Dit topic ontspoord steeds verder en ik ga het bij deze sluiten.
Door @
LA-384 is onderstaande nog aangeleverd. Respect dat hij dit voor de community heeft uitgeschreven.
Het toevoegen van categorieën in het hoofdmenu, gaat niet met elke skin via de interface. Bij sommige skins ontbreekt die optie en moet je volgens mij met ssh (ofzoiets) aan de slag om wijzigingen door te voeren in de anders verborgen systeembestanden.
Ik gebruik zelf de skin "amber". De standaard skin (confluence) laat het toevoegen van categorieën niet toe.
De skin kun je veranderen via (in hoofd menu) "system" - > "interface" - > "skin" - > "get more" en dan degene downloaden die je wilt. Let op, elke skin zit net even anders in elkaar qua opties en menu-items. Hetgeen hieronder staat is gebaseerd op de Amber skin.
Ik weet niet of je gebruikmaakt van een NAS of andere opslag, maar je moet er voor zorgen dat kodi toegang heeft tot die mappen. Het standaard SMB protocol staat alleen de categorieën "videos", "music" en "photos" toe dacht ik. Daarom gebruik ik zelf het NFS protocol. Er van uit gaande dat je kodi toegang heeft tot je opslagsysteem en NFS ondersteund wordt, ga je zorgen dat die locaties worden toegevoegd aan kodi.
Selecteer een categorie in het hoofdmenu, bijvoorbeeld "videos". Vervolgens klik je op de ".." bovenaan. Dan "files" en "add videos". Vervolgens "browse" - > "add network location" - > pijltje naar beneden bij "protocol" (totdat er "Network File System (NFS)" staat). Dan "-browse". Als het goed is staat er nu een naam of ip adres, in mijn geval van mijn NAS. Als je daar op klikt, staat er een lijstje van gedeelde mappen. Kies degene die je wilt en druk op "OK". En vervolgens weer op "OK". Deze netwerklocatie moet nu in het lijstje staan. Klik op de netwerklocatie en klik op "ok". Je kunt dan evt de naam aanpassen, standaard is dit de betreffende mapnaam. Daarna druk je weer op "OK" en krijg je een nieuw menu waarin je selecteert wat er in die map voor media staat. Kies de juiste content, kies de provider waar de informatie van binnengehaald moet worden (plot info en zo). Je kunt nog meer instellingen aanpassen bij "-settings", maar dat hoeft niet. Bij movies is het wel belangrijk om aan te geven of die in een eigen mappen staan met de filmtitel als naam. Als je klaar bent druk je weer op "OK". De nieuwe locatie staat nu in het rijtje.
Als je dat hebt gedaan voor alle mappen/locaties die je wilt toevoegen, kun je ze daadwerkelijk gaan toewijzen aan een menu-item.
Ga weer naar "settings" - > "skin settings" - > "home layout" - > "customize home menu and shelves". Hier kun je categorieën toevoegen, verwijderen, verbergen en aanpassen. Het makkelijkste is waarschijnlijk degenen die je wilt te verbergen en degene die je wel wilt handmatig toe te voegen. Je kunt met de pijltjes bovenin ook de volgorde aanpassen.
Wanneer je een categorie toevoegt, hoef je maar twee (of drie) aanpassingen te maken. Bij "set label" vul je de naam in van de betreffende categorie. Bij "change action" kies je wat er gebeurt wanneer je de categorie uit het menu aanklikt. Dit is dus belangrijk. Zelf heb ik gekozen voor: "video library" - > "sources", (dan kies je de betreffende netwerklocatie die je eerder hebt toegevoegd) - > "create menu item to here" - > "files view".
[
Voor 96% gewijzigd door
S1NN3D op 30-07-2022 10:09
]