Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik ben nu al uren bezig maar ik snap geen jota van hoe je een map op je homescreen kan maken en sterker nog die laten verwijzen naar de bestandsmap.
Mijn Kodi versie is 19 en geinstalleerd op chromecast tv (android)
Wat een vreselijk programma om de interface te configureren is dit.
Kan iemand mij in Jip en Janneke taal dit uitleggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-10 21:53

job

In het videos menu voeg je je sources (daar waar je bestanden staan toe) toe.
https://kodi.wiki/view/Adding_video_sources

Wanneer je bij de sources (elke soort bestanden voeg je los toe) de content goed instelt verschijnen na scrapen bij movies je films en bij tv shows je series.

Overbodige menu's kan je bij settings verwijderen. Zo heb ik geen muziek en ben ik niet geïnteresseerd in het weer. Deze twee menu's heb ik daarom verborgen.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 29-07-2022 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
job schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 02:35:
In het videos menu voeg je je sources (daar waar je bestanden staan toe) toe.
https://kodi.wiki/view/Adding_video_sources

Wanneer je bij de sources (elke soort bestanden voeg je los toe) de content goed instelt verschijnen na scrapen bij movies je films en bij tv shows je series.

Overbodige menu's kan je bij settings verwijderen. Zo heb ik geen muziek en ben ik niet geïnteresseerd in het weer. Deze twee menu's heb ik daarom verborgen.
Thx ik had dit min of meer wel begrepen maar ik was eigenlijk op zoek hoe een eigen map op mijn homescreen te zetten.
Dus naast speelfilms en series ook een map docu's bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Ok Kodi is een prima player maar wel met heel erg veel gebruiksonvriendelijke “settings”
“Bestanden” uit mijn hoofdmenu verwijderd maar is nu nooit meer terug te zetten.

Bladwijzers een item lang ingedrukt houden geeft geen mogelijkheid om in menu informatie te kiezen, je moet dan weer terug naar de betreffende hoofdmap, wat heeft die bladwijzer dan voor zin?

Je kan in een hoofdmap niet alleen maar bv je films laten zien, je krijgt alles dubbel omdat Kodi iedere keer ook bekeken, toegevoegd etc. wil laten zien.

Terug naar het hoofdmenu blijft de film spelen, heb dat ooit ergens uit kunnen zetten maar nu nooit meer gevonden aangezien dat zoeken is naar een speld in een hooiberg.

Gewoon heel simpel even een iets groter lettertje instellen? ook al niet simpel mogelijk.

En zo kan ik nog heel lang doorgaan.

Je kunt in Kodi alles veranderen behalve erg voor de hand liggende zaken.
Het is volkomen over de top met opties en het less is more principe hebben de ontwikkelaars schijnbaar nooit van gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MatMich schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:55:
...
Het is volkomen over de top met opties en het less is more principe hebben de ontwikkelaars schijnbaar nooit van gehoord.
Het is een applicatie die al 20 jaar evolueert en uitgebreid / geoptimaliseerd is; allicht inderdaad niet aan jou besteed dus, gezien jouw ervaringen maar in allerlei vormen / maten / afgeleiden / forks, wordt Kodi heel erg veel en naar tevredenheid gebruikt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
MAX3400 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:57:
[...]

Het is een applicatie die al 20 jaar evolueert en uitgebreid / geoptimaliseerd is; allicht inderdaad niet aan jou besteed dus, gezien jouw ervaringen maar in allerlei vormen / maten / afgeleiden / forks, wordt Kodi heel erg veel en naar tevredenheid gebruikt.
Kortom we hebben nu statements gemaakt die beide even "waar" zijn.
Er zijn namelijk ook heel erg veel mensen die het helemaal niet zo goed vinden en 20 jaar is geen keurmerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-10 21:53

job

MatMich schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 03:42:
[...]

Thx ik had dit min of meer wel begrepen maar ik was eigenlijk op zoek hoe een eigen map op mijn homescreen te zetten.
Dus naast speelfilms en series ook een map docu's bv.
Ah, dan heb ik je verkeerd begrepen.
Kijk eens naar custom home items: https://kodi.wiki/view/Custom_home_items

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:11
Zijn heel veel Youtube tutorials over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
pennywiser schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:06:
Zijn heel veel Youtube tutorials over
Ongetwijfeld, maar vaak is de vraagstelling belangrijk anders krijg je continue verkeerde tutorials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Laatst online: 17:11
MatMich schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:53:
[...]

Ongetwijfeld, maar vaak is de vraagstelling belangrijk anders krijg je continue verkeerde tutorials.
Dat geldt voor hier net zo goed :) Even op Youtube gekeken, had het in de eerste poging. Je moet ook willen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
pennywiser schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 20:14:
[...]

Dat geldt voor hier net zo goed :) Even op Youtube gekeken, had het in de eerste poging. Je moet ook willen zoeken.
En dat deel je dan niet even?
Beetje kinderachtig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-10 22:13
En vooral kodi op expert zetten,meer opties.
En ja een film blijft spelen als je hem niet op stop zet.

[ Voor 40% gewijzigd door Theodor op 29-07-2022 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 15:49
MatMich schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 01:33:
Ik ben nu al uren bezig maar ik snap geen jota van hoe je een map op je homescreen kan maken en sterker nog die laten verwijzen naar de bestandsmap.
Kodi is, ja..

1. Dit is map piet (die wil ik gebruiken)
2. In map piet staan "films"
3. De locatie van map piet is "X"
4. Playlist van piet is "X"

Het is niet veel moeilijker.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Theodor schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 22:01:
En vooral kodi op expert zetten,meer opties.
En ja een film blijft spelen als je hem niet op stop zet.
En dat is dus niet waar.
Er is een optie die wanneer je naar het hoofdmenu gaat de film stopt, zonder die optie blijft de film altijd maar doorspelen wat toch echt kakirritant is en geen enkel doel dient.
Maar weer heel erg logisch, 8)7 is die optie er dus niet voor muziek.
En zo zit Kodi helemaal vol met goed verborgen opties achter expert knopjes e.d. om toch vooral geen opties standaard te implementeren die volkomen logisch zouden moeten zijn.
Zoals ook bv een hoofdmap aan het menu toe te voegen om maar een vd vele irritaties te noemen.
Het enige wat echt goed is aan Kodi dat het werkelijk alles speelt, en dus eigenlijk een no-brainer blijft wat betreft een universele mediaplayer en dus tart om een zo simpel mogelijk plyer in elkaar te vogelen met veel te veel moeite.
Een Rubik’s cube is er een Pipo kleurplaat bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Bad Brains schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 22:07:
[...]

Kodi is, ja..

1. Dit is map piet (die wil ik gebruiken)
2. In map piet staan "films"
3. De locatie van map piet is "X"
4. Playlist van piet is "X"

Het is niet veel moeilijker.
Volgens mij begrijp je mijn probleem niet helemaal en zit je te piepelen met je 4 simpele stapjesplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Maar ik ga me in dit fanboy topic niet langer laten chargeren.
Welterusten allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit topic ontspoord steeds verder en ik ga het bij deze sluiten.

Door @LA-384 is onderstaande nog aangeleverd. Respect dat hij dit voor de community heeft uitgeschreven.

Het toevoegen van categorieën in het hoofdmenu, gaat niet met elke skin via de interface. Bij sommige skins ontbreekt die optie en moet je volgens mij met ssh (ofzoiets) aan de slag om wijzigingen door te voeren in de anders verborgen systeembestanden.

Ik gebruik zelf de skin "amber". De standaard skin (confluence) laat het toevoegen van categorieën niet toe.

De skin kun je veranderen via (in hoofd menu) "system" - > "interface" - > "skin" - > "get more" en dan degene downloaden die je wilt. Let op, elke skin zit net even anders in elkaar qua opties en menu-items. Hetgeen hieronder staat is gebaseerd op de Amber skin.

Ik weet niet of je gebruikmaakt van een NAS of andere opslag, maar je moet er voor zorgen dat kodi toegang heeft tot die mappen. Het standaard SMB protocol staat alleen de categorieën "videos", "music" en "photos" toe dacht ik. Daarom gebruik ik zelf het NFS protocol. Er van uit gaande dat je kodi toegang heeft tot je opslagsysteem en NFS ondersteund wordt, ga je zorgen dat die locaties worden toegevoegd aan kodi.

Selecteer een categorie in het hoofdmenu, bijvoorbeeld "videos". Vervolgens klik je op de ".." bovenaan. Dan "files" en "add videos". Vervolgens "browse" - > "add network location" - > pijltje naar beneden bij "protocol" (totdat er "Network File System (NFS)" staat). Dan "-browse". Als het goed is staat er nu een naam of ip adres, in mijn geval van mijn NAS. Als je daar op klikt, staat er een lijstje van gedeelde mappen. Kies degene die je wilt en druk op "OK". En vervolgens weer op "OK". Deze netwerklocatie moet nu in het lijstje staan. Klik op de netwerklocatie en klik op "ok". Je kunt dan evt de naam aanpassen, standaard is dit de betreffende mapnaam. Daarna druk je weer op "OK" en krijg je een nieuw menu waarin je selecteert wat er in die map voor media staat. Kies de juiste content, kies de provider waar de informatie van binnengehaald moet worden (plot info en zo). Je kunt nog meer instellingen aanpassen bij "-settings", maar dat hoeft niet. Bij movies is het wel belangrijk om aan te geven of die in een eigen mappen staan met de filmtitel als naam. Als je klaar bent druk je weer op "OK". De nieuwe locatie staat nu in het rijtje.

Als je dat hebt gedaan voor alle mappen/locaties die je wilt toevoegen, kun je ze daadwerkelijk gaan toewijzen aan een menu-item.

Ga weer naar "settings" - > "skin settings" - > "home layout" - > "customize home menu and shelves". Hier kun je categorieën toevoegen, verwijderen, verbergen en aanpassen. Het makkelijkste is waarschijnlijk degenen die je wilt te verbergen en degene die je wel wilt handmatig toe te voegen. Je kunt met de pijltjes bovenin ook de volgorde aanpassen.

Wanneer je een categorie toevoegt, hoef je maar twee (of drie) aanpassingen te maken. Bij "set label" vul je de naam in van de betreffende categorie. Bij "change action" kies je wat er gebeurt wanneer je de categorie uit het menu aanklikt. Dit is dus belangrijk. Zelf heb ik gekozen voor: "video library" - > "sources", (dan kies je de betreffende netwerklocatie die je eerder hebt toegevoegd) - > "create menu item to here" - > "files view".

[ Voor 96% gewijzigd door S1NN3D op 30-07-2022 10:09 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.