scheiden van gegevens die via de mail aangeleverd worden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxzozie
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-05 12:14
Mijn vraag
...het scheiden van cijfers en tekens waarbij alles behouden blijft

Relevante software en hardware die ik gebruik
.excel ms 365

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
tekst naar kolommen

ik krijg aanvragen zoals hieronder.

2x 0010021626
1x 0010023690
1x 0020191817
2x 0010031645

maar als ik via: gegevens, tekst naar kolommen ga en dit splits op overig x,waarde text dan wordt het cijfer achter de x in een andere kolom gezet als getal en verdwijnen de voorloop nullen, maar die heb ik wel nodig om het juiste artikel erbij te kunnen vinden.

ik heb al van alles geprobeerd, ook vanuit gegevens, gegevens ophalen bestand uit excel werkt niet.
ik zal wel iets over het hoofd zien, maar hoe krijg ik de tweede kolom in tekstformaat zodat het gehele getal zichtbaar blijft

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:36

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Disclaimer: Mijn Excel is ingesteld in het Engels, dus sommige terminologie wijkt misschien iets af.

In de derde stap van Text naar kolommen zou je het datatype per kolom in moeten kunnen stellen. Heb je dit gedaan? Mogelijk heb je alleen het type op 'Tekst' gezet voor de 1e kolom, maar niet voor de 2e? Als ik die van de 2e kolom ook op tekst zet (door op de kolom te klikken in het voorbeeld, zodat die kolom zwart wordt, en dan de juiste radiobutton aan te klikken), dan krijg ik volgens mij wat jij wilt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4dIpkgO.png

[ Voor 4% gewijzigd door Patriot op 29-07-2022 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen79
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-05 04:27
Bij tekst naar kolommen kun je in één van de vervolgstappen aangeven wat voor data elke kolom bevat.
Dit is voor elke individuele kolom en dan kun je kiezen voor tekst zodat de voorloopnullen behouden blijven.

[ Voor 10% gewijzigd door jeroen79 op 29-07-2022 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxzozie
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-05 12:14
dank u, en het stomme is dat ik ooit hiervoor zelf iemand hierop gewezen had :(

kees closed