[feature] Auto-submit 2FA-veld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:14

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Topicstarter
Op veel websites en in veel apps zie je dat, vooral in mobiele weergave, de 2FA-velden zich automatisch submitten op het moment dat je de volledige code (ineens) invult. Dat is fijn, want vooral op mobiel is het vaak een kwestie van de code kopiëren van de app en deze dan plakken in het juiste veld. Ik vind dat een fijne feature, en zou het waarderen als dit ook op T.net wordt geïmplementeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-05 14:38

DaFeliX

Tnet Devver
Voor die zou dat wellicht een leuke zijn, maar ik zou 't niet willen zien wanneer je 't intypt.

Ik heb een aantal apparaten waar dit standaard is, bijv. bij een 4-cijferige PIN. Het probleem daarmee is dat je nooit de kans krijgt om het laatste cijfer te veranderen als je die foutief invoert. De trend van dit automatisch submitten bij 't laatste getal zie ik in nieuwere apparaten overigens niet meer, wat zou kunnen wijzen dat meer mensen daar last van hebben.

Maar voor automatisch invullen zou 't wel logisch kunnen zijn, dat is immers een actie die je expliciet uitvoert. Dit zou wel technisch te onderscheiden moeten zijn, dus zal ook afhankelijk zijn hoe een apparaat deze code 'invoert'. En voorkomen dat er een situatie ontstaat dat wanneer je per ongeluk een hele lange 'invoert' hij meerdere keren submit, want dan sluit je jezelf heel snel buiten :+

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet