Hirschmann Inca 1G crash

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiriii
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-08-2022
Hallo,

Ik heb een Hirschmann Inca 1G aangeschaft, of beter gezegd ik heb er 2, maar elke keer als ik een speedtest laat lopen verlies ik de volledige verbinding.

Mijn setup is als volgt:
Ziggo 300mbit abonnement met een smart WiFi modem
Ethernet kabel cat6
Hirschmann Inca 1G
Coaxkabel door de muur naar andere ruimte
Hirschmann Inca 1G
Ethernet kabel cat6
Laptop of WiFi punt van Ziggo

Wanneer ik via zowel de bekabelde laptop of via de WiFi van het WiFi punt van Ziggo een speedtest doe, knalt de verbinding eruit. Maar alleen bij de apparaten verbonden met de Hirschmann Inca 1G. Apparaten die zijn verbonden met mijn modem hebben nergens last van.

Ik weet ook zeker dat het niet aan de kabel ligt, want als ik het modem met diezelfde kabel verbind dan werkt het wel en haal ik gewoon de gewenste snelheid.

In het kort, alles is uitgesloten en het moet aan de Hirschmann Inca 1G liggen.

Nu viel het mij op dat wanneer dit gebeurt het MoCA lampje een stuk donkerder word / uitgaat en hetzelfde gebeurt soms bij het ethernet lampje, al knippert deze voornamelijk heel snel.

Waar kan dit aan liggen, het zijn nogal kostbare apparaatjes dus ik zou graag willen dat ze werken.

Het enige wat ik nog zou kunnen bedenken is dat het aan de stroomtoevoer ligt. Ik gebruik namelijk iPhone bokjes en niet officiële Hirschmann Inca 1G USB adapters (idioot dat deze er niet standaard bijgeleverd worden, maar dat daargelaten), maar uiteindelijk hebben die dezelfde Ampere en Volt, dus zou dit geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:59

lier

MikroTik nerd

Wiriii schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:21:
Ik heb een Hirschmann Inca 1G aangeschaft, of beter gezegd ik heb er 2, maar elke keer als ik een speedtest laat lopen verlies ik de volledige verbinding.
Als je een apparaat verbindt met een kabel, gaat dan de netwerkverbinding down?
Met welke snelheid is de nic verbonden?
In het kort, alles is uitgesloten en het moet aan de Hirschmann Inca 1G liggen.
Is deze qua software nog bij te werken?
Nu viel het mij op dat wanneer dit gebeurt het MoCA lampje een stuk donkerder word / uitgaat en hetzelfde gebeurt soms bij het ethernet lampje, al knippert deze voornamelijk heel snel.
Klinkt wel als voeding gerelateerd...
Het enige wat ik nog zou kunnen bedenken is dat het aan de stroomtoevoer ligt. Ik gebruik namelijk iPhone bokjes en niet officiële Hirschmann Inca 1G USB adapters (idioot dat deze er niet standaard bijgeleverd worden, maar dat daargelaten), maar uiteindelijk hebben die dezelfde Ampere en Volt, dus zou dit geen probleem moeten zijn.
Test even met andere voeding. En niet idioot dat deze er niet bij zit, daar heb je zelf bewust voor gekozen (anders had je de versie met voeding moeten kiezen).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 20:03
Heb ik hier ook gehad met een willekeurige adapter die ik aanvankelijk gebruikte. Andere willekeurige adapter heeft het toen opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Wiriii schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:21:
... Ik gebruik namelijk iPhone blokjes en niet officiële Hirschmann Inca 1G USB adapters ...
De Inca 1G gebruikt volgens specs 3 Watt maximaal. Een Apple adapter kan 2A x 5V = 10 Watt leveren dus dat zou geen probleem mogen zijn.
Waar je nog wel naar moet kijken is de usb kabeltjes. Je hebt, net als met netwerk kabels, ook usb kabels die zijn gemaakt van CCA of zelfs CCFe. De weerstand die dat oplevert wordt gewoon opgeteld bij de inwendige weerstand van je voeding en dan zakt de spanning in als er meer stroom gevraagd wordt.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:07
De powersupply die Hirschman zelf levert kan 1A leveren, dus 5 Watt.
Geen idee of Apple verschillende powersupplies heeft, maar 10 Watt klinkt als voldoende.

Maar je hebt zoals @Brahiewahiewa al zei, wel die high power kabels nodig en niet eentje van de Action.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiriii
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:57:
[...]

De Inca 1G gebruikt volgens specs 3 Watt maximaal. Een Apple adapter kan 2A x 5V = 10 Watt leveren dus dat zou geen probleem mogen zijn.
Waar je nog wel naar moet kijken is de usb kabeltjes. Je hebt, net als met netwerk kabels, ook usb kabels die zijn gemaakt van CCA of zelfs CCFe. De weerstand die dat oplevert wordt gewoon opgeteld bij de inwendige weerstand van je voeding en dan zakt de spanning in als er meer stroom gevraagd wordt.
Ben(V) schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:38:
De powersupply die Hirschman zelf levert kan 1A leveren, dus 5 Watt.
Geen idee of Apple verschillende powersupplies heeft, maar 10 Watt klinkt als voldoende.

Maar je hebt zoals @Brahiewahiewa al zei, wel die high power kabels nodig en niet eentje van de Action.
Ik heb de stroomkabels gebruikt die bijgeleverd waren. Zaten alleen geen blokjes bij. Dus ik neem aan dat de stroomkabels die bijgeleverd zijn goed genoeg zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiriii
Voor wie het wilt weten, oplossing gevonden.

Ik als coax noob had niet door dat je niet bij de ene Inca het mannetje kan gebruiken om vervolgens bij de andere Inca het vrouwtje te gebruiken.

Nu is het vrouwtje - vrouwtje (dankzij een tussenstukje dat ik nog had liggen van het Ziggo modem) en loopt het als en zonnetje!
Pagina: 1