:fill(white):strip_exif()/f/image/jzbIrX1CxxS3nIWnguc3fO1Z.png?f=user_large)
Dat is een iframe met als url https://www.jobat.be/extr...ey=fHUnpGqqrtw5G38s71nswC welke zo te zien redirect naar https://www.jobat.be/stat...ey=fHUnpGqqrtw5G38s71nswC
Ik zie hier (windows/firefox) echter geen reden waarom dat een download zou triggeren; die jobticker.html heeft bij mij gewoon inhoud en wordt ook met een text/html mimetype geserveerd.
Intentionally left blank
/f/image/j2he11f6Ga1Cry9TuxjMzwCI.png?f=fotoalbum_large)
Het is vervelend, mogelijk alleen voor ons als bezoekers uit België (daarom een beperkt aantal meldingen?)
iPhone XS met iOS 15.6
[ Voor 0% gewijzigd door Obruut op 30-07-2022 19:42 . Reden: typo ]
Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!
Intentionally left blank
Correct.crisp schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 21:29:
En blijkbaar ook alleen safari?
Net getest met laatste versie Chrome op iOS > geen pop-up.
Zover ik merk alleen bij laden van de frontpage. Lijkt precies op een verdachte download.
/f/image/iDyz6im1deILxWfFDYImXHDW.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 54% gewijzigd door SMGGM op 31-07-2022 20:10 ]
May the lords of Kobol guide you...
Lijkt inderdaad een Belgisch probleem te zijn.
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Intentionally left blank
Mijn Lego ontwerpen/MOC's https://rebrickable.com/users/Virox%20Bricks/
iPhone 12 Pro
iOS 15.6
Safari
Edit: locatie = BE
[ Voor 11% gewijzigd door GigaPixels op 06-08-2022 08:58 ]
Hier ook nog steeds. Tot hiertoe bij ieder bezoek.GigaPixels schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:58:
Vandaag nog verschillende keren de pop-up gekregen.
iOS 15.6
Safari
België
Ook bij elk bezoek nog de popup.
gaat dit nog gefixt worden?
[ Voor 14% gewijzigd door Ummon op 06-08-2022 18:30 ]
Dat vroeg ik me ook af.TimDJ schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 18:34:
Voldoet dit trouwens aan het verhaal van geen externe tracking? Er wordt extern een iframe ingeladen....
Heb vandaag trouwens de site opengehad op mijn iPhone, heb de ticker zelf wel gezien, maar geen enkele keer een popup. Zou het een instelling kunnen zijn, of een plugin die iets blokkeert dat dit triggert?
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Intentionally left blank
- Settings > (tab) Websites > (sidebar) Downloads > zoek tweakers.net (en/of gathering.tweakers.net) > (dropdown) Deny.
Hou er wel rekening mee dat hiermee alle downloads geblokkeerd worden!
[ Voor 37% gewijzigd door Davy de Vries op 07-08-2022 19:28 ]
Intentionally left blank
Er wordt geen tracking gedaan; dat is afgestemd met Jobat.TimDJ schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:17:
@crisp Hoe voldoet zo'n iframe eigenlijk aan het principe van geen externe tracking?
Intentionally left blank
Ik zie het nu toch nog gebeuren.crisp schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:54:
We hebben dit blokje ondertussen even uitgeschakeld totdat de externe partij het probleem heeft opgelost
Waar precies? Ik kom het blokje op alle mij bekende plaatsen niet meer tegen...
Intentionally left blank
1
2
3
4
5
6
| <div class="column-2"> <div class="jobs" id="jobs"> <iframe width="300" height="508" scrolling="no" frameborder="0" src="https://www.jobat.be/extra/trackuityhn/ticker_new.html?key=fHUnpGqqrtw5G38s71nswC"></iframe> </div> </div> </div> |
Ook al zie ik dat blokje dus nergens. Waarschijnlijk omdat het als download geïnterpreteerd wordt?
Ik moet wel toegeven dat het lastig te reproduceren is. Andere browser geeft het niet, maar dat was al. Iphone ook niet meer. Safari private mode ook niet, uitgelogd noch ingelogd.
Aan de hand van die laatste de gewone Safari-sessie geprobeerd te resetten door uit te loggen en opnieuw in te loggen. Als ik uitlog: niets. Als ik weer inlog krijg ik de download weer aangeboden, hoewel ik het nergens zie.
Ah, ik zie het al; dat is de bèta-frontpage volgens mij. Ik dacht dat hij daar niet zou staan. Ga ik morgen nog even naar kijkenArrigi schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 18:33:
Ik ben geen webjongen, maar ik neem aan hier?
code:
1 2 3 4 5 6 <div class="column-2"> <div class="jobs" id="jobs"> <iframe width="300" height="508" scrolling="no" frameborder="0" src="https://www.jobat.be/extra/trackuityhn/ticker_new.html?key=fHUnpGqqrtw5G38s71nswC"></iframe> </div> </div> </div>
Ook al zie ik dat blokje dus nergens. Waarschijnlijk omdat het als download geïnterpreteerd wordt?
Ik moet wel toegeven dat het lastig te reproduceren is. Andere browser geeft het niet, maar dat was al. Iphone ook niet meer. Safari private mode ook niet, uitgelogd noch ingelogd.
Aan de hand van die laatste de gewone Safari-sessie geprobeerd te resetten door uit te loggen en opnieuw in te loggen. Als ik uitlog: niets. Als ik weer inlog krijg ik de download weer aangeboden, hoewel ik het nergens zie.
Intentionally left blank
Dat klopt, we hebben het uitgezet totdat Jobat het gefixed heeftGigaPixels schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 19:38:
Niet meer aanwezig sinds paar dagen.
Intentionally left blank