.
En anders, helaas. Snel overheenstappen en door, ook dat is ondernemen.
Pagina: 1