MacBook pro - Zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zieron
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 27-10-2022
Mijn vraag

Beste leden

Ik ben sinds een aantal maanden in het bezit van een MacBook pro retina, 13 inch mid2014. Gekocht van mijn schoonbroer en hij werkte tot voor kort zoals het hoort. Heel erg tevreden van en dan is hij uit de zetel gevallen... Ik had de MacBook naast mij neergelegd, stond op en na een paar stappen hoorde ik hem schuiven, als ik mij omdraaide zag ik hem op de grond vallen. Hij is van een hoogte van 50cm op een dik tapijt gevallen en heeft de grootste impact gehad op de hoek van de behuizing, aan de kant van de SD kaart lezer. Nadien plat op de grond gevallen met de onderkant eerst. Uiterlijk is er helemaal niets te zien want het was een heel zachte landing maar als ik hem wou aan zetten kreeg ik enkel het opstartgeluid te horen, het Apple logo en de toetsen lichtten op en het scherm ging aan maar bleef zwart.

Relevante software en hardware die ik gebruik
MacBook Pro Retina, 13-inch, mid2014
2,8-GHz dual-core Intel Core i5-processor
8 GB ingebouwd 1600-MHz DDR3L-geheugen
512 GB PCIe-flashopslag

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al alles wat ook maar online te vinden is geprobeerd, gaande van alle mogelijke toetsenbordcombinaties tot de Macbook open gemaakt en de batterij, het RAM-geheugen, de display, wat er ook allemaal in de stapjes op YouTube te vinden was, losmaken en terug vastmaken. Tot nog toe heeft dit alles niets uitgehaald en blijft het probleem bestaan. Ik vind het echt enorm frustrerend dus ik hoop dat hier iemand is die mij alsnog kan helpen.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:22

nelizmastr

Goed wies kapot

Gezien hij wel het geluid maakt en het toetsenbord oplicht is het moederbord in orde.
Het klinkt alsof het probleem vooral in het scherm zit. Je zou deze kunnen afkoppelen en een ander scherm op de HDMI poort aansluiten en zien of je beeld krijgt.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zieron
Dat is al een hele geruststelling!

Gisteren had ik de MacBook verbonden via een HDMI kabel met mijn tv, ik weet niet of dat kan maar een ander scherm heb ik niet voor handen... Ik kreeg echter geen beeld van de MacBook op de tv maar ik vermoed dat dat komt omdat het display van de MacBook nog aangekoppeld was?

Ik ga het in ieder geval testen op de manier zoals aangehaald en ik kom hier dan op terug!

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zieron
Display van de MacBook afgekoppeld, de MacBook op de tv aangesloten via een HDMI kabel en ik heb beeld. Alles werkt zoals tevoren alleen blijkt er dus indersaad iets mis te zijn met het display...

Welke zijn de volgende stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 05:28
Uitzoeken wat er nu kapot is. Met een beetje geluk was alleen de flexkabel los. Kan ook nog een backlight issue zijn. Als het Macbook scherm is aangesloten, en na opstarten, kun je met een zaklamp eens dicht op het scherm schijnen. Als je dan beeld kunt waarnemen is het alleen de backlight.

Mogelijk is dus het scherm zelf, alleen de backlight, een kabel, connector of een pinnetje kapot.

Genoeg how-to's op youtube: YouTube: YouTube

[ Voor 15% gewijzigd door Geronimous op 30-07-2022 07:27 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zieron
Het schijnen met een zaklamp op het scherm heb ik reeds getest, had ik inderdaad niet vermeld, maar ik neem geen beeld waar. Het enige wat ik zie is dat het scherm aan staat. Het is mij trouwens opgevallen dat ik niets kan doen met de verlichtingstoetsen ( toetsenbordverlichting, helderheid scherm ) maar wel als ik het scherm van de MacBook afkoppel en een extern scherm gebruik... Geen idee of dit belangrijke info is maar ik geef het even mee.

Ik had de tutorials voor het demonteren van het scherm gezien toen ik zocht naar oplossingen maar dat hield ik als laatste optie. Alles op het moederbord zit nog aangesloten zoals het hoort dus zit er inderdaad niets anders op dan gaan kijken of daar het probleem zit...

Bedankt alvast!

[ Voor 3% gewijzigd door Zieron op 30-07-2022 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zieron
Gisteren het scherm gedemonteerd, gezorgd dat ik aan de connectoren kon onder het plastic latje van het display, deze heb ik los gekoppeld, uitgeblazen en terug aangekoppeld. Nadien het scherm getest en tot mijn verbazing werkt het terug als vanouds. Niet zichtbaar wat het probleem was want alles zat nog netjes op zijn plaats maar ik typ dit bericht van op mijn macbook dus het is verholpen! :-D

Heel erg bedankt voor de hulp!
Pagina: 1