Dit zei ik in [topic=197902/1/75]Ik heb zelf geen ervaring met voorspellende dromen
Ik had toen ergens op een website hetvolgende gelezen:
Afgelopen nacht (ik sliep bij mijn ouders, waar ik nu niet meer woon) kon ik me erg veel herinneren van twee dromen die ik heb gehad. Ik heb toen ik wakker werd ook meteen twee A4tjes volgeschrevenWie zijn dromen herinnert, ze optekent en ze iedere dag nagaat, zal merken dat er in vele dromen niet alleen "dagresten" worden verwerkt, maar dat zij ook zeer veel elementen bevatten die voorspellend zijn
Ik droomde onder andere dat ik een hamster had gekregen toen ik net verhuisd was (ik ga namelijk over ongeveer een maand naar Delft verhuizen). Een kleine hamster; ik zat in die droom nog na te denken wat nou eigenlijk het verschil tussen een cavia en een hamster zou zijn.. In deze droom kwam ook mijn moeder voor (ook nog een hoop andere dingen, maar die zijn nu niet relevant).
In ieder geval, toen ik vanmiddag bij m'n ouders wegging om weer naar huis te gaan zei mijn moeder opeens: "Paul, de buren zijn vannacht verhuisd naar Zwitserland, en ik ben vandaag langs dat huis gegaan om een openstaand raam dicht te doen. Vind ik opeens op de overloop een kooi met daarin een hamster! Terwijl ze de rest van de spullen al verhuisd hebben.."
(De buurman zou a.s. maandag daarna terugkomen om nog wat dingetjes te regelen voor hij definitief naar Zwitserland zou vertrekken.)
M'n moeder: "Zal ik aan de buurman vragen of jij die hamster mag hebben als je in Delft gaat wonen? Dan hoeven ze hem niet helemaal naar Zwitserland te verhuizen met dit warme weer."
WAUW! Ik had gedroomd dat ik een hamster zou krijgen en nu begint m'n moeder erover!
Zou het een voorspellende droom zijn geweesd?
Ik denk het wel!
ps.
Ik geloof niet in toeval