Momenteel redelijk thuis in het ontwikkelen van apps (Kotlin/Angular) en steeds meer bekend met docker/kubernetes en de buildstraat om het te deployen naar een git repo. Prive ben ik hier ook mee bezig en via mijn werkgever kan ik cursussen volgens als ik dat zou willen.
Nu wil ik meer weten over het daadwerkelijk hosten van web apps, maar ben een beetje lost met betrekking tot tools waar ik me het best op kan focussen en begrijp ik nog niet heel veel van netwerken (of misschien denk ik straks dat het toch alles was wat ik moest weten
).
Vragen die door mijn hoofd schieten:
- Is het noodzakelijk om je docker images en helm charts in een online private repo te zetten?
- Kun je direct met AWS (of soortgelijk) aan de slag en krijg je dan een server waar je met een VM dit kubernetes cluster kunt opzetten? Of mis ik een paar pre-steps?
- Is AWS een goede (goedkope) keus?
Wat zoek ik:
- De juiste jargon (zoektermen) om mijzelf verder in te lezen
- Mogelijk een goed plaatje die alle stappen mooi visualiseert
- Mogelijk een goed boek die ik als leiddraad kan gebruiken
- Mogelijk een goede cursus die hands-on aan de slag gaat (meestal heb ik een 'meh' bij cursussen)
Dus de vragen hierboven zijn niet direct om te beantwoorden, meer ter illustratie van waar ik nu sta en naartoe wil. Alvast bedankt!
Nu wil ik meer weten over het daadwerkelijk hosten van web apps, maar ben een beetje lost met betrekking tot tools waar ik me het best op kan focussen en begrijp ik nog niet heel veel van netwerken (of misschien denk ik straks dat het toch alles was wat ik moest weten
Vragen die door mijn hoofd schieten:
- Is het noodzakelijk om je docker images en helm charts in een online private repo te zetten?
- Kun je direct met AWS (of soortgelijk) aan de slag en krijg je dan een server waar je met een VM dit kubernetes cluster kunt opzetten? Of mis ik een paar pre-steps?
- Is AWS een goede (goedkope) keus?
Wat zoek ik:
- De juiste jargon (zoektermen) om mijzelf verder in te lezen
- Mogelijk een goed plaatje die alle stappen mooi visualiseert
- Mogelijk een goed boek die ik als leiddraad kan gebruiken
- Mogelijk een goede cursus die hands-on aan de slag gaat (meestal heb ik een 'meh' bij cursussen)
Dus de vragen hierboven zijn niet direct om te beantwoorden, meer ter illustratie van waar ik nu sta en naartoe wil. Alvast bedankt!