Hallo,
Ons in Q4 2022 op te leveren nieuwbouw woning zal - zo blijkt nu - door de bouwer 1x een PV paneel incl. Omvormer en installatie worden geleverd. Zoals de bouwer heeft aangegeven enkel bij de hoekwoningen met uitbouw om de BENG normering te behalen.
Een zogenaamd schaampaneel
Er was een mogelijkheid om via de bouwer een complete set voor oplevering te laten installeren, waar wij toen niet voor gekozen hebben in verband met de kosten, wel is er toen aangegeven dat er maximaal 10 PV panelen op t dak kunnen.
Het betreft een plat dak.
Informatie over de geïnstalleerde installatie bij oplevering;
- Type omvormer
- APS DS3-L
- Type Paneel
- JA Solar JAM60S20/380 half-cell Mono White o.g.
- Informatie m.b.t. voedingskabel ( dikte aders )
- DC bekabeling 4mm2
Mijn idee is om na oplevering de bestaande set geheel te vernieuwen naar een complete set, bij voorkeur zelf doen. Ik heb wat ingangen bij verschillende groothandels via mijn werk zoals de TU, Solar, Rexel etc.
Wat zouden jullie adviseren ?
Klopt het dat er maximaal 10 PV panelen op passen ?
Optioneel dacht ik, nog niet wetende wat t verbruik gaat zijn, om op de uitbouw en indien wenselijk de schuur vol te leggen.
Wel wetende, warmtepomp, en nu 1x elektrische auto, mogelijk een tweede binnen een jaar.
Ik zal komend weekend wat drone shots maken, daar t nog niet zichtbaar is op Google etc.
Enkele screenshots;:strip_exif()/f/image/JErB6JCsQEMZTT8vIGn7RQBn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4Zujcx6X7EKdOWCoznYb08D2.jpg?f=fotoalbum_large)
Ons in Q4 2022 op te leveren nieuwbouw woning zal - zo blijkt nu - door de bouwer 1x een PV paneel incl. Omvormer en installatie worden geleverd. Zoals de bouwer heeft aangegeven enkel bij de hoekwoningen met uitbouw om de BENG normering te behalen.
Een zogenaamd schaampaneel
Er was een mogelijkheid om via de bouwer een complete set voor oplevering te laten installeren, waar wij toen niet voor gekozen hebben in verband met de kosten, wel is er toen aangegeven dat er maximaal 10 PV panelen op t dak kunnen.
Het betreft een plat dak.
Informatie over de geïnstalleerde installatie bij oplevering;
- Type omvormer
- APS DS3-L
- Type Paneel
- JA Solar JAM60S20/380 half-cell Mono White o.g.
- Informatie m.b.t. voedingskabel ( dikte aders )
- DC bekabeling 4mm2
Mijn idee is om na oplevering de bestaande set geheel te vernieuwen naar een complete set, bij voorkeur zelf doen. Ik heb wat ingangen bij verschillende groothandels via mijn werk zoals de TU, Solar, Rexel etc.
Wat zouden jullie adviseren ?
Klopt het dat er maximaal 10 PV panelen op passen ?
Optioneel dacht ik, nog niet wetende wat t verbruik gaat zijn, om op de uitbouw en indien wenselijk de schuur vol te leggen.
Wel wetende, warmtepomp, en nu 1x elektrische auto, mogelijk een tweede binnen een jaar.
Ik zal komend weekend wat drone shots maken, daar t nog niet zichtbaar is op Google etc.
Enkele screenshots;
:strip_exif()/f/image/JErB6JCsQEMZTT8vIGn7RQBn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4Zujcx6X7EKdOWCoznYb08D2.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/OLhaz1Roj56kOYZ02hBcYHdC.png?f=fotoalbum_large)